Etykiety

: Games : Rozgrzeszenie (Video Game) $ 10 11 11 September 11 Września 1280x720 1400 18+ 2 2012 21 24 2K Czech 3 360 3d 3Multiplayer 3PLAYSTATION 3PSNXbox 3Research 3Xbox 3Xbox 360 4 4A Games 64 720p 8 Absolution Achievements action Activision Ad Ad Council addons adult Advertising akcja Akcji aktualizacja aktualizacja tytułu Aktualizacje treści aktualności Alan Aliens alienware Alive Allah allegro Amd amount analiza Android Animacje Animals animation animations anomalie Apocaliptic Apokalipsa App App Store Archeolog Arma 3 Arts Asked & Answered Assasin Assasin Creed Assassin's Creed III Asus auta Auto Avatar Avatars avatary AvataryBuddy Axel badania bajki Battlefield Beaterator benchmark beta Bethesda Bezpieczeństwo BFG BIografia bit bitwy biznes Black Ops Black Ops II Blitz WoT blood blue błędy Bogaty bonusy brain Brakujące Brazil Brazylia bronie broń bros Brotherhood Buddy Buddy Icons budowle bug bugi bugs Bully: Scholarship Edition Bunt button buy calculation calkulator Call of Duty Call of Juarez Capcom Card cars celebryci celebs celowanie Cementary cena Cenega CEO Challenge Characters cheaters Check It Out Chinatown Wars chmura chmurze choice Chrome Cień Czarnobyla cinematic City clan client Clip Club cmentarz COD Code Collectibles Colonial Comando Sombra combat comics Commodore Competitive Spirit computer contact Content Content Creator Content Updates ContentMax Contest Contest Crews Controller core cores counter Counter-Strike:Global Offensive creed Crew Cut crews Crews Fan Videos Crime Crisis Croft cross Cry Crystal Dynamics Crytek cs 1.6 cuda Customize cut cutscene cyberpunk cyfrowa dystrybucja Czasopisma człowiek z blizną czołgi Dan Houser Danger Close Dark Darkworks Darmowy System Operacyjny data data premiery Ubisoft dead Dead Island Dead Space death Deathmatch dedykowane serwery Dedykowany demo design designer Desktops Deus developer devGaming Diablo differences directX Disorganized Crime dlc dodatki Dog dogs Dokument dolary doniesienia DONTNOD Doom Doom 3 dorosłość doświadczenie Download Downloadable Downloadable Content Downloads dreams Driver Drivers drugs dual chanel dvd dx dx10 dx11 dziadek dziewczyna dziki dzwięk dźwięk dźwiękowa dźwiękowa Mp3 E-kino e-mail e-sport E3 EA Polska Edition Efekty Effects egzemplarze Eidos Ekipy Elder Electronic elektroniczna elektronika email end Engine enix epic Episodes From Liberty City erotic error error unknown ESL esport eve event Events EventsMax Payne Eventy everythink Ex Explorer fabuła facebook fakty Fallout family fan Fan Art Fan Filmy Fan Video Fan Videos fani Fanowskie Video Fansites Far Far Cry 4 farma fast Favorites fb Feedback felieton female Feud Feudal Lords ficzery fifa film Filmy fire first first trailer fix fizyka Flashpoint Found Found via fpp fps free-to-play fun funkcjonalność funkcjonalny future game Game Informer Game Tips Game with Developers GameInformer Gameplay Games Games for Windows Games fun Gamescom Gamesmaster gaming gang gangi gangster gazeta gc gdzie geforce generacja get Ghz gier girl GlassBox glitch Global glos głupota Golden GoldenJoystick Golgota Google gra Gra Wieloosobowa gra z developerami Gra z Deweloperami gracze grafen Graffiti graficzne graficznych grafika granaty Grand Grand Theft Auto Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto V Grand Theft Auto V. gta V grandpa granie graphene graphick graphicks graphics green grenades grid gry gry akcji gry na świecie gry sieciowe gry w Polsce gry WoWP gryonline gryonline.pl GSM GTA GTA 4 gta 5 GTA Advance GTA IV GTA Online gta V GTA: San Andreas GTA: Vice City GTA3 GTA4 GTA5 GTAV gtx Guns hack hacks hakerzy Hammerpoint Hands-On Hawk hd headphones health Hearthfire help historia Hitman Honor horror Hostage Hostage Negotiation I am I Am Alive Icons id idea IGN II III ilość impreza imprezy Imprezy Online infected info infografika informacja informacje Informer Innowacje Instagram intel Interactive Internet Internet Technologia IO iPad iPadi iPhone iPod touch Islam island iTunes IV iv-mp iv-multiplayer iv;mp iv;multiplayer iv:mp iv:mp iv:multiplayer iv:multiplayer iv:sa Japan Japonia JC2-MP jednostki Jobs joel ellie joypad Joysticks Just Cause 2 Just Cause 2 Mod kalkulacja Kara karta karta graficzna karty karty graficzne kasa kategorie Kepler kilka killer kinect Kino klan klanówki klienta kłopoty kobieta kobiety komiks komórka Komórkowe Komputer Komputer Świat komputery Komputery stacjonarne Konami koncepcje konfiguracja konie koniec konkrsy konkurs Konkursy konsekwencje konsola konsole kontakt konto konwersja Koran kosmos kowboje kowboy kradzież krew kryminaliści krzem kulisy kup kupić kupka kustomizacja L.A L.A Noire L.A. Noire Lady laptop laptopy Lara lat Laugh Legends and Killers legendy level levels Liars and Cheats Liberty City licencja license liczba life Linux Lite Live Livestream loadouts Local Justice Loch logika Lost and Damned Low ludzie Ludzkości łatka łzy m4 macintosh Made in Heaven Mafia magazine magic mail make małolaty man Manhunt Manhunt 2 Maniak map maps mapy Marines mario marketing mashinima Mass Effect Max Max Payne Max Payne 1 Max Payne 2 Max Payne 3 Max Payne 3. Multiplayer Max Payne. Max Payne 3 Max Payne3 Mechy Medal Medal of Honor Medal of Honor: Medal of Honor: Warfighter Medale media member members Memories Message Metro 2033 metrów mężczyzna microphone Microsoft Midnight Club milions miliony Minecraft mlodzi MMO mobile Mobilny mod modder moderatorzy Modern Modification mods mody modyfikacje molyneux ps3. playstation3 more Moto Motoryzacja movie możliwości MP mp ekipy MP Games Mp3 mp3:mp multi Multikino Multiplayer Multiplayer Event MultiTheftAuto murder music muzyka myślenie nagrody najnowsza najtrwalszy Nanotechnologia napisy narkotyki naughty Negotiation New New York News Newswire niepoczytalny Nintendo NJ nobienie noire noobs noob notebook Notebooks Nowa nowe nowe avatary nowe mapy nowiny Nowy Jork nożna Nurt nvidia NY Obcy oblicze obsługa oddanie oddany odwołanie of Offensive Official Ogłoszenie Ogniwo ok okładka okulary Olimpic online Online Event opcje open Open Enrollment Operation opłacalność options optymalizacja Orchestra orginalne origin oszuści out pack paczka paczka dlc patch Painful Painful Memories Pakiet Patch patologia patology Payne PayneMax pc pc strzelanki pc xbox360 PCX360PS3 people performance PES petycja Phone Phone Blog Introducing Phonei Photo physix pierwiastek pierwsze pika piłkaże piosenka Piraci piractwo pisarz Pismo pixel pl play player players playstation PLAYSTATION 3 PlayStation 4 playstation3 Pliki do pobrania plotki plus osiemnaście płyty Pobierz poczta Pod touch podgląd podobieństwa pojazdy pokręcone polacy Poland polish Polityka prywatności polonizacja polscy polska polski pomoc popaprańcy poprawka poradnik poradniki porady Porady gry Porównanie posibilities postaci postacie postęp postępu potencjał poziom poziomy Prace prawdziwe historie pray Pre-Order premiera preview prey price prieview Privacy Policy pro problemy procesor procesory produkcji progi Program programista programiści programmers programowanie progress projektant promocje prywatność przegląd Przenośne przesunięta przeszłość przewidywane przewodnik przygodówka przyjemność przyszłe przyszłość ps vita ps3 PS4 PSN psychiatra psychole psycholog quantic quiz r MP race radeon Radio Rage Raider rambo raper ray rdr rdzenie recenzja recenzje recka Recommendations red Red Dead Desert Red Dead Redemption Redemption Reef Entertainment regulamin reklama Rekomendacje release religia religion remade Remedy Remember Me report Research Resident Evil Revelations review revoke rewolucja Rich rifle Ringier riots River Rockstar Rockstar Benefits Rockstar Games Rockstar North Rockstar References Rockstar Verified Rockstar Verified Jobs Rocznica rodzina roku role Rony rozgrywka Rozgrywka Sieciowa rozgrywki rozrywka rozwój Różnice rp RPG rules rywalizacja rzeczywistość sa-mp sa=mp Sam Lake samoloty samp samsung San Andreas Sapphire scanning scarface screen Screensaver Screenshots Screenshots Screens screeny script Scripts Scrolls Scrools Seattle sell seria serio serwisy several Shepard Shoter sieciowe Silver siły Sim Sims Sims 4 Sing singleplayer sites skali skanowanie SKater sklep sklepy Skrypty skrzynka Skyrim slajd sleeping sli sluchawki słuchawki Smartfon Smartfony snake Snapmatic Sniper Social Social Club Software Softworks Soldier Song Sony Souls soundtrack sp3 Space Engineers specifications specjalne specyfikacje speed spekulacje spo spolszczenie społeczność spójność Springer sprzedane sprzedawanie sprzedaż Squads square Square Enix Square-Enix Staliningrad Stalker stan Standout Star Wars Stars Station 4 Steam sterowanie sterownik sterowniki story strategia strategie strategy stream streams strike strony strzelaniny strzelanki studio stworzenie subject suggestions sukces sumulation sumulatory Support SupportTitle survival symulator synchronisation synchronizacja szczegóły szejkowie sztuka szybkość ścieżka Ścieżka dźwiękowa śmiech śmierć Świat Świergot T-Shirts tactics take Take Two taktyka Tankfest Tanks targi TBoGT team teams tears teaser Techland Technauka Technologia Technology Tegra tekstury teledysk telefon Telefony test testers testy textures the The Ballad of Gay Tony The Elder Scrolls V: Skyrim The Last of Us The Lost and Damned The Old Republic The Pirate Bay Theft Theftendo thelastofus think third THQ Thresholds tips TipsMax Title Title Update TLAD tlou toilet Tomb Tomb Raider top Tournament Tournaments TP-Link tpp trailer trailery trainer trainery translate tranzystor Treyarch trick triki TrophiesWeapons trouble Truck Ambush True tryb trzeci Tsunami turniej tutorial tv Twitch Twitter two Tworzenie tydzień Tytuł Aktualizacja Ubisoft Ubisoft Montreal Ubisoft Shanghai udźwiękowienie ukradli Ultra ultrabook ulubione Undead Nightmare Unlockables Update Updates user ustawienia ustawień użytkownicy valentine day Valve vehicle vehicles version via Vice Victor Kislyi video video games videogame vision visual Vita voice w Wake walentynki Wally war War Z Warehouse Warfare Warfighter Wargaming WarGaming.net Warplanes wars wartość warunki Waśnie Watch Dogs WCG weapon weapons Weapons Bronie week wersja wersje western węgiel Wiadomości Wiadomość wideo Widźmin2 wiecej Wiedźmin Wiedźmin2 wierny wieści Wii WiiU Windows Windows 7 Windows 8 Windows Live windows7 windows8 WindowsPhone Wins wirtualna Witcher Witcher2 wizerunek wizualnie wojna Wojny Wojsko Polskie woman woman's womans Wordpress Wordpress Pisanie mobile Writing World World of Tanks World of Warplanes worldoftanks worldoftanks.eu WoT WoT e-sport WoWP wp Writer września wskazówki Wsparcie Współczesność wstydu Wszechświat wybór wycinek wycinek ekip wydajność wydane wydanie wydarzenia wydarzenie Wygaszacz ekranu wygoda Wygrane wykorzystanie wymagania wyścig wywiad x360 x64 xbox Xbox 360 Xbox LIVE Xbox One xbox360 XboxOne xd xp xross fire year youtube YouTube Favorites YouTube Ulubione Yves Guillemot zabawa zabójca zabójcy zachód zakupy załoga załogi zamach zapowiedz zapowiedź Zapytania & Odpowiedzi Zawody zdolny zdrowie zielone zieloni zjawiska zło zmiany Znaki znalezione zombie Zrzuty ekranu Zweryfikowane przez Rockstar zwiastun zwiedza zwolnienia życia Życie

wtorek, 7 września 2010

IV-MP Początek



C++ 32 bit Update
C++ 64 bit Update

Wprowadzenie w IV-MP,

Jak wiemy IV-MP jest jak dotąd cały czas udoskonalane i posiada wiele niedociągnięć, ale można już stawiać pierwsze kroki w skryptingu i zapoznać się nieco z językiem squirel. Z tego co mi wiadomo język ten będzie wykorzystywał składnie podobną do PAWN i C++, ale także wiele więcej co dodatkowo poszerza możliwości tego języka. Nie napiszę też tutaj zbyt wiele na ten temat bo wiele trudnych pytań nie ma jeszcze odpowiedzi, a ja stawiam dosyć trudne pytania w celu możliwości skryptu na jak najwyższym poziomie. Z uwagi na to, że grałem sporo czasu w SA-MP to mogę powiedzieć wiele na temat tej gry jak i jej trybów czyli gamemodów. Kolejny raz przyjdzie nam stanąć twarzą w twarz z oszustami różnej maści co będą utrudniać rozgrywkę lub zakłucać działanie gry, ale od czego są skrypty obronne tzw. antycheaty, które są w stanie wychwycić często oszusta. Ekipa IV-MP także nie próżnuje i stara się wprowadzać innowacyjne zabezpieczenia jak ban na numer seryjny dysku twardego. IV-MP to jak najbardziej trudna droga przedewszystkim dla nas, graczy. W obecnej fazie rozwoju z dnia 7 września 2010 r. multiplayer ten pozostawia wiele do życzenia, a pracę nad nim nadal trwają. Błędów jest o wiele więcej niż w samym GTA 4, ale są także plusy, które można odnaleźć śledząc stronę projektu, a cała rozgrywka jak narazie ogranicza się do słowa FUN. Jeśli chodzi o mnie IV-MP w pierwszej kolejności powinno skupić się na najważniejszych czynnikach takich jak solidna synchronizacja każdej broni jak i chodzenia bo co jak co ale w głównej mierze gra opiera się przedewszystkim na strzelaniu. Trzeba sobie także zdać sprawę z wielkości całego przedsięwzięcia o czym mało kto mówi. SA-MP było dopracowywane przez lata gdzie największą wadą były ciągłe problemy z synchronizacją i co jakiś czas te mankamenty były poprawiane przez developerów. Nie chcieli byśmy na pewno aby takie coś miało miejsce w IV-MP. Zapewne po przeczytaniu tego co mam do powiedzenia wiele graczy się ze mną zgodzi, ale jeśli ekipa IV-MP nie jest w stanie doskonalić synchronizacji strzału to zajmuje się zapewne czymś innym także istotnym. Na pierwszym miejscu stawiał bym tu na bezpieczeństwo gdyż żaden server gry nie może być rozwijany z braku tego elementu. Na bezpieczeństwo składa się wiele czynników pośrednich jak i bezpośrednich, które w jakiejś mierze wpływają na całokształt odbioru gry, Gdyby server padał co jakiś czas to na pewno by to się nikomu nie spodobało i szukałby sobie innego gdzie mógłby bezproblemowo pograć. Bezpieczeństwem bezpośrednim zajmuje się w zdecydowanym stopniu ekipa IV-MP,ale bezpieczeństwem pośrednim musi się zająć administracja zarządzająca całym skryptem gry. Administracja w głównej mierze ma za zadanie zapobiegać ingerencji oszustów w kod gry, a także zapobiegać oszustwom innej maści, które są ściśle określone z często krótkim najważniejszym regulaminem. Trzeba sobie zdawać sprawę też z tego, że owy regulamin musi być gdyż jego brak powoduje kompletny chaos i zamieszanie na serwerze, zaś jego obecność wpływa na stabilizację i cel rozgrywki. Dobrym przykładem takiego chaosu jest wbudowany Multiplayer w GTA 4 za pomocą usługi Windows Live, który uniemożliwia zarządzanie serwerem, ba co więcej za drobne funkcje trzeba płacić. Co prawda każdy gamemode w tej usłudze posiada cel gry, ale na dłuższą metę może się znudzić dlatego naprzeciw wychodzi IV-MP, który ma umożliwiać fanom wielkie możliwości aby rozgrywka stała się ciekawsza i przyjemniejsza bo w końcu nasze pieniądze nie wydaliśmy na tygodniowy przebieg gry lecz na dłuższe rozkoszowanie się miastem Liberty City i jego tajemnicami. Zdaje sobie również sprawę, że popyt na takie informacje jest mały bo większość społeczności graczy nie zwraca uwagi na kolejne aktualizacje IV-MP, wyraża niechęć do czytania lub jest im to obojętne, ale są grupy ludzi dla, których takie informacje są istotne i lubią wiedzieć z czym i kim mają do czynienia.

Mapa.
Mapa, którą zamierzam dopiero napisać jest dla mnie szczególnie istotna i chciałbym ją zacząć od zera opierając się na informacjach z wiki iv-mp, forum i tym podobnych źródłach. Dla mnie już nie jest istotna sama gra, ale jej tworzenie, a przynajmniej spora ingerencja w kod gry, ale nie jest to takie proste jakby się niektórym wydawało. Muszę także brać pod uwagę inne czynniki jak fakt, że po IV-MP będzie jakiś kolejny multiplayer przykładowo opierający się na GTA 5 o którym w małym stopniu krążą plotki po sieci czyli ten multiplayer jak i poprzednie nie będzie trwać wiecznie. Zresztą nic nie jest wieczne do czego ludzie na serwerach typu RP przywykli i grają tam sami maniacy. Za cel w głównej mierze stawiam bezpieczeństwo, bezawaryjność i przyjemność z samego grania bez oszustów. Mamy tu także Suport ekipy IV-MP, która robi co się da, a to się chwali. Każdy kto czyta ten tekst ma z reguły dwie sprzeczności bo przecież mogę pisać bez większego zaangażowania cały skrypt i podchodzić do tego luzacko, ale także istnieje możliwość, że to będzie konkretna syzyfowa praca jednego człowieka, który wie czego chce, a także zdaje sobie sprawę z oczekiwań fanów GTA. Mogę powiedzieć tylko tyle, że jestem osobą, która podchodzi do takich spraw z największą rozwagą i nie rzuca słów na wiatr. Niektórzy mogą woleć na przykład poprzednie części GTA, ale ja nie należe do tej grupy ludzi i stawiam zdecydowanie na rozwój, który przynosi każde kolejne wydanie gry od Rockstar. Do tej pory bardzo popularny był tryb Role Play, ale z tego co udało mi się przez długi czas obserwacji i doświadczeń zauważyć posiada ten tryb wiele niedociągnięć więc z chęcią stworzył bym własny tryb multiplayer, który by się jedynie wiązał z trybem Role Play, ale w rzeczywistości by był kompletnie inny oraz który odchodzi w zdecydowanym stopniu od przyzwyczajeń graczy gamemodu o nazwie Role Play. Mogę jeszcze zdradzić, że tryb, który zamierzam zrobić będzie posiadał cechy innych trybów, które mieliśmy przedstawione w usłudze Windows Live gry GTA 4. Wielki nacisk także stawiam na możliwości bo gry z najwyższej półki w dzisiejszych czasach oczekują zdecydowanie więcej niż parę lat temu, a przy najdroższych produkcjach najwięcej drobiazgów jest dobrze dopieszczonych. Weźmy także pod uwagę fakt, że w naszym kraju takich projektów podejmują się nieliczni ludzie i często robią wszystko sami, a przy GTA 4 stało mnóstwo specjalistów z różnych dziedzin na których powstała cała gra. Cała ta zjawiskowa praca jest wiele warta jeśli człowiek zdaje sobie sprawę jak wiele pracy zajęło tworzenie tej gry przez wielu ludzi w tym speców w danym fachu. Ten fakt zawsze będzie mnie zadziwiać i to jest moim głównym motorem napędowym do tworzenia tego skryptu. Więc jak już wiecie zajmuje się w zdecydowanym stopniu skryptingiem i nie pozwolę sobie na rażące błędy, a zdecydowanie będę ich unikać. Całej roboty także taka jedna osoba nie musi wykonywać bo mamy mapę, modele, obiekty od Rockstar, a także Suport ekipy IV-MP, którzy syzyfową pracę wykonują dla fanów przedewszystkim dlatego, że po prostu uwielbiają ten tytuł. Więc nad nami jak widać jest wielkie wsparcie, a skryptowanie tego czego byśmy sobie życzyli pozostaje nam programistom mniej lub więcej zaawansowanym, aby stworzyć jak najlepszy majstersztyk. Więc podsumowując w tym projekcie liczy się przedewszystkim bezpieczeństwo, innowacyjność oraz możliwości, a grafikę macie lepszą jak sobie kupicie kartę graficzną ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz