Etykiety

: Games : Rozgrzeszenie (Video Game) $ 10 11 11 September 11 Września 1280x720 1400 18+ 2 2012 21 24 2K Czech 3 360 3d 3Multiplayer 3PLAYSTATION 3PSNXbox 3Research 3Xbox 3Xbox 360 4 4A Games 64 720p 8 Absolution Achievements action Activision Ad Ad Council addons adult Advertising akcja Akcji aktualizacja aktualizacja tytułu Aktualizacje treści aktualności Alan Aliens alienware Alive Allah allegro Amd amount analiza Android Animacje Animals animation animations anomalie Apocaliptic Apokalipsa App App Store Archeolog Arma 3 Arts Asked & Answered Assasin Assasin Creed Assassin's Creed III Asus auta Auto Avatar Avatars avatary AvataryBuddy Axel badania bajki Battlefield Beaterator benchmark beta Bethesda Bezpieczeństwo BFG BIografia bit bitwy biznes Black Ops Black Ops II Blitz WoT blood blue błędy Bogaty bonusy brain Brakujące Brazil Brazylia bronie broń bros Brotherhood Buddy Buddy Icons budowle bug bugi bugs Bully: Scholarship Edition Bunt button buy calculation calkulator Call of Duty Call of Juarez Capcom Card cars celebryci celebs celowanie Cementary cena Cenega CEO Challenge Characters cheaters Check It Out Chinatown Wars chmura chmurze choice Chrome Cień Czarnobyla cinematic City clan client Clip Club cmentarz COD Code Collectibles Colonial Comando Sombra combat comics Commodore Competitive Spirit computer contact Content Content Creator Content Updates ContentMax Contest Contest Crews Controller core cores counter Counter-Strike:Global Offensive creed Crew Cut crews Crews Fan Videos Crime Crisis Croft cross Cry Crystal Dynamics Crytek cs 1.6 cuda Customize cut cutscene cyberpunk cyfrowa dystrybucja Czasopisma człowiek z blizną czołgi Dan Houser Danger Close Dark Darkworks Darmowy System Operacyjny data data premiery Ubisoft dead Dead Island Dead Space death Deathmatch dedykowane serwery Dedykowany demo design designer Desktops Deus developer devGaming Diablo differences directX Disorganized Crime dlc dodatki Dog dogs Dokument dolary doniesienia DONTNOD Doom Doom 3 dorosłość doświadczenie Download Downloadable Downloadable Content Downloads dreams Driver Drivers drugs dual chanel dvd dx dx10 dx11 dziadek dziewczyna dziki dzwięk dźwięk dźwiękowa dźwiękowa Mp3 E-kino e-mail e-sport E3 EA Polska Edition Efekty Effects egzemplarze Eidos Ekipy Elder Electronic elektroniczna elektronika email end Engine enix epic Episodes From Liberty City erotic error error unknown ESL esport eve event Events EventsMax Payne Eventy everythink Ex Explorer fabuła facebook fakty Fallout family fan Fan Art Fan Filmy Fan Video Fan Videos fani Fanowskie Video Fansites Far Far Cry 4 farma fast Favorites fb Feedback felieton female Feud Feudal Lords ficzery fifa film Filmy fire first first trailer fix fizyka Flashpoint Found Found via fpp fps free-to-play fun funkcjonalność funkcjonalny future game Game Informer Game Tips Game with Developers GameInformer Gameplay Games Games for Windows Games fun Gamescom Gamesmaster gaming gang gangi gangster gazeta gc gdzie geforce generacja get Ghz gier girl GlassBox glitch Global glos głupota Golden GoldenJoystick Golgota Google gra Gra Wieloosobowa gra z developerami Gra z Deweloperami gracze grafen Graffiti graficzne graficznych grafika granaty Grand Grand Theft Auto Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto V Grand Theft Auto V. gta V grandpa granie graphene graphick graphicks graphics green grenades grid gry gry akcji gry na świecie gry sieciowe gry w Polsce gry WoWP gryonline gryonline.pl GSM GTA GTA 4 gta 5 GTA Advance GTA IV GTA Online gta V GTA: San Andreas GTA: Vice City GTA3 GTA4 GTA5 GTAV gtx Guns hack hacks hakerzy Hammerpoint Hands-On Hawk hd headphones health Hearthfire help historia Hitman Honor horror Hostage Hostage Negotiation I am I Am Alive Icons id idea IGN II III ilość impreza imprezy Imprezy Online infected info infografika informacja informacje Informer Innowacje Instagram intel Interactive Internet Internet Technologia IO iPad iPadi iPhone iPod touch Islam island iTunes IV iv-mp iv-multiplayer iv;mp iv;multiplayer iv:mp iv:mp iv:multiplayer iv:multiplayer iv:sa Japan Japonia JC2-MP jednostki Jobs joel ellie joypad Joysticks Just Cause 2 Just Cause 2 Mod kalkulacja Kara karta karta graficzna karty karty graficzne kasa kategorie Kepler kilka killer kinect Kino klan klanówki klienta kłopoty kobieta kobiety komiks komórka Komórkowe Komputer Komputer Świat komputery Komputery stacjonarne Konami koncepcje konfiguracja konie koniec konkrsy konkurs Konkursy konsekwencje konsola konsole kontakt konto konwersja Koran kosmos kowboje kowboy kradzież krew kryminaliści krzem kulisy kup kupić kupka kustomizacja L.A L.A Noire L.A. Noire Lady laptop laptopy Lara lat Laugh Legends and Killers legendy level levels Liars and Cheats Liberty City licencja license liczba life Linux Lite Live Livestream loadouts Local Justice Loch logika Lost and Damned Low ludzie Ludzkości łatka łzy m4 macintosh Made in Heaven Mafia magazine magic mail make małolaty man Manhunt Manhunt 2 Maniak map maps mapy Marines mario marketing mashinima Mass Effect Max Max Payne Max Payne 1 Max Payne 2 Max Payne 3 Max Payne 3. Multiplayer Max Payne. Max Payne 3 Max Payne3 Mechy Medal Medal of Honor Medal of Honor: Medal of Honor: Warfighter Medale media member members Memories Message Metro 2033 metrów mężczyzna microphone Microsoft Midnight Club milions miliony Minecraft mlodzi MMO mobile Mobilny mod modder moderatorzy Modern Modification mods mody modyfikacje molyneux ps3. playstation3 more Moto Motoryzacja movie możliwości MP mp ekipy MP Games Mp3 mp3:mp multi Multikino Multiplayer Multiplayer Event MultiTheftAuto murder music muzyka myślenie nagrody najnowsza najtrwalszy Nanotechnologia napisy narkotyki naughty Negotiation New New York News Newswire niepoczytalny Nintendo NJ nobienie noire noobs noob notebook Notebooks Nowa nowe nowe avatary nowe mapy nowiny Nowy Jork nożna Nurt nvidia NY Obcy oblicze obsługa oddanie oddany odwołanie of Offensive Official Ogłoszenie Ogniwo ok okładka okulary Olimpic online Online Event opcje open Open Enrollment Operation opłacalność options optymalizacja Orchestra orginalne origin oszuści out pack paczka paczka dlc patch Painful Painful Memories Pakiet Patch patologia patology Payne PayneMax pc pc strzelanki pc xbox360 PCX360PS3 people performance PES petycja Phone Phone Blog Introducing Phonei Photo physix pierwiastek pierwsze pika piłkaże piosenka Piraci piractwo pisarz Pismo pixel pl play player players playstation PLAYSTATION 3 PlayStation 4 playstation3 Pliki do pobrania plotki plus osiemnaście płyty Pobierz poczta Pod touch podgląd podobieństwa pojazdy pokręcone polacy Poland polish Polityka prywatności polonizacja polscy polska polski pomoc popaprańcy poprawka poradnik poradniki porady Porady gry Porównanie posibilities postaci postacie postęp postępu potencjał poziom poziomy Prace prawdziwe historie pray Pre-Order premiera preview prey price prieview Privacy Policy pro problemy procesor procesory produkcji progi Program programista programiści programmers programowanie progress projektant promocje prywatność przegląd Przenośne przesunięta przeszłość przewidywane przewodnik przygodówka przyjemność przyszłe przyszłość ps vita ps3 PS4 PSN psychiatra psychole psycholog quantic quiz r MP race radeon Radio Rage Raider rambo raper ray rdr rdzenie recenzja recenzje recka Recommendations red Red Dead Desert Red Dead Redemption Redemption Reef Entertainment regulamin reklama Rekomendacje release religia religion remade Remedy Remember Me report Research Resident Evil Revelations review revoke rewolucja Rich rifle Ringier riots River Rockstar Rockstar Benefits Rockstar Games Rockstar North Rockstar References Rockstar Verified Rockstar Verified Jobs Rocznica rodzina roku role Rony rozgrywka Rozgrywka Sieciowa rozgrywki rozrywka rozwój Różnice rp RPG rules rywalizacja rzeczywistość sa-mp sa=mp Sam Lake samoloty samp samsung San Andreas Sapphire scanning scarface screen Screensaver Screenshots Screenshots Screens screeny script Scripts Scrolls Scrools Seattle sell seria serio serwisy several Shepard Shoter sieciowe Silver siły Sim Sims Sims 4 Sing singleplayer sites skali skanowanie SKater sklep sklepy Skrypty skrzynka Skyrim slajd sleeping sli sluchawki słuchawki Smartfon Smartfony snake Snapmatic Sniper Social Social Club Software Softworks Soldier Song Sony Souls soundtrack sp3 Space Engineers specifications specjalne specyfikacje speed spekulacje spo spolszczenie społeczność spójność Springer sprzedane sprzedawanie sprzedaż Squads square Square Enix Square-Enix Staliningrad Stalker stan Standout Star Wars Stars Station 4 Steam sterowanie sterownik sterowniki story strategia strategie strategy stream streams strike strony strzelaniny strzelanki studio stworzenie subject suggestions sukces sumulation sumulatory Support SupportTitle survival symulator synchronisation synchronizacja szczegóły szejkowie sztuka szybkość ścieżka Ścieżka dźwiękowa śmiech śmierć Świat Świergot T-Shirts tactics take Take Two taktyka Tankfest Tanks targi TBoGT team teams tears teaser Techland Technauka Technologia Technology Tegra tekstury teledysk telefon Telefony test testers testy textures the The Ballad of Gay Tony The Elder Scrolls V: Skyrim The Last of Us The Lost and Damned The Old Republic The Pirate Bay Theft Theftendo thelastofus think third THQ Thresholds tips TipsMax Title Title Update TLAD tlou toilet Tomb Tomb Raider top Tournament Tournaments TP-Link tpp trailer trailery trainer trainery translate tranzystor Treyarch trick triki TrophiesWeapons trouble Truck Ambush True tryb trzeci Tsunami turniej tutorial tv Twitch Twitter two Tworzenie tydzień Tytuł Aktualizacja Ubisoft Ubisoft Montreal Ubisoft Shanghai udźwiękowienie ukradli Ultra ultrabook ulubione Undead Nightmare Unlockables Update Updates user ustawienia ustawień użytkownicy valentine day Valve vehicle vehicles version via Vice Victor Kislyi video video games videogame vision visual Vita voice w Wake walentynki Wally war War Z Warehouse Warfare Warfighter Wargaming WarGaming.net Warplanes wars wartość warunki Waśnie Watch Dogs WCG weapon weapons Weapons Bronie week wersja wersje western węgiel Wiadomości Wiadomość wideo Widźmin2 wiecej Wiedźmin Wiedźmin2 wierny wieści Wii WiiU Windows Windows 7 Windows 8 Windows Live windows7 windows8 WindowsPhone Wins wirtualna Witcher Witcher2 wizerunek wizualnie wojna Wojny Wojsko Polskie woman woman's womans Wordpress Wordpress Pisanie mobile Writing World World of Tanks World of Warplanes worldoftanks worldoftanks.eu WoT WoT e-sport WoWP wp Writer września wskazówki Wsparcie Współczesność wstydu Wszechświat wybór wycinek wycinek ekip wydajność wydane wydanie wydarzenia wydarzenie Wygaszacz ekranu wygoda Wygrane wykorzystanie wymagania wyścig wywiad x360 x64 xbox Xbox 360 Xbox LIVE Xbox One xbox360 XboxOne xd xp xross fire year youtube YouTube Favorites YouTube Ulubione Yves Guillemot zabawa zabójca zabójcy zachód zakupy załoga załogi zamach zapowiedz zapowiedź Zapytania & Odpowiedzi Zawody zdolny zdrowie zielone zieloni zjawiska zło zmiany Znaki znalezione zombie Zrzuty ekranu Zweryfikowane przez Rockstar zwiastun zwiedza zwolnienia życia Życie

sobota, 17 grudnia 2011

Hitman: Absolution - o skradaniu i akcji

Po pięciu długich latach łysemu zabójcy z kodem kreskowym na potylicy wreszcie powoli kończy się skrzętnie poukrywana krwawa forsa. Cierpliwość fanów Hitmana została wystawiona na ogromną próbę, jednak Duńczycy z I/O Interactive przerwali milczenie w najlepszym możliwym momencie. Absolution ma okazać się sporą rewolucją w stosunku do poprzednich, odznaczających się niezwykle wysokim poziomem trudności, odsłon serii. Zagorzali fani klasycznej skradanki, zmuszającej do wielogodzinnego kombinowania, pewnie już zaczynają kręcić nosami i zgrzytać zębami – wszystko wskazuje jednak na to, że ich narzekania mogą okazać się bezpodstawne. Przecież chyba nikt nie chce narazić się na gniew seryjnego zabójcy, prawda?

W Chicago pada deszcz...

Tym razem Agent 47 ograniczy obszar swoich działań do Chicago, które w Absolution zostanie przedstawione jako wyjątkowo mroczna i niebezpieczna metropolia, gdzie każdy ma do załatwienia jakiś swój interes, a stróże prawa za wszelką cenę starają się ułatwiać te szemrane procedery. Twórcy obiecują, że w porównaniu z poprzednią odsłoną dostaniemy do dyspozycji większą ilość plansz, na których rozegrają się poszczególne misje. Ponadto owe areny działań będą różnić się rozmiarami oraz otwartością terenu – pozwoli to na wykonywanie naszych obowiązków zarówno w tradycyjnym stylu, czyli atakując z ukrycia, jak również nie szczędząc nabojów podczas prowadzenia otwartych wymian ognia. Tak, to prawda – pistolet w wielu przypadkach będzie naszym podstawowym narzędziem rozprawiania się z przeciwnikami.

Agent 47 to od tej pory nie tylko maszynka do duszenia, skręcania karków i cichego eliminowania wrogów – teraz to wszechstronna bestia i zarazem doskonale wyćwiczony zabójca, robiący świetny użytek z możliwości, jakie stwarza otoczenie. Rozgrywka w Absolution stanie się zdecydowanie bardziej zróżnicowana – i choć solą gry pozostaną oczywiście ciche, skradankowe akcje, nie zabraknie również dynamicznych ucieczek czy pościgów oraz skryptowanych sekwencji, nadających wydarzeniom odpowiedni styl i płynnie przeprowadzających gracza do kolejnego fragmentu misji. Choć okoliczności sprzyjają cichemu likwidowaniu wrogów, nikt nie powiedział, że musimy bezszelestnie poruszać się po planszy i systematycznie eliminować kolejnych przeciwników – równie dobrze możemy wziąć do ręki spluwę i rozprawić się z antagonistami w bardziej wybuchowy sposób. Oczywiście skupimy wówczas na sobie uwagę praktycznie wszystkich znajdujących się w pobliżu oponentów, ale przecież zawsze trzeba liczyć się z konsekwencjami.

Kompletny zabójca XXI wieku

W Absolution nie obejdzie się bez zmian w rozgrywce – tych ma być, rzecz jasna, cała masa. Największą – i zarazem najbardziej kontrowersyjną nowością okaże się tzw. tryb instynktu. Dzięki niemu odkryjemy potencjalne kierunki działań naszych przeciwników oraz ścieżki, po których ci się poruszają. Narzędzie to pozwoli również na namierzenie znajdujących się w pobliżu wrogów – ich sylwetki (nawet tych stojących za ścianą czy przeszkodą) pokryją się specjalnym czerwonym filtrem, co pozwoli łatwo zidentyfikować potencjalne ofiary. Jak tłumaczą autorzy, dzięki temu rozwiązaniu uda się pogodzić oczekiwania zarówno doświadczonych graczy, jak i tych, którzy niezbyt przepadają za śledzeniem wszystkich ruchów nieprzyjaciela i grą metodą „prób i błędów”. Wykorzystanie instynktu będzie jednak zupełnie dobrowolne, a częstotliwość jego wyboru ma być ściśle powiązana z poziomem trudności i metodami dokonywania kolejnych zabójstw. Efektowne, ciche likwidacje pozwolą na częstsze stosowanie tego udogodnienia. Dobrą wiadomością dla maniaków skradania się jest zapewne specjalnie przygotowywany ekstremalny poziom trudności – osobiście wolę nie myśleć, jak może on wyglądać.

W cichym eliminowaniu przeciwników z pewnością niezwykle pomocnym narzędziem będzie zabójczo skuteczna garota, choć Agent 47 skorzysta również z elementów otoczenia, nadających się do pełnienia roli naprędce zaimprowizowanej broni. Gliniana czaszka, kij, kabel elektryczny czy doniczka – wszystko to może okazać się skutecznym orężem w cichych starciach. Nasz protagonista nie stracił również umiejętności przebierania się – wdzianko ściągnięte z ciała zlikwidowanego przeciwnika nierzadko pozwoli mu przedostać się z jednej lokacji do drugiej, choć przemieszczanie się wśród bacznie spoglądających na naszą postać wrogów będzie sporym wyzwaniem. Panaceum na tego typu utrudnienia ma być możliwość „ukrywania się na widoku”. Polega ona na wykorzystywaniu odpowiednich zdolności i elementów otoczenia w taki sposób, by nie wzbudzić podejrzeń, a jednocześnie niepostrzeżenie opuścić zagrożony teren. Jednym z przykładów zaprezentowanych przez twórców jest jedzenie pączków, dzięki którym możemy ukryć twarz i – wykonując zupełnie pospolitą czynność – odwrócić uwagę przeciwników. Takie działania odbiją się na poziomie instynktu, co zmusi nas do dokonywania odpowiedzialnych wyborów, mających konsekwencje w późniejszym stadium gry.

Nieco mniej cierpliwi gracze prawdopodobnie szybko użyją broni i postanowią oczyścić pole widzenia za pomocą kilku gramów ołowiu, zwłaszcza że system wymiany ognia i walki na dystans został w Absolution totalnie przemodelowany. Od tej pory Agent 47 uniknie ostrzału przeciwników, korzystając z dobrodziejstwa efektownego i bardzo dynamicznego systemu osłon. Nasz protagonista będzie skakał, chodził po gzymsach, fikał koziołki i uciekał co sił nogach niczym idealny zabójca, potrafiący szybko pierzchnąć z miejsca zdarzenia. Celowanie stanie się znacznie bardziej wygodne i intuicyjne, co z pewnością zachęci do częstszego sięgania po spluwę. Dodatkowo w trakcie rozgrywki bohater posiądzie umiejętność strzelania z dwóch pistoletów jednocześnie, a system ulepszania broni, znany z Krwawej Forsy, zostanie znacznie przemodelowany. W razie kłopotów, dysponując odpowiednim przebraniem, będziemy mogli również łatwo wtopić się w tłum i ewakuować z gorącego terenu – moduł ten, odpowiednio przebudowany, ma stanowić istotną część zabawy.

Techniczne aspekty zabijania

Hitman: Absolution skorzysta z autorskiego silnika graficznego o nazwie Glacier 2. Dzięki niemu autorom powinno udać się sugestywnie odtworzyć posępny klimat deszczowego Chicago – na podstawie zademonstrowanych fragmentów można wnioskować, że wychodzi im to całkiem nieźle. Lokacje pełne są szczegółów i różnego rodzaju interaktywnych przedmiotów, a gęsty półmrok dodatkowo podkreśla wyjątkowy charakter rozgrywki. Bardzo ładnie wyglądają projekty terenów otwartych, a kolejne obiekty i ich wnętrza są niezwykle zróżnicowane. Zaprezentowany urywek pokazuje również spore możliwości silnika fizycznego, umożliwiającego swobodne niszczenie elementów otoczenia.

Uwagę zwraca także szeroki wachlarz animacji zarówno Agenta 47, jak i całej masy przeciwników, którzy nie trzymają się sztywno ustalonych ram. Jak twierdzą twórcy, sztuczna inteligencja ma okazać się jedną z największych zalet gry – postacie powinny zachowywać się nieszablonowo, a w sytuacjach wymagających szybkiego działania dokonywać racjonalnych wyborów i maksymalnie uprzykrzać nam życie. Co ciekawe, w Internecie pojawiły się pogłoski o planowanym trybie multiplayer – deweloperzy otwarcie przyznają, że pracują nad odpowiednim modelem zmagań sieciowych, jednak w tym momencie nie chcą jeszcze uchylać rąbka tajemnicy. Pozostaje jedynie oczekiwać na kolejne rewelacje na ten temat.

Nowy Hitman to zakrojona na szeroką skalę rewolucja – oprócz działań w ukryciu Agent 47 równie sprawnie poradzi sobie podczas otwartych wymian ognia, a ilość innowacji wpływających na rozgrywkę, zwłaszcza kontrowersyjny tryb instynktu, z pewnością wniesie sporo świeżości do nieco hermetycznej struktury tej produkcji. Zatwardziali fani serii prawdopodobnie obawiają się, że wprowadzone modyfikacje obniżą poziom trudności gry, jednak twórcy wyraźnie dążą do zadowolenia zarówno niedzielnych, jak i hardkorowych graczy. Trudno im nie wierzyć – Hitman to jak do tej pory synonim świetnej, wciągającej zabawy i wszystko wskazuje na to, że i tym razem nie będzie inaczej. Ostatecznie przekonamy się o tym już za kilka miesięcy.

by Amadeusz „ElMundo” Cyganek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz