Etykiety
: Games
: Rozgrzeszenie
(Video Game)
$
10
11
11 September
11 Września
1280x720
1400
18+
2
2012
21
24
2K Czech
3
360
3d
3Multiplayer
3PLAYSTATION
3PSNXbox
3Research
3Xbox
3Xbox 360
4
4A Games
64
720p
8
Absolution
Achievements
action
Activision
Ad
Ad Council
addons
adult
Advertising
akcja
Akcji
aktualizacja
aktualizacja tytułu
Aktualizacje treści
aktualności
Alan
Aliens
alienware
Alive
Allah
allegro
Amd
amount
analiza
Android
Animacje
Animals
animation
animations
anomalie
Apocaliptic
Apokalipsa
App
App Store
Archeolog
Arma 3
Arts
Asked & Answered
Assasin
Assasin Creed
Assassin's Creed III
Asus
auta
Auto
Avatar
Avatars
avatary
AvataryBuddy
Axel
badania
bajki
Battlefield
Beaterator
benchmark
beta
Bethesda
Bezpieczeństwo
BFG
BIografia
bit
bitwy
biznes
Black Ops
Black Ops II
Blitz WoT
blood
blue
błędy
Bogaty
bonusy
brain
Brakujące
Brazil
Brazylia
bronie
broń
bros
Brotherhood
Buddy
Buddy Icons
budowle
bug
bugi
bugs
Bully: Scholarship Edition
Bunt
button
buy
calculation
calkulator
Call of Duty
Call of Juarez
Capcom
Card
cars
celebryci
celebs
celowanie
Cementary
cena
Cenega
CEO
Challenge
Characters
cheaters
Check It Out
Chinatown Wars
chmura
chmurze
choice
Chrome
Cień Czarnobyla
cinematic
City
clan
client
Clip
Club
cmentarz
COD
Code
Collectibles
Colonial
Comando Sombra
combat
comics
Commodore
Competitive Spirit
computer
contact
Content
Content Creator
Content Updates
ContentMax
Contest
Contest Crews
Controller
core
cores
counter
Counter-Strike:Global Offensive
creed
Crew Cut
crews
Crews Fan Videos
Crime
Crisis
Croft
cross
Cry
Crystal Dynamics
Crytek
cs 1.6
cuda
Customize
cut
cutscene
cyberpunk
cyfrowa dystrybucja
Czasopisma
człowiek z blizną
czołgi
Dan Houser
Danger Close
Dark
Darkworks
Darmowy System Operacyjny
data
data premiery Ubisoft
dead
Dead Island
Dead Space
death
Deathmatch
dedykowane serwery
Dedykowany
demo
design
designer
Desktops
Deus
developer
devGaming
Diablo
differences
directX
Disorganized Crime
dlc
dodatki
Dog
dogs
Dokument
dolary
doniesienia
DONTNOD
Doom
Doom 3
dorosłość
doświadczenie
Download
Downloadable
Downloadable Content
Downloads
dreams
Driver
Drivers
drugs
dual chanel
dvd
dx
dx10
dx11
dziadek
dziewczyna
dziki
dzwięk
dźwięk
dźwiękowa
dźwiękowa Mp3
E-kino
e-mail
e-sport
E3
EA Polska
Edition
Efekty
Effects
egzemplarze
Eidos
Ekipy
Elder
Electronic
elektroniczna
elektronika
email
end
Engine
enix
epic
Episodes From Liberty City
erotic
error
error unknown
ESL
esport
eve
event
Events
EventsMax Payne
Eventy
everythink
Ex
Explorer
fabuła
facebook
fakty
Fallout
family
fan
Fan Art
Fan Filmy
Fan Video
Fan Videos
fani
Fanowskie Video
Fansites
Far
Far Cry 4
farma
fast
Favorites
fb
Feedback
felieton
female
Feud
Feudal Lords
ficzery
fifa
film
Filmy
fire
first
first trailer
fix
fizyka
Flashpoint
Found
Found via
fpp
fps
free-to-play
fun
funkcjonalność
funkcjonalny
future
game
Game Informer
Game Tips
Game with Developers
GameInformer
Gameplay
Games
Games for Windows
Games fun
Gamescom
Gamesmaster
gaming
gang
gangi
gangster
gazeta
gc
gdzie
geforce
generacja
get
Ghz
gier
girl
GlassBox
glitch
Global
glos
głupota
Golden
GoldenJoystick
Golgota
Google
gra
Gra Wieloosobowa
gra z developerami
Gra z Deweloperami
gracze
grafen
Graffiti
graficzne
graficznych
grafika
granaty
Grand
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V. gta V
grandpa
granie
graphene
graphick
graphicks
graphics
green
grenades
grid
gry
gry akcji
gry na świecie
gry sieciowe
gry w Polsce
gry WoWP
gryonline
gryonline.pl
GSM
GTA
GTA 4
gta 5
GTA Advance
GTA IV
GTA Online
gta V
GTA: San Andreas
GTA: Vice City
GTA3
GTA4
GTA5
GTAV
gtx
Guns
hack
hacks
hakerzy
Hammerpoint
Hands-On
Hawk
hd
headphones
health
Hearthfire
help
historia
Hitman
Honor
horror
Hostage
Hostage Negotiation
I am
I Am Alive
Icons
id
idea
IGN
II
III
ilość
impreza
imprezy
Imprezy Online
infected
info
infografika
informacja
informacje
Informer
Innowacje
Instagram
intel
Interactive
Internet
Internet Technologia
IO
iPad
iPadi
iPhone
iPod touch
Islam
island
iTunes
IV
iv-mp
iv-multiplayer
iv;mp
iv;multiplayer
iv:mp
iv:mp iv:multiplayer
iv:multiplayer
iv:sa
Japan
Japonia
JC2-MP
jednostki
Jobs
joel ellie
joypad
Joysticks
Just Cause 2
Just Cause 2 Mod
kalkulacja
Kara
karta
karta graficzna
karty
karty graficzne
kasa
kategorie
Kepler
kilka
killer
kinect
Kino
klan
klanówki
klienta
kłopoty
kobieta
kobiety
komiks
komórka
Komórkowe
Komputer
Komputer Świat
komputery
Komputery stacjonarne
Konami
koncepcje
konfiguracja
konie
koniec
konkrsy
konkurs
Konkursy
konsekwencje
konsola
konsole
kontakt
konto
konwersja
Koran
kosmos
kowboje
kowboy
kradzież
krew
kryminaliści
krzem
kulisy
kup
kupić
kupka
kustomizacja
L.A
L.A Noire
L.A. Noire
Lady
laptop
laptopy
Lara
lat
Laugh
Legends and Killers
legendy
level
levels
Liars and Cheats
Liberty City
licencja
license
liczba
life
Linux
Lite
Live
Livestream
loadouts
Local Justice
Loch
logika
Lost and Damned
Low
ludzie
Ludzkości
łatka
łzy
m4
macintosh
Made in Heaven
Mafia
magazine
magic
mail
make
małolaty
man
Manhunt
Manhunt 2
Maniak
map
maps
mapy
Marines
mario
marketing
mashinima
Mass Effect
Max
Max Payne
Max Payne 1
Max Payne 2
Max Payne 3
Max Payne 3. Multiplayer
Max Payne. Max Payne 3
Max Payne3
Mechy
Medal
Medal of Honor
Medal of Honor:
Medal of Honor: Warfighter
Medale
media
member
members
Memories
Message
Metro 2033
metrów
mężczyzna
microphone
Microsoft
Midnight Club
milions
miliony
Minecraft
mlodzi
MMO
mobile
Mobilny
mod
modder
moderatorzy
Modern
Modification
mods
mody
modyfikacje
molyneux ps3. playstation3
more
Moto
Motoryzacja
movie
możliwości
MP
mp ekipy
MP Games
Mp3
mp3:mp
multi
Multikino
Multiplayer
Multiplayer Event
MultiTheftAuto
murder
music
muzyka
myślenie
nagrody
najnowsza
najtrwalszy
Nanotechnologia
napisy
narkotyki
naughty
Negotiation
New
New York
News
Newswire
niepoczytalny
Nintendo
NJ
nobienie
noire
noobs noob
notebook
Notebooks
Nowa
nowe
nowe avatary
nowe mapy
nowiny
Nowy Jork
nożna
Nurt
nvidia
NY
Obcy
oblicze
obsługa
oddanie
oddany
odwołanie
of
Offensive
Official
Ogłoszenie
Ogniwo
ok
okładka
okulary
Olimpic
online
Online Event
opcje
open
Open Enrollment
Operation
opłacalność
options
optymalizacja
Orchestra
orginalne
origin
oszuści
out
pack
paczka
paczka dlc patch
Painful
Painful Memories
Pakiet
Patch
patologia
patology
Payne
PayneMax
pc
pc strzelanki
pc xbox360
PCX360PS3
people
performance
PES
petycja
Phone
Phone Blog Introducing
Phonei
Photo
physix
pierwiastek
pierwsze
pika
piłkaże
piosenka
Piraci
piractwo
pisarz
Pismo
pixel
pl
play
player
players
playstation
PLAYSTATION 3
PlayStation 4
playstation3
Pliki do pobrania
plotki
plus osiemnaście
płyty
Pobierz
poczta
Pod touch
podgląd
podobieństwa
pojazdy
pokręcone
polacy
Poland
polish
Polityka prywatności
polonizacja
polscy
polska
polski
pomoc
popaprańcy
poprawka
poradnik
poradniki
porady
Porady gry
Porównanie
posibilities
postaci
postacie
postęp
postępu
potencjał
poziom
poziomy
Prace
prawdziwe historie
pray
Pre-Order
premiera
preview
prey
price
prieview
Privacy Policy
pro
problemy
procesor
procesory
produkcji
progi
Program
programista
programiści
programmers
programowanie
progress
projektant
promocje
prywatność
przegląd
Przenośne
przesunięta
przeszłość
przewidywane
przewodnik
przygodówka
przyjemność
przyszłe
przyszłość
ps vita
ps3
PS4
PSN
psychiatra
psychole
psycholog
quantic
quiz
r MP
race
radeon
Radio
Rage
Raider
rambo
raper
ray
rdr
rdzenie
recenzja
recenzje
recka
Recommendations
red
Red Dead Desert
Red Dead Redemption
Redemption
Reef Entertainment
regulamin
reklama
Rekomendacje
release
religia
religion
remade
Remedy
Remember Me
report
Research
Resident Evil
Revelations
review
revoke
rewolucja
Rich
rifle
Ringier
riots
River
Rockstar
Rockstar Benefits
Rockstar Games
Rockstar North
Rockstar References
Rockstar Verified
Rockstar Verified Jobs
Rocznica
rodzina
roku
role
Rony
rozgrywka
Rozgrywka Sieciowa
rozgrywki
rozrywka
rozwój
Różnice
rp
RPG
rules
rywalizacja
rzeczywistość
sa-mp
sa=mp
Sam Lake
samoloty
samp
samsung
San Andreas
Sapphire
scanning
scarface
screen
Screensaver
Screenshots
Screenshots Screens
screeny
script
Scripts
Scrolls
Scrools
Seattle
sell
seria
serio
serwisy
several
Shepard
Shoter
sieciowe
Silver
siły
Sim
Sims
Sims 4
Sing
singleplayer
sites
skali
skanowanie
SKater
sklep
sklepy
Skrypty
skrzynka
Skyrim
slajd
sleeping
sli
sluchawki
słuchawki
Smartfon
Smartfony
snake
Snapmatic
Sniper
Social
Social Club
Software
Softworks
Soldier
Song
Sony
Souls
soundtrack
sp3
Space Engineers
specifications
specjalne
specyfikacje
speed
spekulacje
spo
spolszczenie
społeczność
spójność
Springer
sprzedane
sprzedawanie
sprzedaż
Squads
square
Square Enix
Square-Enix
Staliningrad
Stalker
stan
Standout
Star Wars
Stars
Station 4
Steam
sterowanie
sterownik
sterowniki
story
strategia
strategie
strategy
stream
streams
strike
strony
strzelaniny
strzelanki
studio
stworzenie
subject
suggestions
sukces
sumulation
sumulatory
Support
SupportTitle
survival
symulator
synchronisation
synchronizacja
szczegóły
szejkowie
sztuka
szybkość
ścieżka
Ścieżka dźwiękowa
śmiech
śmierć
Świat
Świergot
T-Shirts
tactics
take
Take Two
taktyka
Tankfest
Tanks
targi
TBoGT
team
teams
tears
teaser
Techland
Technauka
Technologia
Technology
Tegra
tekstury
teledysk
telefon
Telefony
test
testers
testy
textures
the
The Ballad of Gay Tony
The Elder Scrolls V: Skyrim
The Last of Us
The Lost and Damned
The Old Republic
The Pirate Bay
Theft
Theftendo
thelastofus
think
third
THQ
Thresholds
tips
TipsMax
Title
Title Update
TLAD
tlou
toilet
Tomb
Tomb Raider
top
Tournament
Tournaments
TP-Link
tpp
trailer
trailery
trainer
trainery
translate
tranzystor
Treyarch
trick
triki
TrophiesWeapons
trouble
Truck Ambush
True
tryb
trzeci
Tsunami
turniej
tutorial
tv
Twitch
Twitter
two
Tworzenie
tydzień
Tytuł Aktualizacja
Ubisoft
Ubisoft Montreal
Ubisoft Shanghai
udźwiękowienie
ukradli
Ultra
ultrabook
ulubione
Undead Nightmare
Unlockables
Update
Updates
user
ustawienia
ustawień
użytkownicy
valentine day
Valve
vehicle
vehicles
version
via
Vice
Victor Kislyi
video
video games
videogame
vision
visual
Vita
voice
w
Wake
walentynki
Wally
war
War Z
Warehouse
Warfare
Warfighter
Wargaming
WarGaming.net
Warplanes
wars
wartość
warunki
Waśnie
Watch Dogs
WCG
weapon
weapons
Weapons Bronie
week
wersja
wersje
western
węgiel
Wiadomości
Wiadomość
wideo
Widźmin2
wiecej
Wiedźmin
Wiedźmin2
wierny
wieści
Wii
WiiU
Windows
Windows 7
Windows 8
Windows Live
windows7
windows8
WindowsPhone
Wins
wirtualna
Witcher
Witcher2
wizerunek
wizualnie
wojna
Wojny
Wojsko Polskie
woman
woman's
womans
Wordpress
Wordpress Pisanie mobile Writing
World
World of Tanks
World of Warplanes
worldoftanks
worldoftanks.eu
WoT
WoT e-sport
WoWP
wp
Writer
września
wskazówki
Wsparcie
Współczesność
wstydu
Wszechświat
wybór
wycinek
wycinek ekip
wydajność
wydane
wydanie
wydarzenia
wydarzenie
Wygaszacz ekranu
wygoda
Wygrane
wykorzystanie
wymagania
wyścig
wywiad
x360
x64
xbox
Xbox 360
Xbox LIVE
Xbox One
xbox360
XboxOne
xd
xp
xross fire
year
youtube
YouTube Favorites
YouTube Ulubione
Yves Guillemot
zabawa
zabójca
zabójcy
zachód
zakupy
załoga
załogi
zamach
zapowiedz
zapowiedź
Zapytania & Odpowiedzi
Zawody
zdolny
zdrowie
zielone
zieloni
zjawiska
zło
zmiany
Znaki
znalezione
zombie
Zrzuty ekranu
Zweryfikowane przez Rockstar
zwiastun
zwiedza
zwolnienia
życia
Życie
sobota, 3 marca 2012
Max Payne 3 - ocena z rozgrywki
Wraz z tytułowym bohaterem odwiedzimy São Paulo, miasto słynące z niewyobrażalnej biedy i olbrzymiego bogactwa. Zapowiadana premiera gry: maj 2012. Max Payne jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i wyrazistych bohaterów gier. Dwie części stworzonej przez studio Remedy serii zrobiły z niego prawdziwą legendę. Rockstar zamierza pokazać dalsze losy rozczarowanego życiem policjanta z Nowego Jorku i wysłać go do brazylijskiego Sao Paulo. Zrealizować grę na swój sposób, ale z poszanowaniem dla korzeni marki – takie są obietnice. Firma znana z takich produkcji jak Red Dead Redemption czy Grand Theft Auto IV umożliwiła serwisowi gryonline zagranie we fragment swego dzieła, w którym odwiedzili stadion oraz nabrzeże. Jak Payne, autor wielu niezapomnianych „aforyzmów” i „anioł śmierci” siejący postrach wśród gangów, odnajdzie się w Ameryce Łacińskiej? Payne trafi do Brazylii za namową swojego znajomego Raula Passosa. Początkowo bohater nie będzie zainteresowany ofertą ochrony bogatej rodziny z Sao Paulo, ale wskutek pewnych okoliczności zostanie zmuszony do strategicznego oddalenia się z Nowego Jorku. W grze poznamy kulisy wydarzeń z Wielkiego Jabłka, które doprowadziły do nagłej zmiany zdania i lokalizacji bohatera – zostaną one podane w formie wspomnień powracających do Maxa w kolejnych etapach brazylijskiej przeprawy. W jednym z nich zobaczyliśmy Payne’a upijającego się w barze. Do lokalu weszło kilku młodocianych typków, a wśród nich syn lokalnego bossa mafii, z którym tytułowy śmiałek ma na pieńku. Autorzy nie pokazali końca tej sceny, ale można domyślić się, że Max nie wytrzymał ich zaczepek i wymierzył sprawiedliwość na własną rękę. Struktura scenariusza nie będzie liniowa (w sensie chronologii), co dobrze wpisuje się w styl serii. Brazylia to dla Maxa ucieczka – zarówno przed mroczną przeszłością, jak i wspomnianymi świeżymi problemami. Rockstar wybrał Sao Paulo z prostego powodu: to miasto słynące z ogromnych dysproporcji społecznych. Bogacze podcierający się studolarowymi banknotami mieszkają tu kilka metrów od biedoty stłoczonej w przerażających slumsach. Miejsce obfitujące w tak wyraziste kontrasty daje możliwość zbudowania mocnych scen i wątków. A tego niewątpliwie spodziewamy się po serii zapoczątkowanej przez Remedy. Sao Paulo to nie tylko patchwork zszyty z niepasujących do siebie obszarów skrajnie biednych i obrzydliwie majętnych. To także ogromna przestępczość, imprezy (słynny karnawał), piękne kobiety i... fanatyczna wręcz miłość do piłki nożnej. Wszystkie te elementy wymieszały się we fragmencie produkcji, który mieliśmy okazję przejść w asyście Rockstara. Pracownicy Rockstara byli w Sao Paulo i widzieli kontrasty, z których słynie ta metropolia. Twórcy gry inspirują się też takimi filmami jak Miasto boga i przede wszystkim Elitarni (Tropa de Elite). Kto widział te obrazy, wie, że czekają nas dramatyczne chwile i mocne sceny. Przypomnijmy, że Max został ochroniarzem bogatej rodziny Branco i wpakował się w sam środek ulicznej wojny. Zaczęło się od tego, że Fabiana, kobieta głowy rodu, czyli Rodrigo Branco, została porwana przez lokalny gang Comando Sombra, który zażądał okupu. Po krótkiej naradzie w biurze swego nowego szefa Payne zaproponował, że weźmie na siebie ciężar „rozmów” z porywaczami i razem z Passosem udał się do punktu wymiany „dóbr” – na stadion drużyny Galatians. Życie pozbawionego rodziny ekspolicjanta nigdy nie było usłane różami, więc nie zdziwiło nas, że na boisku sprawy wymknęły się spod kontroli. Pojawiła się trzecia siła: zmilitaryzowana grupa nieznanego pochodzenia – tzw. Cracha Preto – która wpakowała Maxowi kulkę z broni snajperskiej w ramię i zmusiła gangsterów do ucieczki z pieniędzmi. Na szczęście Passos strofującym okrzykiem przywrócił Maxa do przytomności i obydwu udało się zbiec z murawy do wnętrza budynku. Cała scena obfitowała w lekko psychodeliczne akcenty, rozmyte obrazy i chwiejące się ujęcia, co miało oddać oczywiście nie najlepszy stan protagonisty. Dobrze wiemy, czego Payne potrzebuje w takich sytuacjach. Środków przeciwbólowych. I może prowizorycznego opatrunku z bandaży. Po doprowadzaniu się do stanu używalności Payne i Passos udali się w pościg za zbiegłymi gangsterami, aby dopilnować, żeby ci otrzymali pieniądze oraz wprowadzili w życie swoją część transakcji, czyli uwolnienie dziewczyny. Przeszliśmy tym samym do czegoś, co doskonale znamy – strzelania. Max nauczył się paru nowych sztuczek, np. chowania się za przeszkodami, ale nadal jest zwolennikiem ryzykownych akcji, w których w pojedynkę eliminuje grupy wrogów. Wszystko za sprawą jego dobrze znanych umiejętności i biegłości w posługiwaniu się bronią. W każdym momencie gry mogliśmy włączyć tzw. bullet time, aby ułatwić sobie celowanie (Max nie korzysta ze wspomagaczy w stylu automatycznego namierzania wrogów) i zobaczyć efektowne smugi unoszące się za latającymi wkoło pociskami. Do tak charakterystycznych rzutów na boki w tym trybie dodano też możliwość kontynuowania walki z ziemi (turlając się) czy brutalne zabójstwa z bliska. Mimo to od razu poczuliśmy się jak w domu – walka bardzo przypominała to, co pamiętamy z poprzednich odsłon serii. Tym, co dało się zauważyć już podczas pierwszych minut rozgrywki, jest większe znaczenie taktyki w starciach z wrogami. Bohater Maxa Payne’a 3 to istota z krwi i kości, a nie postać z komiksu. Oznacza to, że każdy ruch tego barczystego mężczyzny zabiera trochę czasu. Fizyczność – to słowo dobrze opisuje system sterowania i to, jak postacie reagują na otoczenie i różne zdarzenia. Czasami trzeba było działać wręcz oszczędnie, bo wrogowie nie próżnowali – starali się zapędzić nas w kozi róg i wykurzyć z ukrycia za pomocą granatów. Rockstar zastosował w grze kołowe menu podręczne do wyboru broni. Ograniczenie posiadanych zabawek do trzech sztuk pozwala błyskawicznie zmienić wyposażenie nawet podczas wyjątkowo gorących akcji. Cały czas pozostawaliśmy więc w ruchu, skacząc na boki, strzelając i rozwalając wszystko wokół. Regularnie zmienialiśmy też ekwipunek, bo były stróż prawa korzysta teraz z dwóch sztuk broni podręcznej oraz strzelby/karabinu. Można tu trochę kombinować – np. trzymać w jednej ręce pistolet, a w drugiej uzi. Jednym z założeń gry jest to, że będziemy często podmieniać wyposażenie w trakcie walki. Najbardziej opłacało się biegać z większą bronią i w sytuacjach krytycznych odrzucać ją na rzecz poręczniejszych pukawek (np. kombinacji dwóch uzi wypluwających z siebie dziesiątki kul na sekundę). Oczywiście po starciu możemy podnieść wyrzucony wcześniej oręż i odpowiednio się dozbroić. Twórcze podejście do każdej strzelaniny było konieczne z prostego względu. Max nie posiada regenerującego się zdrowia jak inni współcześni bohaterowie i w dalszym ciągu jest zdany na to, ile środków przeciwbólowych ma przy sobie (ważne jest więc dokładne przeczesywanie otoczenia w poszukiwaniu apteczek). W niektórych sytuacjach gra była więc sporym wyzwaniem, bo wymagała nieco bardziej przemyślanego podejścia. To nie Gears of War, gdzie wystarczy siedzieć w ukryciu i od czasu do czasu do kogoś strzelić, a w razie problemów schować się gdzieś i poczekać na powrót postaci do zdrowia. Przeciwnicy Payne’a nie dają mu takich chwil wytchnienia. Grając w Maxa Payne’a 3 na poziomie normalnym, musieliśmy bacznie uważać na to, co robimy, i nie pakować się w niepotrzebne tarapaty. Na szczęście Rockstar przygotował parę pomocy, które pozwalają wyjść cało z opresji. Jeśli mamy przy sobie zapas painkillerów i zostaniemy śmiertelnie ranieni, Max upadnie na ziemię, ale otrzyma ostatnią szansę: zabijając swojego oprawcę, wróci do „życia”. System znany z wielu gier sprawdza się tu nieźle i pasuje do samej postaci. W końcu przywykliśmy do jej zwycięskich spotkań ze śmiercią. W grze większość czasu spędzimy z Raulem na przedzieraniu się przez pomieszczenia wypełnione gadżetami piłkarskimi (od proporczyków przez piłki aż po „ołtarzyki” poświęcone lokalnej gwieździe). W końcu nasza dwójka musiała się rozdzielić, aby zmierzyć się ze snajperem i śledzić gang, który porwał Fabianę. Max wziął na siebie strzelca. Przedostaliśmy się przez trybuny w stronę wieży spikerskiej. Droga była niebezpieczna – prowadziła po rusztowaniach oświetleniowych stadionu, gdzie trzeba było zdać się na bullet time i zgrabnie omijać pociski. W końcu bohater wpadł z hukiem do pomieszczenia snajpera i zabił go. Tutaj zabawa zmieniła się w galerię strzelecką, w której musieliśmy osłaniać Raula znajdującego się po przeciwległej stronie kompleksu. Trzeba było likwidować kolejnych wrogów podchodzących do przyjaciela, mając na uwadze odległość (pomogła możliwość skorzystania ze spowolnienia czasu). Fragment zakończył się efekciarskim lotem kamery za pociskiem, który trafił ostatniego przeciwnika. Żeby pokazać parę innych urozmaiceń rozgrywki, deweloper pozwolił nam przeskoczyć do poziomu rozgrywającego się w dokach, w których gang Comando Sombra przetrzymuje Fabianę. Interesujące jest to, że ten etap można zacząć po cichu, bowiem bohater dysponuje pistoletem z tłumikiem. Niestety, wściekle rzuciliśmy się na wrogów, więc od razu rozpoczęła się regularna batalia. Kolejną ciekawostką jest to, że w paru miejscach autorzy ukryli pewne szanse do wykorzystania. Na początku doków można było strzelić do klocka blokującego koła samochodu, aby spowodować jego stoczenie się do wody i zmiażdżenie wrogów. Dalej mogliśmy też między innymi strzelać w baki różnych maszyn, aby prowokować małe wybuchy. Środowisko w Maxie Paynie 3 nie będzie co prawda w pełni interaktywne, ale nie zabraknie elementów, które nie wytrzymają gradu pocisków. Jak widać, czasami wykorzystamy je do własnych celów. Poprzednie części Maxa Payne’a robiły olbrzymie wrażenie od strony wizualnej. Także w produkcji Rockstara walka imponuje, bo bohater gry potrafi sunąć majestatycznie w powietrzu pomiędzy pociskami i jednocześnie posyłać z hukiem kule w stronę swoich oponentów. Graficy postarali się, aby używanie bullet time’u było odpowiednio zaznaczone i gwarantowało satysfakcję. W dokach akcja nabrała morderczego tempa i rozbudowany system walki pokazał pełnię swoich możliwości. W jednej z finalnych scen ścieraliśmy się z kilkoma wrogami jednocześnie. To po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy – dziesiątki pocisków sunące obok Payne’a w trybie bullet time. W tej grze będziemy wiele razy dosłownie o włos od śmierci. Jest też kilka innych technicznych aspektów, na które warto zwrócić uwagę. Jeden z nich to system animacji. Modele wrogów i samego Payne’a reagują na otoczenie i pociski, dzięki czemu wszystko wygląda bardzo naturalnie i płynnie (widzieliście to zapewne na zwiastunach). Gra jest też cudacznie brutalna – ciała postaci odskakują po wybuchu granatów, kamera śledzi niektóre pociski, a każda akcja kończy się widowiskowym zabójstwem. To także słynna cecha poprzednich odsłon serii, więc możecie odznaczyć ten punkt na swoich listach tego, co koniecznie musi znaleźć się w każdej grze z serii Max Payne. Ile razy spotkaliście się z tym, że grając bohaterem, używacie strzelby, a w scence fabularnej oglądacie go z inną bronią? Max Payne 3 nie popełnia tego błędu – Rockstar stworzył system przerywników, który upewnia się, że w filmach postać jest wyposażona w te same pukawki co podczas rozgrywki. Osobną kwestią jest sama oprawa gry, która nie stara się w prosty sposób podrabiać stylu znanego z dzieł studia Remedy. Rockstar najwyraźniej uznał, że statyczne panele nie przystoją temu, co oferuje silnik Rage i system animacji Euphoria. Postawił więc na świetnie zmontowane scenki ze charakterystycznymi wstawkami. Sporo tu filtrów graficznych, efektów, pojawiających się znikąd napisów i innych zabiegów upodabniających animację do komiksu. Elementy tego typu są jednak dość oszczędne i gdyby nie głos Jamesa McCaffreya, który teraz użycza bohaterowi także swojej twarzy, Max Payne 3 mógłby zostać wzięty za inną grę. Niektóre sceny przypominają komiksowe wynurzenia Maxa, lubującego się w snuciu grafomańskich, ale jakże pięknych opisów rzeczywistości. Ogólny klimat jest jednak nieco inny, bo Max Payne 3 wydaje się bardziej przyziemną i „realistyczną” produkcją.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz