Zestawienie i test 25 smartfonów z Androidem. Spośród przetestowanych dotąd telefonów wybrane zostały po 3 najlepsze modele w czterech kategoriach: -najwydajniejsze smartfony do gier -smartfony z najlepszym ekranem -smartfony z najlepsza kamerką -najlepsza jakość wykonania Motorola RAZR
• Ekran: 4,3"
• System: Android 2.3
• Bateria: 1780 mAh
» Przeczytaj pełny opis
Motorola RAZR, znana też jako Droid RAZR to jeden z najnowszych i przy okazji najbardziej udanych smartfonów tego producenta. Czym się wyróżnia? Przede wszystkim cieniutką obudową, która na większości powierzchni ma zaledwie 7,1 mm grubości. Ponadto tył smartfona wykonany został w znacznej części z Kevlaru, czyli włókien, które tradycyjnie używane są do produkcji kamizelek kuloodpornych i odzieży ochronnej, a przód przykryty jest superwytrzymałym szkłem Gorilla Glass. W testach wydajnościowych brzytwa wypadła świetnie, ulegając jedynie dwóm Samsungom (Galaxy Nexus i Galaxy Note). W czasie renderowania JavaScriptu wywalczyła sobie już pierwsze miejsce, co było dla nas niemałym szokiem. Telefon potrafi nagrać całkiem niezłej jakości filmy Full HD i przesłać je na ekrany telewizorów przez micro HDMI, a dzięki funkcji MotoCast możemy też odtwarzać multimedia zgromadzone na dysku komputera (przewodowo lub bezprzewodowo).
Szczegółowy opis systemu i funkcji.
Drobne zastrzeżenia można mieć jednak do baterii, która do najwytrzymalszych nie należy oraz do AMOLED-owego wyświetlacza, który mimo że bardzo efektowny i oferujący wysoką rozdzielczość, zmieniał delikatnie swoją kolorystykę po zmianie kąta widzenia. Pod tym względem ekrany topowych Samsungów spisywały się lepiej. Długość czasu ciągłej rozmowy w testach wynosi 7 godzin i 35 minut, a w czasie typowego użytkowania smartfon powinien pracować około 1,5 dnia na jednym naładowaniu. Największym pożeraczem energii jest (jak można się spodziewać) ekran Super AMOLED, warto więc maksymalnie zmniejszać jego jasność w sytuacjach, gdy nie jest ona konieczna. W warunkach domowych wystarczyło ustawić go na 10% mocy, a użytkowanie wciąż było komfortowe. Jeśli zapewnimy RAZR-owi dobre warunki oświetleniowe, potrafi odwdzięczyć się niezłymi fotkami, jednak ich jakość jest gorsza niż w przypadku Samsunga Galaxy S 2, który również dysponuje 8-megapikselowym aparatem głównym. Algorytmy odszumiające wydają się dobrze zbalansowane – nie ingerują za bardzo przy dobrym oświetleniu, ale zwiększają intensywność w słabych warunkach. Zdjęcia z przedniej kamerki mają 1280x720 px. Aktualizacja do systemu Android 4.0 Ice Cream Sandwich: TAK
Kąty widzenia Wyświetlacz Motoroli RAZR to pewna zagwozdka. Teoria wygląda znakomicie – duża przekątna wynosząca 4,3 cala, wysoka rozdzielczość 540x960 px i idealna głębia czerni. Sam ekran określany jest mianem Super AMOLED Advanced i w tym momencie zaczęliśmy zastanawiać się co dla Motoroli oznacza "Advanced". Jeśli spojrzymy na ekran Super AMOLED Plus z Samsunga Galaxy S 2 to widzimy, że właściwie pod każdym względem jest on znakomity, oczywiście rozdzielczość jest niezbyt imponująca, ale obraz wygląda bardzo efektownie. Jeszcze lepiej prezentuje się ekran HD Super AMOLED z Samsunga Galaxy Note, a na prawdziwe wyróżnienie zasługuje ekran Samsunga Galaxy Nexus, który ma przekątną 4,7 cala i rozdzielczość na poziomie aż 720x1280 px (316 ppi). W przypadku Motoroli są pewne zastrzeżenia. Dotyczą one przede wszystkim kątów widzenia, które ogólnie rzecz ujmując są bardzo dobre, ale podczas pochylania ekranu w pionie lub poziomie zauważyć można wyraźne zmiany kolorystyki. Widoczne są one przede wszystkim na białych tłach (np. strony internetowe), które zmieniają kolor na jasnoniebieski. Musimy przyznać, że jest to nieco podejrzane. Większość Super AMOLED-ów jakie znamy ze smartfonów Samsunga oferuje znakomitą jakość obrazu, a przebarwienia tego typu nie są spotykane. Występują one jednak w zwykłych AMOLED-ach. Niemal identyczne zmiany kolorystyki widzieliśmy w Dell Venue Pro, który wyposażony był właśnie w zwykłego AMOLED-a. Obraz na ekranie Motoroli i tak wygląda bardzo dobrze, ale trzeba przyznać, że do topowych Samsungów nieco mu brakuje. Układ subpikseli to typowy PenTile, przez co jakość małych czcionek jest nieco gorsza niż w typowych matrycach RGB.
Jakość zdjęć Jeśli zapewnimy RAZR-owi dobre warunki oświetleniowe, potrafi odwdzięczyć się całkiem niezłymi fotkami, jednak w pozostałych przypadkach kamerka okazała się rozczarowująca. Jakość fotek jest gorsza niż w przypadku Samsunga Galaxy S 2, który również dysponuje 8-megapikselowym aparatem głównym. Zdjęcia mają rozdzielczość 3264x2448 px i cechują się całkiem niezłym oddaniem szczegółów obrazu, pod warunkiem jednak, że autofokus nie zawiedzie, a z tym bywają problemy. Jeśli fotografujemy w warunkach domowych (dość słabe oświetlenie), a obiekt położony jest blisko (1 metr od smartfona lub mniej), to istnieje spora szansa, że zdjęcia będą nieostre. Co więcej, jeśli warunki oświetleniowe są słabe, to nawet zdjęcia oddalonych obiektów mogą nie osiągać maksymalnej ostrości. Jeśli jednak autofokus ustawi się prawidłowo, to fotki są całkiem ostre i udane. Algorytmy odszumiające wydają się dobrze zbalansowane – nie ingerują zbyt mocno przy dobrym oświetleniu, ale zwiększają intensywność w słabych warunkach. Zdjęcia z przedniej kamerki mają 1280x720 px, ale wyglądają słabo, głównie z powodu zastosowania silnego odszumiania. Jedynie fotki wykonane w słoneczny dzień prezentują się dostatecznie dobrze. W ustawieniach znajdziemy m.in. proporcje i rozdzielczość zdjęć, geotagging, efekty kolorystyczne, programy tematyczne (np. portret, sport, krajobraz itp.), tryby rejestrowania zdjęć (np. samowyzwalacz, panorama itp.), korektę ekspozycji i tryb pracy lampy LED.
Jakość nagrań wideo Filmy nagrywane w słoneczny dzień w rozdzielczości Full HD (1080p) wyglądają dobrze, zwłaszcza pod względem ilości detali rejestrowanych przez matrycę. Jeśli kręcimy wewnątrz delikatnie oświetlonego pomieszczenia, jakość spada wyraźnie (pojawiają się szumy), nie wspominając już o filmach nocnych (problemy z autofokusem). Jeśli chcemy zrobić ujęcie osoby lub rzeczy stojącej blisko (mniej niż pół metra od smartfona), to najprawdopodobniej ujrzymy tylko ruchome, rozmyte kształty (autofokus działa dobrze ale nie potrafi przełączyć się samodzielnie w tryb macro). Gdy skierujemy kamerkę na bardziej odległe widoki, ostrość na szczęście się polepsza. Jak już wspomnieliśmy tylnym modułem nakręcimy filmy o rozdzielczości 1920x1080 px (16:9, 29 kl./s), natomiast przednim 1280x720 px (również 29 kl./s). Jakość przedniej kamerki jest (w swojej klasie) całkiem dobra - pozwala nie tylko na prowadzenie wideokonferencji, ale również na wykonywanie niezbyt wymagających nagrań. W ustawieniach kamerki znajdziemy rozdzielczość, geotagging, programową stabilizację obrazu (która działa dość dobrze, choć może powodować lekką utratę jakości obrazu), efekty kolorystyczne, sceny audio (redukcja szumu i dopasowanie głośności oraz kierunku z którego nadawany jest dźwięk), tryby wideo (normalny lub ograniczenie dla MMS), ekspozycję oraz opcję włączenia lampy doświetlającej.
plusy:
• supercienka konstrukcja
• obudowa wykonana częściowo z Kevlaru
• mała waga urządzenia
• powłoki chroniące przed wodą (zachlapaniami)
• sloty kart micro SIM i microSD wyprowadzone na zewnątrz obudowy
• ekran Super AMOLED o wysokiej rozdzielczości
• gwarantowana aktualizacja do Androida 4.0 ICS
• płynna praca systemu operacyjnego
• wysoka wydajność komponentów
• MotoCast - odtwarzanie plików bezpośrednio z komputera
• zintegrowane wyjście micro HDMI
• obsługa łączności LTE (Motorola Droid RAZR)
• dobra jakość filmów Full HD nagranych w dzień
minusy:
• ekran zmienia kolorystykę gdy patrzymy na niego pod kątem
• niezmienna ilość pulpitów wirtualnych
• brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki
• przeciętna jakość zdjęć z kamerki tylnej
• drobne problemy z autofokusem
• brak możliwości samodzielnej wymiany baterii
Jakość wykonania: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ █ super
Sterowanie dotykiem: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Wymiary i waga: █ █ █ █ █ super
Czas pracy na baterii: █ █ █ ▌ zadowalający plus
Oprogramowanie: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ dobry
Jakość dźwięku: █ █ █ █ █ super
Wydajność ogólna: █ █ █ █ █super
Wydajność 3D: █ █ █ █ █ super
Ilość akcesoriów: █ █ █ zadowalający
Ogólna ocena: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 2400 zł
Samsung Galaxy Nexus
• Ekran: 4,65" • System: Android 4.0 • Bateria: 1750 lub 1850 mAh (LTE) » Przeczytaj pełny opis
Czas na miejsce pierwsze, na które w pełni zasłużył Samsung Galaxy Nexus. Jest to po prostu najlepszy smartfon jaki był testowany i przy okazji pierwszy telefon na rynku wydany z nowiutkim Androidem 4.0 ICS. System na pokładzie Nexusa spisuje się genialnie. Płynność porównywalna jest do Windows Phone 7.5 Mango, a nawet do iOS-a, który słynie przecież z "gładkości działania". Co znajdziemy wewnątrz? Po pierwsze nowoczesny, dwurdzeniowy i bardzo wydajny procesore Texas Instruments OMAP 4460 (45 nm, 2x 1,2 GHz, ARMv7 Cortex-A9) połączony z układem graficznym PowerVR SGX540, którego taktowanie zostało podniesione do 384 MHz oraz 1 GB pamięci operacyjnej LPDDR2. Pamięć masowa to 16 lub 32 GB, czyli całkiem dużo, ale niestety brakuje slotu kart micro SD.
Szczegółowy opis systemu i funkcji
Nexus oddaje też do dyspozycji użytkownika nowoczesne standardy komunikacyjne, do których zaliczamy przede wszystkim NFC (Near Field Communication) umożliwiający maksymalnie uproszczoną wymianę danych pomiędzy urządzeniami na dystansie do 20 cm, w tym dokonywanie płatności metodą zbliżeniową. W czasie połączeń internetowych wykorzystać możemy HSPA+ (21 Mb/s), a nawet superszybkie LTE (dostępne głównie w USA). Do tego trzeba dołożyć jeszcze obsługę Mobile High-definition Link (MHL - transmisja obrazu HD przez micro USB), Bluetooth 3.0+HS z A2DP, Wi-Fi 802.11n, Assisted GPS, dwa mikrofony z redukcją szumów, pełen zestaw czujników i oczywiście dwie kamerki, z których główna nagrywa obraz w jakości Full HD (30 kl./s). W dobrych warunkach oświetleniowych (słoneczny dzień, jasne pomieszczenie itp.) aparat spisuje się całkiem dobrze. Jakość zdjęć przy tej wielkości matrycy i ilości pikseli jest bardziej niż zadowalająca. Ekran HD Super AMOLED również robi potężne wrażenie, szczególnie pod względem gęstości upakowania pikseli, która wynosi ok. 316 ppi (4,65”, 1280x720 px, 16:9). Galaxy Nexus to najbardziej udane połączenie rozmiarów, ergonomii, wydajności i funkcjonalności spośród wszystkich testowanych dotychczas smartfonów. Nie możemy narzekać też na wydajność baterii, która powinna wystarczyć nawet bardziej wymagającym użytkownikom. W testach za pośrednictwem sieci 3G uzyskaliśmy 7 godzin i 35 minut ciągłego czasu rozmów. Aktualizacja do systemu Android 4.0 Ice Cream Sandwich: System ten zainstalowany jest domyślnie
Kąty widzenia
W tej kwestii nie musimy się rozpisywać - ekran jest genialny. Kąty widzenia są znakomite, podobnie jak jasność i poziom czerni. Jest to cecha typowa dla ekranów Super AMOLED-owych, które coraz częściej pojawiają się w urządzeniach firmy Samsung. Kolory, jakie większość osób ujrzy na zrzutach ekranowych z Nexusa nie odnoszą się absolutnie do tego, co widać w rzeczywistości na jego ekranie. Barwy są nasycone w stopniu możliwym do wyświetlenia właściwie tylko na AMOLED-ach (chyba, że ktoś dysponuje monitorem z takowym ekranem). Jeśli przyzwyczaimy się do korzystania takiego ekranu, nie będziemy chcieli już nigdy spojrzeć na zwykły LCD, ani nawet na S-LCD, choć przyznać musimy też, że istnieje całkiem spore grono osób, które po prostu nie lubi przejaskrawionych, cukierkowych kolorów. W czasie pracy w świetle dziennym Super AMOLED sprawuje się dobrze – o wiele lepiej niż typowy LCD, choć oczywiście błyszczące pokrycie ekranu nieco zmniejsza komfort. Warto też zauważyć, że lekko wklęsły wyświetlacz trochę lepiej radzi sobie z refleksami świetlnymi niż zupełnie płaski odpowiednik. Rozdzielczość ekranu jak już wspomnieliśmy wynosi 1280x720 px (proporcje 16:9). Na ekranie Nexusa filmy prezentują się pięknie, ale nie tylko one zasługują na pochwałę. Tak naprawdę szczególnie wyróżnić trzeba jakość wyświetlania czcionek na stronach WWW i w dokumentach. Dzięki wysokiej gęstości upakowania pikseli wynoszącej ok. 316 pikseli na cal nawet drobny tekst jest czytelny. Naturalnie nie jest to jeszcze jakość, którą prezentuje iPhone 4S, gdyż w Nexusie zastosowano matrycę typu PenTile, która nie zawiera tylu subpikseli co typowa matryca RGB, ale sytuacja i tak wygląda dobrze.
Jakość zdjęć
Samsung Galaxy Nexus dysponuje dwiema wbudowanymi kamerkami. Głównym modułem jest tradycyjnie tylny, który w tym przypadku oferuje rozdzielczość 2592x1944 px (f/2.8). Z pewnością znajdą się osoby, dla których będzie to „tylko” 5 Mpx, a dla innych będzie to „aż” 5 Mpx. Prawda jak zwykle leży pośrodku. W dobrych warunkach oświetleniowych (słoneczny dzień, jasne pomieszczenie itp.) aparat spisuje się całkiem dobrze. Jakość zdjęć przy tej wielkości matrycy i ilości pikseli jest bardziej niż zadowalająca. Sytuacja zmienia się diametralnie w słabych warunkach oświetleniowych. Szumy stają się na tyle wyraźne, że niwelują znaczną część detali obrazu. Rozdzielczość zdjęć z przedniej kamerki to 1280x960 px (f/3). Ich jakość wystarcza w zupełności do wykonywania zdjęć kontaktów lub prowadzenia wideorozmów, ale do uwieczniania nieco ważniejszych momentów przedni moduł się nie nadaje. Ustawień odnoszących się do aparatu foto wbrew pozorom nie ma zbyt wiele. Możemy uruchomić lampę błyskową, wybrać balans bieli (predefiniowane ustawienia balansu są niezbyt użyteczne więc najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z trybu automatycznego). Skorygujemy też ekspozycję, wybierzemy jedną ze scen (np. zachód słońca, noc), włączymy geotagging i ustawimy rozdzielczość. Na największe wyróżnienie zasługuje tryb automatycznego tworzenia panoram (180 stopni). Wystarczy wcisnąć jeden przycisk i w miarę powoli oraz stabilnie objąć aparatem cały obszar, który chcemy uwiecznić. Zdjęcia zostaną złożone i zapisane bez ingerencji użytkownika. Dodatkowo możemy ustawić, aby były one automatycznie przesyłane na konto Google, przez co nie będziemy musieli ich wyciągać z telefonu manualnie (np. przez USB).
Jakość nagrań wideo
Filmy nagrywane w słoneczny dzień w rozdzielczości Full HD (1920x1080 px) wyglądają dobrze. Ich jakość nie powinna zawieść oczekiwań, ale nie ma się co oszukiwać – nie jest to ten sam sensor, który widzieliśmy w Samsungu Galaxy S 2, więc jeśli komuś zależy, aby jego telefon był maksymalnie dobry w kręceniu filmów, to warto rozważyć jednak zakup SGS2, zamiast Nexusa. Filmy nocne podobnie jak w przypadku zdjęć są dużo gorsze. Nagrania z przedniej kamerki mają rozdzielczość identyczną jak ekran telefonu - 1280x720 px (16:9). W ustawieniach kamery znajdziemy tryb pracy lampy LED, balans bieli, odstęp poklatkowy, rozdzielczość, geotagging i efekty. Te ostatnie są szczególnie przydatne w czasie imprez. Mozemy bowiem nakręcić film, w którym osoba filmowana będzie miała wielkie oczy lub wielkie usta, albo ściśniętą głowę – wszystko dodawane w czasie rzeczywistym (pod warunkiem oczywiście, że osoba ta nie rusza się zbyt dynamicznie).
plusy:
• obsługa łączności NFC
• obsługa łączności HSPA+ 21 Mb/s oraz LTE (niektóre wersje)
• obsługa standardu MHL (transmisja micro USB – HDMI)
• przód urządzenia pozbawiony jakichkolwiek przycisków
• supernowoczesny Android 4.0 ICS na pokładzie
• bardzo płynna praca systemu operacyjnego
• zakrzywiony ekran HD Super AMOLED z powłoką oleofobową
• znakomita jakość obrazu
• gęste upakowanie pikseli (316 ppi)
• bardzo komfortowa obsługa dotykowa
• wydajny, dwurdzeniowy procesor
• duża ilość pamięci RAM
• dwie wbudowane kamerki
• dobra jakość zdjęć i nagrań dziennych
• nagrywanie Full HD
• uproszczony tryb tworzenia panoram fotograficznych
• wystarczająco długa praca na baterii
• niskie zużycie energii w trybie czuwania
• stosunkowo mała waga (przy tych rozmiarach zewnętrznych)
minusy:
• jakość materiałów obudowy mogłaby być wyższa
• brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki
• brak slotu kart microSD
• słaba jakość zdjęć wykonanych w trudnych warunkach oświetleniowych
Ocena:
Jakość wykonania: █ █ █ █ dobry
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ █ super
Ergonomia - soft: █ █ █ █ █ super
Wymiary i waga: █ █ █ █ dobry
Czas pracy na baterii: █ █ █ █ dobry
Oprogramowanie: █ █ █ █ █ super
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ █ super
Jakość dźwięku: █ █ █ █ dobry
Wydajność ogólna: █ █ █ █ █ super
Wydajność 3D: █ █ █ █ █ super
Ilość akcesoriów: █ █ █ zadowalający
Ogólna ocena: █ █ █ █ ▌dobry plus
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 2150 zł HTC Sensation XE • Ekran: 4,3" • System: Android 2.3 • Bateria: 1730 mAh » Przeczytaj pełny opis Miejsce piąte na liście TOP 5 zajął multimedialny HTC Sensation XE. Jest to nowoczesny smartfon wyróżniający się nie tylko wysoką wydajnością podzespołów, ale również dobrą jakością wykonania i oczywiście wysokiej jakości zestawem słuchawkowym spójnym stylistycznie z obudową smartfona. Kabelek Beats-ów jest cienki, miękki i czerwony, a same słuchawki – czarne i wykonane z odlewu aluminiowego.
Szczegółowy opis systemu i funkcji
Oczywiście nie jest to zestaw kierowany do audiofili i dlatego też nie będziemy musieli wydać na niego małej fortuny, ale tak naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Słuchawki są o niebo lepsze od jakichkolwiek innych, które widzieliśmy w zestawach w podobnej cenie. Interfejs graficzny działa bardzo płynnie. Smartfon wyposażony został w procesor podobny jak ten w wersji standardowej, czyli Qualcomm MSM8260, jednak podkręcony z 1,2 do 1,5 GHz. Za obliczenia graficzne odpowiedzialny jest wydajny układ Adreno 220, w pamięci RAM pomieści się najwyżej 768 MB danych, a pamięć magazynowa to tylko teoretycznie 4 GB, bo jedynie ok. 1 GB został oddany do dyspozycji użytkownika. Pojemność baterii podniesiona została do 1730 mAh, lecz w tym momencie warto nadmienić, że Sensation XE nie bije rekordów pod względem długości pracy na baterii, co jest typowe również dla wielu innych konkurentów - przeprowadzone analizy dały wynik około 6 godzin ciągłego czasu rozmów. Obudowa utrzymana jest w grafitowo-czerwonej tonacji i wykonana została z dobrej jakości aluminium, plastiku oraz odpornego na zarysowania szkła Gorilla Glass przykrywającego ekran S-LCD o rozdzielczości 960x540 px. Jakość fotografii i nagrań jest identyczna jak w przypadku standardowego HTC Sensation, gdyż oba urządzenia wyposażono w identyczne sensory i obiektywy. Zdjęcia wykonane 8-megapikselową kamerką główną prezentują się po prostu dobrze, szczególnie jeśli wykonane są w dobrych warunkach oświetleniowych, jednak przyznać musimy również, że fotki i nagrania wyglądają gorzej niż w przypadku Samsunga Galaxy S 2. Aktualizacja do systemu Android 4.0 Ice Cream Sandwich: TAK;
Kąty widzenia
Pod tym względem wyświetlacz sprawuje się dobrze. Wykonano go w technologii S-LCD (S-PVA), która zdecydowanie poszerza kąty widzenia w odniesieniu do standardowych LCD. Zaznaczyć jednak warto, że nie dorównuje on w tym zakresie ekranom Super AMOLED. Niemniej jasność, nasycenie kolorów, kontrast i oddanie detali obrazu stoi na wysokim poziomie. Z pewnością znajdą się też osoby, którym przeszkadzało będzie bardzo wysokie nasycenie kolorów w AMOLED-ach, więc mniej kontrastowy obraz wyświetlacza S-LCD powinien przypaść im go gustu bardziej. W słoneczny dzień (pod gołym niebem) korzystanie z telefonu nie należy do przyjemnych. Błyszczące pokrycie ekranu i charakterystyka wyświetlacza LCD sprawiają, że obraz blednie, a jego czytelność spada.
Jakość zdjęć
Jakość fotografii i nagrań jest identyczna jak w przypadku standardowego HTC Sensation, gdyż oba urządzenia wyposażono w identyczne sensory i obiektywy. Zdjęcia wykonane 8-megapikselową kamerką główną prezentują się po prostu dobrze, szczególnie jeśli wykonane są w dobrych warunkach oświetleniowych, jednak po zdjęciach jakimi uraczył nas Samsung Galaxy S II nie będziemy skakać z zachwytu - Sensation XE jest od niego gorszy. Autofokus łapie szybko i daje sobie radę nawet z obiektami oddalonymi zaledwie o kilka centymetrów od obiektywu. Dzięki temu uzyskujemy możliwość wykonywania czegoś na kształt zdjęć makro. Znakomicie działa również rozpoznawanie twarzy. Zdjęcia nocne są gorsze od dziennych, ale to chyba nikogo nie dziwi. Najbardziej uciążliwy jest kolorowy, wyraźnie widoczny szum. Można go zlikwidować włączając opcję „Automatycznej poprawy”, ale ona wraz z szumem usuwa niestety znaczną część detali obrazu. Lampa błyskowa sprawuje się dobrze na dystansie nie większym niż 1,5 metra. Opcji poprawiających jakość jest pod dostatkiem. Zmienić możemy między innymi kontrast, jasność, kolorystykę, ostrość, czułość ISO, balans bieli, rozdzielczość, proporcje (domyślnie 16:9), wykrywanie twarzy lub nałożyć jeden z fabrycznych filtrów i dostosować scenę (np. wspomniane makro). Nie zabrakło też geotaggingu. Ostrość ustawiać możemy jednym dotknięciem palca na ekranie. Do minusów aparatu zaliczamy brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za wyzwolenie migawki. Przednim aparatem jesteśmy w stanie rejestrować obrazy o rozdzielczości VGA (640x480 px), ale ich jakość jest co najwyżej przeciętna.
Jakość nagrań wideo
Nagrywany obraz jest wystarczająco płynny i cechuje się dobrym oddaniem szczegółów (jak na telefon). Filmy kręcone w trudnych warunkach oświetleniowych są gorsze niż te dzienne ze względu na większą ilość cyfrowych szumów i słabszą pracę autofokusa. Plusem jest za to rozdzielczość Full HD, ale pod względem jakości testowanemu smartfonowi daleko do obrazów generowanych przez Samsunga Galaxy S II, który nagrywał filmy, jakich nie powstydziłaby się prosta kamera cyfrowa. W ustawieniach bez problemu poprawimy charakterystykę obrazu (jasność, kontrast, nasycenie kolorów, rozdzielczość, balans bieli) oraz włączymy jedną z predefiniowanych scen (np. śnieg, plaża, makro, krajobraz), uruchomimy dźwięk stereo oraz nagrywanie z podkładem dźwiękowym. Przednim modułem nagramy filmy o rozdzielczości 640x480 pikseli, ale ich jakość jest słaba.
Ocena:
plusy:
• dobrej jakości słuchawki Beats By Dr. Dre w zestawie
• ciekawsza kolorystyka obudowy niż w podstawowym Sensation
• bardzo wydajny procesor dwurdzeniowy
• wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości
• wystarczająca ilość pamięci RAM
• wysoka sprawność obsługi JavaScriptu przez przeglądarkę
• dobra jakość wykonania
• nagrywanie filmów Full HD
• dobra jakość nagrań i zdjęć z kamerki głównej
• bardzo płynna praca systemu i podstawowych aplikacji
• przeglądarka WWW z obsługą flasha
minusy:
• rozczarowująca wydajność baterii
• słabej jakości zdjęcia oraz nagrania wideo z przedniej kamerki
• jakość dźwięku generowanego przez smartfona nie stoi na najwyższym poziomie
Ocena:
Jakość wykonania: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Ergonomia - soft: █ █ █ █ █ super
Wymiary i waga: █ █ █ █ dobry
Czas pracy na baterii: █ █ █ zadowalający
Oprogramowanie: █ █ █ █ █ super
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ dobry
Jakość dźwięku: █ █ █ zadowalający plus
Wydajność ogólna: █ █ █ █ █ super
Wydajność 3D: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Ilość akcesoriów: █ █ █ ▌ dobry
Ogólna ocena: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 2300 zł
Samsung Galaxy Note • Ekran: 5,3" • System: Android 2.3 • Bateria: 2500 mAh » Przeczytaj pełny opis
Druga lokata w naszym TOP 5 należy się dużemu, elektronicznemu notesowi o nazwie Galaxy Note. Jest to urządzenie pośrednie pomiędzy tradycyjnym smartfonem a tabletem. Ekran Samsunga ma aż 5,3 cala przekątnej i rozdzielczość 1280x800 pikseli oraz wykonany został w technologii HD Super AMOLED. Obraz generowany przez tego smartfona stoi na bardzo wysokim poziomie.
Szczegółowy opis systemu i funkcji
Naturalnie gęstość upakowania pikseli nie jest aż tak wysoka jak w iPhonie, ale 285 ppi i tak robi genialne wrażenie na ekranie o tak dużej powierzchni. Jest to wartość w zupełności wystarczająca do komfortowego czytania e-booków, gazet, dokumentów, stron internetowych i notatek. Ekran jest na tyle duży, że producent dodaje do niego piórko elektroniczne, które wykorzystywać możemy do wykonywania odręcznych zapisków – stąd nazwa Note. Galaxy Note okazał się jednym z najwydajniejszych testowanych przez nas smartfonów oraz tabletów. Procesor użyty w tym urządzeniu to znany z modelu Galaxy S 2 dwurdzeniowy Exynos 4210 ARMv7 Cortex-A9 SoC, ale podkręcony z 1,2 do 1,4 GHz. Układ graficzny to wydajny ARM Mali-400 MP, pamięć operacyjna to 1 GB LPDDR2, a jako magazyn danych służy 16 GB pamięci flash. Bateria Note ma pojemność aż 2500 mAh i jest bardzo wydajna. Telefon potrafi odtwarzać filmy HD bez przerwy przez 8-9 godzin, a czas przeglądania internetu bywa jeszcze dłuższy. Jeśli jesteśmy wymagającymi użytkownikami, możemy liczyć na maksymalnie 20 godzin typowego użytkowania, ale jeśli potraktujemy Note'a delikatniej - odwdzięczy się pracą przez 4 dni, a nawet więcej.
Cały przód urządzenia z wyjątkiem głośnika słuchawki i jednego przycisku sprzętowego przykryty został cienką warstwą odpornego na zarysowania szkła. Tył smartfona wygląda elegancko, ale jakość plastiku z którego wykonana została klapka pozostawia trochę do życzenia. Podobnie jak w SGS2, mamy do czynienia z bardzo cienkim tworzywem, które nie daje poczucia solidności. Jesteśmy jednak w stanie wyobrazić sobie, jakie cele przyświecały producentowi – chodziło na pewno o maksymalne obniżenie masy urządzenia. Czy to się udało? Uważamy, że tak. Samsung Galaxy Note waży 178 g, czyli niemal tyle samo co HTC Desire Z (180 g), z tą jednak różnicą, że Note ma 5,3-calowy ekran, a Desire Z 3,7-calowy i klawiaturę sprzętową. Jakość HTC jest o wiele wyższa, gdyż w znacznej mierze wykonano go z metalu i oferuje rozkładaną klawiaturę, ale takie zagranie w przypadku Galaxy Note by zwyczajnie nie przeszło – telefon ważyłby stanowczo zbyt dużo. Jakość zdjęć porównywalna jest z mniejszym bratem, Samsungiem Galaxy S 2. Nic w tym jednak dziwnego – oba urządzenia wyposażono w identyczne (lub bardzo zbliżone) kamerki. Widać to przede wszystkim w przypadku fotografii wykonanych w dzień. Ilość szczegółów jakie rejestruje 8-megapikselowa matryca (3264x2448 px) stoi na bardzo wysokim poziomie, jak na smartfona oczywiście. Producent postanowił nie używać silnych algorytmów odszumiających, które wraz z szumem zlikwidowałyby zapewne znaczną część detali. Długość czasu rozmów w czasie testu potrafiła przekroczyć 10 godzin (przy słabym sygnale komórkowym), co jest wynikiem godnym uznania. Aktualizacja do systemu Android 4.0 Ice Cream Sandwich: TAK
Kąty widzenia
Kąty widzenia są genialne, podobnie jak jasność i poziom czerni. Jest to cecha typowa dla ekranów AMOLED-owych, które coraz częściej pojawiają się w urządzeniach firmy Samsung. Kolory, jakie większość osób ujrzy na zrzutach ekranowych z Galaxy Note nie odnoszą się absolutnie do tego co widać w rzeczywistości na jego ekranie. Barwy są nasycone w stopniu możliwym do wyświetlenia właściwie tylko na AMOLED-ach. Jeśli przyzwyczaimy się do korzystania z niego, nie będziemy chcieli już nigdy spojrzeć na zwykły ekran LCD, choć przyznać musimy też, że istnieje całkiem spore grono osób, które po prostu nie lubi przejaskrawionych, cukierkowych kolorów. W czasie pracy w świetle dziennym Super AMOLED sprawuje się dobrze – o wiele lepiej niż typowy LCD, choć oczywiście błyszczące pokrycie ekranu nieco zmniejsza komfort.
Jakość zdjęć
Samsung Galaxy Note oferuje jakość zdjęć porównywalną z mniejszym bratem – Galaxy S 2. Nic w tym jednak dziwnego – oba urządzenia wyposażono w identyczne (lub bardzo zbliżone) kamerki. Widać to przede wszystkim w przypadku fotografii wykonanych w dzień. Ilość szczegółów jakie rejestruje 8-megapikselowa matryca (3264x2448 px) stoi na bardzo wysokim poziomie, jak na smartfona oczywiście. Producent postanowił nie używać silnych algorytmów odszumiających, które wraz z szumem zlikwidowałyby zapewne znaczną część detali. Fotografie dzienne mogą konkurować z tymi wykonanymi przez proste aparaty kompaktowe, ale zdjęcia wykonane w nocy również nie są beznadziejne (a to już w świecie smartfonów prawdziwa rzadkość). Przedni sensor służący do wideokonferencji również nie ma się czego wstydzić – 2 Mpx wystarczą w zupełności w czasie połączeń wideokonferencyjnych za pośrednictwem sieci komórkowej. Ustawień odnoszących się do aparatu cyfrowego jest dużo. Wybrać możemy jeden z kilku trybów fotografowania – jedno zdjęcie, uśmiech, upiększanie, panorama, zdjęcie akcji, obrazek oraz jeden z trybów scenerii, na przykład zachód słońca, świt, tekst, plaża itp. Bez problemu zmienimy też wartość ekspozycji, tryb autofokusa, czasowe wyzwalanie migawki, rozdzielczość, balans bieli, czułość ISO (100-800 lub auto), stabilizator obrazu (programowy), detekcję mrugnięć, jakość obrazu i włączymy geotagging.
Jakość nagrań wideo
Filmy nagrywane w słoneczny dzień w jakości Full HD (1920x1080 px) są po prostu znakomite. Widywaliśmy już dedykowane kamery HD, które rejestrowały obraz o gorszej jakości. Filmy nocne są gorsze, ale i tak prezentują się całkiem nieźle na tle konkurencji. Jedynym mankamentem jaki można zauważyć w czasie nagrań jest dość powolny autofokus, który na dodatek potrafił się gubić. Filmy cechowały się dobrą płynnością, a jakość dźwięku była całkowicie zadowalająca. Ilość opcji dostępnych podczas kręcenia filmów jest nieco mniejsza, ale i tak jest w czym wybierać. Nałożyć możemy na przykład jeden z efektów (negatyw, sepia, skala szarości), dostosujemy też rozdzielczość, jakość, doświetlanie LED, ekspozycję, czasowe wyzwalanie migawki i balans bieli.
Ocena:
plusy:
• ekran HD Super AMOLED
• ogromna przekątna ekranu wynosząca 5,3 cala
• bardzo wysoka rozdzielczość
• piórko w zestawie
• bardzo komfortowa obsługa dotykowa
• wydajny, dwurdzeniowy procesor
• duża ilość pamięci RAM
• długa praca na baterii
• dwie wbudowane kamerki
• bardzo dobra jakość zdjęć i nagrań
• idealnie płynna praca systemu i podstawowych aplikacji
• przeglądarka WWW z obsługą Adobe Flasha
• mnogość funkcji
minusy:
• jakość materiałów obudowy powinna być wyższa
• brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki
Ocena:
Jakość wykonania: █ █ █ █ dobry
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ █ super
Ergonomia - soft: █ █ █ █ █ super
Wymiary i waga: █ █ █ zadowalający
Czas pracy na baterii: █ █ █ █ █ super
Oprogramowanie: █ █ █ █ █ super
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ █ super
Jakość dźwięku: █ █ █ █ dobry
Wydajność ogólna: █ █ █ █ █ super
Wydajność 3D: █ █ █ █ █ super
Ilość akcesoriów: █ █ █ zadowalający
Ogólna ocena: █ █ █ █ █ super
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 2400 zł
Samsung Galaxy S 2 • Ekran: 4,27" • System: Android 2.3 • Bateria: 1650 mAh » Przeczytaj pełny opis
Na trzecie miejsce w TOP 5 zasłużył SGS2, czyli jeden z najpopularniejszych dwurdzeniowych smartfonów na rynku. Już pierwszy Galaxy cieszył się dużą popularnością ze względu na wydajne komponenty, udany wyświetlacz oraz bardzo rozbudowane zaplecze modderskie. Druga generacja bije poprzednika właściwie pod każdym względem.
Szczegółowy opis systemu i funkcji
Telefon wyposażono w ekran Super AMOLED Plus, w którym zrezygnowano z dotychczasowego układu PenTile (RGBG) na rzecz tradycyjnego RGB, przez co ilość subpikseli zwiększyła się z 8 do 12, skutkując wyraźną poprawą szczegółowości obrazu (widoczne np. w przypadku drobnych czcionek na stronach WWW). Łączna liczba subpikseli wynosi 1,152 miliona. Tradycyjnie dla topowych modeli Galaxy oznaczonych literą „S” cały przód przykryty został cienką warstwą bardzo wytrzymałego szkła Corning Gorilla Glass, którego odporność na typowe zarysowania jest już prawie legendarna.
Oprócz znakomitego wyświetlacza w Galaxy S 2 zintegrowano także wydajny dwurdzeniowy procesor Samsung Exynos 4210 (SoC) o częstotliwości 1,2 GHz na każdy rdzeń (chip znany wcześniej jako Orion). Również układowi graficznemu nie można wiele zarzucić – ARM Mali-400 MP umożliwi płynne działanie gier 3D również w najbliższej przyszłości. Mamy też możliwość rejestrowania filmów w rozdzielczości 1920x1080 px, czyli Full HD, a ich jakość jest jedną z najlepszych (o ile nie najlepszą) dotychczas w smartfonach. Filmy nagrywane w słoneczny dzień są po prostu znakomite. Widywało się już tradycyjne kamery HD, które rejestrowały obraz o gorszej jakości. Projektując Galaxy S GT-i9000 firma Samsung pragnęła stworzyć telefon, który byłby „future-proof”, czyli odporny na przyszłość. Czy to się udało – uważamy, że tak.
W czasie realnych testów bateria nie zawiodła naszych oczekiwań. Czas rozmów wyniósł 9 – 9,5 godz., przy czym zaznaczamy, że przez większość czasu byliśmy w zasięgu sieci 3G/HSPA. Średni czas korzystania z telefonu podzielić możemy na trzy części. Jeśli zamierzamy wyżywać się na „es dwójce” do granic możliwości, telefon wytrzyma maksymalnie 12-14 godzin (czyli w praktyce jeden dzień). Jeśli nie przesadzamy z czasem spędzonym przy grach 3D, rozmowach telefonicznych, filmowaniu, fotografowaniu i oglądaniu filmów, to S2 powinien spokojnie wytrzymać 2,5 dnia (podświetlenie ustawione na całkiem komfortowe 20%).
Aktualizacja do systemu Android 4.0 Ice Cream Sandwich: TAK
Kąty widzenia
Kąty są po prostu genialne. Ekran Super AMOLED Plus nie ma sobie równych pod tym względem (wśród telefonów). Jednak same kąty nie są główną cechą wyróżniającą ten wyświetlacz. Jak już wspomnieliśmy wcześniej zrezygnowano tutaj z układu PenTile (RGBG) na rzecz tradycyjnego RGB, przez co ilość subpikseli zwiększyła się z 8, do 12 (czyli o 50%) skutkując wyraźną poprawą szczegółowości obrazu (widoczne np. na krawędziach małych czcionek). Łączna ilość subpikseli wynosi 1,152 miliona. Ponadto zaznaczyć musimy, że kolory, jakie większość osób ujrzy na zrzutach ekranowych z SGS2 nie odnoszą się absolutnie do tego co widać w rzeczywistości na jego ekranie. Kolory są wybitnie nasycone, a telefon oferuje możliwość ich dodatkowego podbicia! Jeśli przyzwyczaimy się do korzystania z SGS2 nie będziemy chcieli już nigdy spojrzeć na zwykły ekran LCD – gwarantujemy.
Uwaga!Wiele niezależnych źródeł z całego świata donosi o problemach z wyświetlaczami Samsungów Galaxy S II. Objawiają się one lekkim przyciemnieniem i zmianą kolorystyki lewej części ekranu. Błędy te widoczne są głównie przy niskiej jasności 0-20% na ciemnych tłach (np. szare, granatowe).
Postanowiliśmy sprawdzić, czy dotyczy to również naszego egzemplarza. Okazało się, że tak. Efekt prezentujemy na zdjęciu obok. Pragniemy również dodać, że zjawisko to w trakcie normalnej obsługi interfejsu (na czarnych, białych i jaskrawych tłach) jest praktycznie niewidoczne i z całą pewnością nie będzie powodować dyskomfortu.
Jakość zdjęć
Samsung Galaxy S 2 oferuje najlepszą jakość zdjęć spośród wszystkich smartfonów, jakie dotychczas zostały przetestowane. Widać to przede wszystkim w przypadku fotografii wykonanych w dzień. Ilość szczegółów jakie rejestruje 8-megapikselowa matryca stoi na bardzo wysokim poziomie (jak na telefon), a najlepsze jest to, że producent postanowił nie dodawać silnych algorytmów odszumiających, które z całą pewnością zlikwidowałyby znaczną część detali.
Fotografie dzienne mogą konkurować z tymi wykonanymi przez proste aparaty kompaktowe, jednak nie da się tego napisać o fotkach nocnych – ta kwestia wygląda tradycyjnie dla smartfonów, czyli słabo.
Przedni sensor służący do wideokonferencji również nie ma się czego wstydzić – 2 megapiksele wystarczą zarówno do połączeń wideo, jak i do wykonywania autoportretów.
Ustawień odnoszących się do aparatu cyfrowego jest dużo. Wybrać możemy jeden z kilku trybów fotografowania – jedno zdjęcie, uśmiech, upiększanie, panorama, zdjęcie akcji, obrazek oraz jeden z trybów scenerii, na przykład zachód słońca, świt, tekst, plaża itp.
Bez problemu zmienimy też wartość ekspozycji, tryb autofokusa, czasowe wyzwalanie migawki, rozdzielczość, balans bieli, czułość ISO (100-800 lub auto), stabilizator obrazu (programowy), detekcję mrugnięć, jakość obrazu i włączymy geotagging.
Jakość nagrań wideo
Filmy nagrywane w słoneczny dzień w jakości Full HD (1920x1080 px) są po prostu znakomite. Widywaliśmy już dedykowane kamery HD, które rejestrowały obraz o gorszej jakości. Znów Samsungowi należą się solidne pochwały.
Ilość opcji dostępnych podczas kręcenia filmów jest nieco mniejsza, ale i tak jest w czym wybierać. Nałożyć możemy na przykład jeden z efektów (negatyw, sepia, skala szarości), dostosujemy też rozdzielczość, jakość, doświetlanie LED, ekspozycję, czasowe wyzwalanie migawki i balans bieli.
Ocena:
plusy:
• rewelacyjny ekran Super AMOLED Plus
• bardzo wydajny dwurdzeniowy procesor
• duża ilość pamięci RAM
• rewelacyjna jakość zdjęć (jak na smartfona)
• dwie wbudowane kamerki
• wysokiej jakości filmy Full HD
• płynna praca systemu i podstawowych aplikacji
• przeglądarka WWW z obsługą Flasha
• obsługa standardu Mobile High-definition Link
• obsługa standardu Near Field Communication
• przyzwoita bateria
• komfortowa obsługa dotykowa
• mnogość funkcji
• mała waga
• otwarty system operacyjny Android
minusy:
• przeciętna jakość plastików
• brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki
Ocena: Samsung Galaxy S II
Jakość wykonania: █ █ █ █ dobry
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ █ super
Ergonomia - soft: █ █ █ █ █ super
Wymiary i waga: █ █ █ █ ▌dobry plus
Czas pracy na baterii: █ █ █ █ ▌dobry plus
Oprogramowanie: █ █ █ █ █ super
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ █ super
Jakość dźwięku: █ █ █ █ dobry
Wydajność ogólna: █ █ █ █ █ super
Wydajność 3D: █ █ █ █ █ super
Ilość akcesoriów: █ █ █▌ zadowalający
Ogólna ocena: █ █ █ █ █ super
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 2050 zł
HTC Rhyme • Ekran: 3,7" • System: Android 2.3 • Bateria: 1600 mAh » Przeczytaj pełny opis
HTC Rhyme to poręczny, kompaktowy smartfon o całkiem pokaźnych możliwościach, eleganckim designie oraz znakomitej jakości wykonania. Urządzenie wpasuje się znakomicie nawet do najmniejszej kobiecej torebki, a z przepastnych worów bez dna wyciągniemy go za kabel od talizmanu. Jest to mały elektroniczny gadżet w postaci sześciennej kostki na długim kabelku i służy nie tylko do odnajdywania telefonu, ale przede wszystkim do informowania użytkownika o otrzymanej wiadomości tekstowej lub nadchodzącym połączeniu telefonicznym. Pulsujący światłem talizman to jednak tylko jeden z gadżetów.
W opakowaniu znajdziemy również bardzo przydatną i nieźle wykonaną stację dokującą, do której podłączamy kabelek micro USB (zasilacz lub port USB komputera) i wykorzystujemy ją do ładowania telefonu oraz w charakterze radiobudzika lub prostego odtwarzacza muzyki. Stacja przytrzymuje telefon na miejscu dzięki wbudowanemu magnesowi, a łączy się z nim przez Bluetooth. Oprócz talizmanu i stacji otrzymujemy też dobre słuchawki dokanałowe, z płaskim, nieplączącym się kablem, ochronne etui oraz kartę microSD o pojemności 8 G
Szczegółowy opis systemu i funkcji
Wewnątrz znajdziemy procesor Qualcomm Snapdragon MSM8655 (45 nm, 1 GHz, ARMv7) połączony z układem graficznym Adreno 205 i 768 MB pamięci operacyjnej LPDDR2 (333 MHz, dual-channel). Użytkownik otrzymuje też dostęp do 4 GB wbudowanej pamięci flash powiększonej o kolejne 8 GB na dołączonej karcie microSD. Procesor jest jednordzeniowy, a chip graficzny nieco już archaiczny, widać więc wyraźnie, że HTC stwierdziło: kobiety będą stawiać bardziej na jakość i stylistykę niż na wydajność. I pewnie słusznie.
Jakość zdjęć wykonanych modułem głównym (2592x1552 px) w dobrych warunkach oświetleniowych jest całkiem niezła i powinna wystarczyć w większości typowych sytuacji. Filmy dzienne (1280x720 px) również cechują się dobrym oddaniem szczegółów (jak na telefon), ale ich płynność nie jest wybitna. Często pojawia się nieprzyjemne haczenie, szczególnie gdy skierujemy kamerkę na ciemny obiekt – czułość rośnie, a wraz z nim obciążenie procesora. Filmy kręcone w trudnych warunkach oświetleniowych są dużo gorsze niż te dzienne, chodzi tu szczególnie o ostrość obrazu i ilość szumów
Bateria wytrzymuje około 7,5 godz. ciągłych rozmów i nawet 3 dni typowej pracy.
Kąty widzenia
Pod tym względem wyświetlacz sprawuje się dobrze. Wykonano go w technologii S-LCD (S-PVA), która zdecydowanie poszerza kąty widzenia w odniesieniu do standardowych LCD. Zaznaczyć jednak warto, że nie dorównuje on w tym zakresie ekranom Super AMOLED. Niemniej jasność, nasycenie kolorów, kontrast i oddanie detali obrazu stoi na wysokim poziomie. Z pewnością znajdą się też osoby, którym przeszkadzało będzie bardzo wysokie nasycenie kolorów w AMOLED-ach, więc mniej kontrastowy obraz wyświetlacza S-LCD powinien przypaść im go gustu bardziej. W słoneczny dzień (pod gołym niebem) korzystanie z telefonu nie należy do przyjemnych. Błyszczące pokrycie ekranu i charakterystyka wyświetlacza LCD sprawiają, że obraz blednie, a jego czytelność spada.
Jakość zdjęć
Jakość zdjęć wykonanych modułem głównym (2592x1552 px) w dobrych warunkach oświetleniowych jest całkiem niezła i powinna wystarczyć w większości typowych sytuacji. Jest jednak pewna kwestia, do której musimy się przyczepić. Otóż nowe modele smartfonów HTC oferują domyślnie włączoną funkcję o nazwie Automatyczna poprawa. Chodzi tutaj oczywiście o poprawę jakości zdjęć, która działa na zasadzie odszumiania.
Teoretycznie działa to bardzo sprawnie, gdyż rzeczywiście większość szumu monochromatycznego i praktycznie cały kolorowy zostają usunięte, ale w praktyce wraz z szumem pozbywamy się też całkiem pokaźnej ilości detali obrazu. Dlatego jeśli wykonujemy zdjęcia twarzy (typowy portret), to powinniśmy automatyczną poprawę pozostawić włączoną – skóra wyglądała będzie atrakcyjniej. Jeśli jednak pstrykamy w plenerze i postacie nie zajmują większości kadru, radzimy tą funkcję wyłączyć.
Lampa błyskowa ma przeciętną moc i działa najskuteczniej, gdy obiekt oddalony jest nie więcej niż 1,5 m od aparatu. Jakość przedniego modułu (VGA) jest słaba, ale jego głównym przeznaczeniem będą wideokonferencje za pośrednictwem sieci komórkowej lub Wi-Fi – wtedy sprawdza się bardzo dobrze.
Opcji poprawiających jakość jest pod dostatkiem. Zmienić możemy między innymi samowyzwalacz, ekspozycję, kontrast, nasycenie, ostrość, balans bieli, czułość ISO, rozdzielczość, proporcje obrazu (domyślnie 5:3), geotagging, automatyczną poprawę obrazu, autofokus, wykrywanie twarzy, dźwięk migawki, sceny, efekty oraz tryb pracy lampy błyskowej.
Jakość nagrań wideo
Filmy dzienne (1280x720 px) cechują się dobrym oddaniem szczegółów (jak na telefon), ale ich płynność nie jest wybitna. Często pojawia się nieprzyjemne haczenie, szczególnie gdy skierujemy kamerkę na ciemny obiekt – czułość rośnie, a wraz z nim obciążenie procesora. Filmy kręcone w trudnych warunkach oświetleniowych są dużo gorsze niż te dzienne, chodzi tu szczególnie o ostrość obrazu i ilość szumów.
W ustawieniach bez problemu poprawimy charakterystykę obrazu (ekspozycja, kontrast, nasycenie kolorów, ostrość, rozdzielczość, balans bieli) oraz włączymy nagrywanie dźwięku stereo. My korzystaliśmy z ustawień domyślnych. Przednim modułem nagramy filmy o rozdzielczości 640x480 pikseli - ich jakość jest bardzo słaba.
Ocena:
plusy:
• bogaty zestaw przydatnych akcesoriów
• znakomita jakość wykonania
• zwarta, nowoczesna i elegancka konstrukcja
• odrębne, zewnętrzne złącze dokujące
• płynna praca systemu operacyjnego
• wystarczająca ilość pamięci RAM
• wydajny procesor (w tej klasie sprzętu)
• dwie wbudowane kamerki
• dobra jakość zdjęć i nagrań dziennych z kamerki głównej
• przeglądarka WWW z obsługą Adobe Flash
minusy:
• słaba jakość zdjęć i nagrań nocnych
• brak sprzętowego spustu migawki
• bateria zintegrowana ze smartfonem
Ocena:
Jakość wykonania: █ █ █ █ █ super
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ dobry plus
Ergonomia - soft: █ █ █ █ dobry
Wymiary i waga: █ █ █ █ ▌dobry plus
Czas pracy na baterii: █ █ █ ▌zadowalający plus
Oprogramowanie: █ █ █ █ ▌dobry plus
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ dobry
Jakość dźwięku: █ █ █ ▌ zadowalający plus
Wydajność ogólna: █ █ █ █ ▌dobry plus
Wydajność 3D: █ █ █ ▌zadowalający plus
Ilość akcesoriów: █ █ █ █ █ super
Ogólna ocena: █ █ █ █ dobry
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 1500 zł
LG Swift 2X • Ekran: 4,0" • System: Android 2.3 • Bateria: 1500 mAh » Przeczytaj pełny opis
LG Optimus 2X, znany w Polsce lepiej pod nazwą Swift 2X, to nowy smartfon na rynku, który stanowić ma bezpośrednią konkurencję dla takich tuzów jak Samsung Galaxy S II oraz HTC Sensation. Niniejszy telefon jest rekordzistą Guinnessa – dzierży tytuł pierwszego publicznie dostępnego telefonu z dwurdzeniowym procesorem. Swift jest prekursorem nowoczesnych, dwurdzeniowych smartfonów z górnej półki. Jego wydajność możemy śmiało zaliczyć do wysokich – pod tym względem LG nie musi się wstydzić konkurencji takiej jak HTC Sensation, a nawet Galaxy S 2.Smartfona wyposażono w dwurdzeniowy procesor Nvidia Tegra 2 (1 GHz, 2x Cortex A9) zapewniający dobry stosunek wydajności do energochłonności. Na pokładzie znajduje się też 512 MB pamięci operacyjnej i 8 GB pamięci masowej (rozszerzalnej o kolejne 32 GB), a ultramobilny GeForce (ULP) zapewni płynną animację gier 3D, które można pobrać ze sklepu Android Market.
Ponadto dwie zintegrowane kamerki przydadzą się w sytuacji, gdy nie mamy pod ręką sprzętu foto-wideo. Rejestrowane filmy mogą mieć rozdzielczość Full HD, a zewnętrzny port micro HDMI pozwoli na ich wyświetlanie na nowoczesnym telewizorze.
Szczegółowy opis systemu i funkcji
Robi wielkie wrażenie jakość wykonania tego smartfona. LG postanowiło podejść do sprawy poważnie i wydać na rynek urządzenie, które rzeczywiście będzie konkurencyjne nie tylko w stosunku do Samsunga, ale także do HTC. Przód w zdecydowanej większości pokryty został błyszczącą warstwą ochronną wytrzymałego na zarysowania szkła Gorilla Glass, natomiast tył wykonany jest z plastiku, którego miękka warstwa zewnętrzna radykalnie polepsza pewność uchwytu, nawet jeśli mamy mokre dłonie.
Jak wygląda kwestia jakości zdjęć i nagrań? Osiem megapikseli robi swoje – fotki z telefonu prezentują się po prostu dobrze, szczególnie jeśli wykonane są w dobrych warunkach oświetleniowych. Autofokus łapie szybko i daje sobie radę nawet z obiektami oddalonymi zaledwie o kilka centymetrów od obiektywu. Dzięki temu uzyskujemy możliwość wykonywania czegoś na kształt zdjęć makro. Nagrywany obraz jest wystarczająco płynny i cechuje się imponującym oddaniem szczegółów (jak na telefon). Filmy kręcone w trudnych warunkach oświetleniowych są dużo gorsze niż te dzienne, chodzi tu szczególnie o ilość cyfrowych szumów i ostrość obrazu. Plusem jest rozdzielczość (Full HD) zwiększająca ilość detali obrazu.
W czasie realnych testów bateria nie zawiodła oczekiwań. Producent deklaruje co prawda prawie 8 godzin czasu połączeń, a nasze pomiary wykazały nieco ponad 7 godzin, lecz i tak uznajemy ten wynik za dobry.
Kąty widzenia
Pod tym względem wyświetlacz sprawuje się naprawdę nieźle. Wykonano go w technologii IPS, która zdecydowanie poszerza kąty widzenia w odniesieniu do standardowych LCD. Kolory są bardzo nasycone, a czernie głębokie – obraz jest (subiektywnie) dużo lepszy niż na przykład w HTC Sensation czy HTC Incredible S, lecz gorszy niż w Samsungu Galaxy S II.
Najbardziej w oczy uderza jasność podświetlenia – Optimus 2X bije pod tym względem większość konkurentów. Praca przy jasności 20% jest całkowicie komfortowa.
Jakość zdjęć
Osiem megapikseli robi swoje – zdjęcia z telefonu prezentują się przyzwoicie, szczególnie jeśli wykonane są w dobrych warunkach oświetleniowych. Autofokus łapie szybko i daje sobie radę nawet z obiektami oddalonymi zaledwie o kilka centymetrów od obiektywu. Dzięki temu uzyskujemy możliwość wykonywania czegoś na kształt zdjęć makro.
Zdjęcia nocne są znacznie gorsze – szumy są wyraźnie widoczne, choć trzeba przyznać, że i tak prezentują się lepiej niż u niektórych konkurentów. Lampa błyskowa sprawuje się dobrze na dystansie nie większym niż 1 - 1,5 metra.
Opcji poprawiających jakość jest pod dostatkiem. Zmienić możemy między innymi tryb autofokusa, scenerię, czułość ISO, balans bieli, efekty kolorystyczne, samowyzwalacz, jakość obrazu, rozdzielczość, stabilizację, dźwięk migawki, geotagging i tryb pracy lampy błyskowej. Do minusów aparatu zaliczamy brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za uruchomienie migawki.
Przednim aparatem jesteśmy w stanie rejestrować obrazy o rozdzielczości 1280x960 px, ale ich jakość jest bardzo słaba.
W ustawieniach bez problemu zmienimy rozdzielczość, balans bieli, efekty kolorystyczne, jakość wideo i czas trwania filmu (normalny lub MMS). Przednim modułem nagramy filmy o rozdzielczości 640x480 pikseli, ale ich jakość jest bardzo słaba, a w ciemnych pomieszczeniach wręcz tragiczna.
Ocena:
plusy:
• wydajny procesor główny i układ graficzny
• dotykowy ekran IPS
• intuicyjny interfejs Optimus UI
• atrakcyjna, nowoczesna stylistyka
• dobra jakość wykonania
• dwie wbudowane kamerki
• nagrywanie filmów Full HD
• dobrej jakości zdjęcia i nagrania z tylnej kamerki
• przeglądarka WWW z obsługą flasha
• wytrzymała bateria
• aplikacja On-Screen Phone pozwala na zdalne zarządzanie telefonem
• wyjście micro HDMI
minusy:
• małe problemy z płynnością działania interfejsu
• przeciętna ilość pamięci RAM (w tej klasie sprzętu)
• słabej jakości zdjęcia i nagrania z przedniej kamerki
• brak sprzętowego przycisku wyzwalającego migawkę
Ocena:
Jakość wykonania: █ █ █ █ ▌dobry plus
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ █ super
Ergonomia - soft: █ █ █ █ dobry
Wymiary i waga: █ █ █ █ ▌dobry plus
Czas pracy na baterii: █ █ █ █ dobry
Oprogramowanie: █ █ █ █ █ super
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Jakość dźwięku: █ █ █ zadowalający
Wydajność ogólna: █ █ █ █ █ super
Wydajność 3D: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Ilość akcesoriów: █ █ █ zadowalający
Ogólna ocena: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 1430 zł
Motorola Atrix • Ekran: 4,0" • System: Android 2.3 • Bateria: 1930 mAh » Przeczytaj pełny opis
Co wyróżnia Motorolę Atrix z tłumu? Z pewnością na uwagę zasługuje 4-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 960x540 px. Trudno go jednak wychwalać na całego – w porównaniu do AMOLED-a znanego z Samsunga Galaxy Nexus lub Galaxy Note jej ekran wypada co najwyżej skromnie. Wewnątrz obudowy pracuje procesor Nvidia Tegra 2 250 AP20H (40 nm, ARMv7, 2x 1 GHz) połączony z układem GeForce ULP (300 MHz) i 1 GB pamięci operacyjnej. Pamięć masowa to 16 GB.
Szczegółowy opis systemu i funkcji
Do tego dochodzi jeszcze czytnik biometryczny służący do bezpiecznego odblokowywania telefonu, dwie kamerki, łączność DLNA, zintegrowane wyjście micro HDMI oraz całkiem pokaźny wybór akcesoriów opcjonalnych, do których zaliczamy np. Lapdock, czyli coś na wzór netbooka stanowiącego stację dokującą dla Motoroli Atrix.
Stacja dokująca ma postać cienkiego netbooka z ponad 11-calowym ekranem o rozdzielczości 1366x768 px. Jej zewnętrzne panele są plastikowe, matowe i odporne na typowe zarysowania, natomiast wewnątrz króluje chłodne aluminium. Klawiatura jest mała, ale wygodna dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu klawiszy. TouchPad z kolei jest duży – nie powstydziłby się go nawet pełnowymiarowy laptop. W razie potrzeby możemy go deaktywować jeśli używamy zewnętrznej myszki.
Atrix to dobry, wydajny i wciąż nowoczesny smartfon, jednak pod względem jakości zdjęć i filmów uwidaczniają się w jego przypadku poważne braki. Chodzi przede wszystkim o jakość fotek i filmów. Nie ma co porównywać nawet z Samsungiem Galaxy S 2, który pod tym względem wypadł świetnie. Ilość detali rejestrowanych na zdjęciach nie jest wysoka ze względu na silne algorytmy odszumiające, które wraz z częścią kolorowego i monochromatycznego szumu usuwają sporą część niuansów zdjęcia. Aparat główny ma 5 Mpx (2592x1944 px) i sprawuje się dobrze tylko przy silnym oświetleniu (np. w słoneczny dzień). Przedni aparat rejestruje obrazy o rozdzielczości 640x480 px. Jakość nagrań również do najwyższych nie należy.
W czasie połączeń telefonicznych udało się uzyskać wynik 7 godzin i 10 minut, który teoretycznie do słabych nie należy, ale jeśli weźmiemy pod uwagę to, że Atrix dysponuje naprawdę pojemną baterią (1930 mAh, Li-Ion Polymer), to rezultat wydaje się trochę rozczarowujący.
Przeglądanie internetu to od 6 do 8 godzin (w zależności od jasności ekranu), a typowe użytkowanie to ok. 20 godzin. Jeśli zamierzamy korzystać z telefonu non stop przy jasności ustawionej na 25%, nie powinniśmy liczyć na więcej niż 9-11 godzin.
Kąty widzenia
Ekran Motoroli wzbudza mieszane uczucia. Z jednej strony jest bardzo jasny - luminacja potrafi przekroczyć 550 cd/m2, przez co spisuje się całkiem dobrze pod gołym niebem. Trudno też narzekać na nasycenie kolorów, które jest bardzo dobre. Niestety nie jesteśmy tego w stanie napisać o kontraście i głębi czerni. Widywaliśmy już ekrany LCD, które sprawowały się pod tym względem o wiele lepiej (np. ten w LG Swift 2X). Kąty widzenia są z kolei wystarczająco dobre, choć naturalnie gorsze niż w Super AMOLED-ach.
Jakość zdjęć
Atrix to dobry, wydajny i wciąż nowoczesny smartfon, jednak pod względem jakości zdjęć i filmów uwidaczniają się w jego przypadku poważne braki. Chodzi przede wszystkim o jakość fotek i filmów. Nie jesteśmy nawet skłonni porównywać ich z obrazami zarejestrowanymi np. przez Samsunga Galaxy S 2, który pod tym względem wypadł świetnie.
Autofokus tylnej kamerki ma problemy z działaniem. W przypadku fotografowania bliskich obiektów (do kilkudziesięciu cm) istnieje duża szansa, że zdjęcie będzie nieostre, mimo że smartfon potwierdził zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo, że ostrość została złapana prawidłowo. W przypadku fotografowania bardziej oddalonych obiektów zjawisko to nie występuje (głębia ostrości jest duża). Mieliśmy też do czynienia z poważnymi przebarwieniami w kierunku czerwieni i zieleni, co widoczne jest doskonale na śniegu.
Ilość detali rejestrowanych na zdjęciach nie jest wysoka ze względu na silne algorytmy odszumiające, które wraz z częścią kolorowego i monochromatycznego szumu usuwają sporą część niuansów zdjęcia. Aparat główny ma 5 Mpx (2592x1944 px) i sprawuje się dobrze tylko przy silnym oświetleniu (np. w słoneczny dzień). Przedni aparat rejestruje obrazy o rozdzielczości 640x480 px i jego jakość jest jeszcze gorsza (nada się ewentualnie do strzelania autoportretów, które później przypiszemy do kontaktów).
W ustawieniach znajdziemy programy tematyczne (np. zachód słońca, makro, redukcja rozmyć obrazu), efekty (np. sepia, negatyw, czarno biały), tryb pracy flesza, tryb zdjęć (np. panorama), geotagging, rozdzielczość, korektę ekspozycji, sygnał migawki i lokalizację zapisu plików.
Jakość nagrań wideo
Filmy nagrywane w słoneczny dzień w rozdzielczości 720p wyglądają całkiem nieźle i to jest właściwie jedyna sytuacja gdy jesteśmy je w stanie pochwalić. Jeśli kręcimy wewnątrz delikatnie oświetlonego pomieszczenia jakość spada znacząco, nie wspominając już o filmach nocnych. Szumy widoczne są wyraźnie, ale najbardziej boli słaba praca autofokusa.
Jeśli chcemy zrobić ujęcie osoby lub rzeczy stojącej blisko (mniej niż pół metra od smartfona), to najprawdopodobniej ujrzymy tylko ruchome, rozmyte kształty. Gdy skierujemy kamerkę na bardziej odległe widoki, ostrość polepszy się radykalnie. Podobnie jak w przypadku aparatu fotograficznego mieliśmy też do czynienia z przebarwieniami w kierunku czerwieni i zieleni (doskonale widoczne na filmie).
Jak już wspomnieliśmy tylnym modułem nakręcimy filmy 1280x720 px (16:9, 29 kl./s), natomiast przednim 640x480 px (zaledwie 12 kl./s). Jakość przedniej kamerki jest słaba i pozwala jedynie na prowadzenie wideokonferencji.
W ustawieniach kamerki znajdziemy efekty kolorystyczne, programy (np. redukcja szumów otoczenia), tryb pracy lampy doświetlającej, geotagging, ograniczenie rozmiaru wideo dla MMS, rozdzielczość, korektę ekspozycji, sygnał migawki i lokalizację zapisu plików.
plusy:
• wbudowany czytnik linii papilarnych
• płynna praca systemu
• spory wybór opcjonalnych akcesoriów
• zintegrowane wyjście micro HDMI
• duża rozdzielczość ekranu
• przyjemna obsługa dotykowa
• czas pracy na baterii jest wystarczająco długi
• dwie wbudowane kamerki
• odporne na zarysowania szkło ekranu
minusy:
• brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki
• słaba jakość zdjęć i nagrań
• problemy z pracą autofokusa
• brak nagrywania Full HD
Ocena:
Jakość wykonania: █ █ █ █ dobry
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ dobry
Sterowanie dotykiem: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Wymiary i waga: █ █ █ █ dobry
Czas pracy na baterii: █ █ █ █ dobry
Oprogramowanie: █ █ █ █ dobry
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Jakość dźwięku: █ █ █ ▌ zadowalający plus
Wydajność ogólna: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Wydajność 3D: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Ilość akcesoriów: █ █ █ █ dobry
Ogólna ocena: █ █ █ █ dobry
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 1600 zł
Samsung Galaxy R • Ekran: 4,19" • System: Android 2.3 • Bateria: 1650 mAh » Przeczytaj pełny opis
Galaxy R (GT-i9103) to młodszy i nieco mniej popularny brat modelu Galaxy S 2. Działa on przy wykorzystaniu niezmiernie popularnego procesora Nvidia Tegra 2, który występuje w tylu różnych urządzeniach, że śmiało można napisać, że jest obecnie jednym z najlepiej przetestowanych chipów mobilnych na świecie.
Szczegółowy opis systemu i funkcji
W tym przypadku jest to wersja 250 AP20H, 2x ARM Cortex-A9, wykonana w procesie technologicznym 40 nm i pracująca z taktowaniem 1 GHz. Za obliczanie grafiki odpowiedzialny jest Ultra Low Power GeForce 300 MHz. Całość wspomagana jest przez 1 GB pamięci RAM, 2 GB ROM i teoretycznie 8 GB pamięci magazynowej (z czego niecałe 3,8 GB jest dostępne dla użytkownika).
Inny procesor oraz mniejsza ilość wbudowanej pamięci to nie jedyne różnice w stosunku do GT-i9100. Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest ekran wykonany w całkowicie odmiennej technologii – zamiast Super AMOLED-a Plus mamy tutaj Super Clear LCD o tej samej rozdzielczości 480x800 pikseli. Jakość obrazu jest znakomita, podobnie jak szerokość kątów widzenia, ale odwzorowanie czerni stoi na niższym poziomie niż u S2. Plusem może jednak być nieco niższe zużycie prądu podczas wyświetlania jasnego tła (większość stron WWW i dokumentów tekstowych). Kolejnymi zmianami objęte zostały także wbudowane kamerki – tylna zdegradowana została z 8 do 5 megapikseli, a przednia z 2 do 1,3 Mpx. Czy wpłynęło to niekorzystnie na jakość zdjęć? Tak, choć warto zaznaczyć, że jakość fotek generowanych przez R-kę jest całkiem wysoka. Obraz cechuje się przyjemnymi kolorami i przede wszystkim niskimi poziomami szumów (zwłaszcza tych kolorowych). Producent ograniczył przy tym siłę działania algorytmów odszumiających, więc szczegółowość obrazu pozostaje wysoka. Gdyby nie to, że rozdzielczość jest nieco niższa (2560x1920 px), fotki wykonywane w dobrych warunkach oświetleniowych mogłyby konkurować z tymi generowanymi przez prosty, kompaktowy aparat cyfrowy.
Również aparat przedni zapewnia niezłą jakość. Jego rozdzielczość wynosi teoretycznie 1,3 Mpx, ale zdjęcia mają 1280x960 px, co daje realnie 1,23 Mpx. Moduł pomocniczy spisuje się dobrze jako prosty aparat do autoportretów i kamerka do wideokonferencji, ale warto wspomnieć o tym, że nie pozwala rejestrować filmów (tylko zdjęcia). Nie możemy tez pominąć różnicy w jakości wykonania. Samsung Galaxy R GT-i9103 wypada nieco lepiej niż S2. jego obudowa jest milimetr grubsza, ale za to częściowo wykonana z metalu. Cały przód naturalnie przykryty jest Gorilla Glass-em, czyli specjalnym, bardzo odpornym na zarysowania i uderzenia szkłem. Długość rozmów w czasie testów wyniosła około 9 godzin, co jest wynikiem bardzo dobrym.
Kąty widzenia
Pod tym względem wyświetlacz sprawuje się naprawdę dobrze. Wykonano go w technologii Super Clear LCD, która zdecydowanie poszerza kąty widzenia w odniesieniu do standardowych LCD. Nie dorównuje on w tym zakresie ekranom Super AMOLED Plus znanym z telefonów Samsung Galaxy S 2, ale (co ważne) kolory są o wiele bardziej naturalne i przyjemniejsze dla oka. Wiele osób, które miały styczność z SAMOLED-ami uważa, że ich kolory są zdecydowanie zbyt nasycone i cukierkowe, a kontrast za wysoki. Wybór pomiędzy SC-LCD a Super AMOLED Plus to własciwie kwestia gustu. My uważamy, że ekran Samsunga Galaxy R sprawuje się świetnie – łączy nasycone, ale ciągle naturalne kolory z dobrym odwzorowaniem szczegółów i szerokimi kątami widzenia.
Jakość zdjęć
Po zdjęciach jakimi uraczył nas Samsung Galaxy S 2 trzeba przyznać, że oczekiwania w stosunku do smartfonowych aparatów mocno wzrosły. W tym przypadku mamy do czynienia z lekką degradacją głównego modułu fotograficznego z 8 do 5 Mpx oraz pomocniczego z 2 do 1,3 Mpx. Czy wpłynęło to niekorzystnie na jakość zdjęć? Odpowiedź brzmi: tak. Trzeba jednak wyraźnie zaznaczyć, że jakość obrazów generowanych przez R-kę jest i tak wysoka. Tak naprawdę zapisywane fotki są jednymi z najlepszych, jakie można zobaczyć w klasie do 5 Mpx. Obraz cechuje się przyjemnymi kolorami i przede wszystkim niskimi poziomami szumów (zwłaszcza tych kolorowych). Producent ograniczył przy tym siłę działania algorytmów odszumiających, więc szczegółowość obrazu pozostaje wysoka. Gdyby nie to, że rozdzielczość jest nieco niższa (2560x1920 px), fotki wykonywane w dobrych warunkach oświetleniowych mogłyby konkurować z tymi generowanymi przez prosty, kompaktowy aparat cyfrowy. Również aparat przedni zapewnia niezłą jakość. Jego rozdzielczość wynosi teoretycznie 1,3 Mpx, ale zdjęcia mają 1280x960 px, co daje realnie 1,23 Mpx. Moduł pomocniczy spisuje się dobrze jako prosty aparat do autoportretów i kamerka do wideokonferencji, ale warto wspomnieć o tym, że nie pozwala rejestrować filmów (tylko zdjęcia). Opcji ustawień jest wiele. Skonfigurujemy między innymi działanie lampy błyskowej, autofokusa, wykrywanie uśmiechu, tryb scenerii, wartość ekspozycji, samowyzwalacz, efekty kolorystyczne, rozdzielczość, czułość ISO, jakość i geotagging.
Dzień
Jakość nagrań wideo
Filmy nagrywać możemy tylko modułem głównym (tylnym). Ich rozdzielczość wynosi 1280x720 px, czyli sporo mniej niż w przypadku SGS2. Ilość szczegółów widocznych w nagraniach stoi zatem na niższym poziomie, ale wielkich powodów do narzekań nie mamy. Jakość obrazu jest dobra, a jego płynność znakomita. Sytuacja pogarsza się oczywiście podczas nagrywania w słabych warunkach oświetleniowych (pojawiają się niezbyt przyjemne szumy).
Kamerka dysponuje również szeregiem ustawień. W opcjach znajdziemy m.in. wartość ekspozycji, tryb nagrywania, lampę błyskową, samowyzwalacz, efekty kolorystyczne, balans bieli, jakość i rozdzielczość.
Ocena:
plusy:
• duży, czytelny ekran Super Clear LCD
• wydajny dwurdzeniowy procesor
• duża ilość pamięci RAM
• dobra jakość zdjęć i filmów
• dwie wbudowane kamerki
• jakość wykonania lepsza niż w przypadku Galaxy S II
• idealnie płynna praca systemu i podstawowych aplikacji
• przeglądarka WWW z obsługą Adobe Flash
• wytrzymała bateria
• komfortowa obsługa dotykowa
• dość mała waga
• otwarty system operacyjny Android
minusy:
• brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki
Ocena:
Jakość wykonania: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Ergonomia - sprzęt: █ █ █ █ █ super
Ergonomia - soft: █ █ █ █ ▌ super
Wymiary i waga: █ █ █ █ ▌ dobry
Czas pracy na baterii: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Oprogramowanie: █ █ █ █ █ super
Jakość wyświetlacza: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Jakość dźwięku: █ █ █ █ dobry
Wydajność ogólna: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Wydajność 3D: █ █ █ █ █ super
Ilość akcesoriów: █ █ █▌ zadowalający
Ogólna ocena: █ █ █ █ ▌ dobry plus
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 1500 zł
LG Swift 3D • Ekran: 4,3" • System: Android 2.3 • Bateria: 1540 mAh » Przeczytaj pełny opis Sony Ericsson Xperia Neo • Ekran: 3,7" • System: Android 2.3 • Bateria: 1500 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC Desire S • Ekran: 3,7" • System: Android 2.3 • Bateria: 1450 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC EVO 3D • Ekran: 4,3" • System: Android 2.3 • Bateria: 1730 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC ChaCha • Ekran: 2,6" • System: Android 2.3 • Bateria: 1250 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC Wildfire S • Ekran: 3,2" • System: Android 2.3 • Bateria: 1230 mAh » Przeczytaj pełny opis Huawei Ideos U8500 • Ekran: 3,2" • System: Android 2.2 • Bateria: 1150 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC Desire Z • Ekran: 3,7" • System: Android 2.3 • Bateria: 1300 mAh » Przeczytaj pełny opis Motorola Milestone • Ekran: 3,7" • System: Android 2.2 • Bateria: 1400 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC Gratia • Ekran: 3,2" • System: Android 2.2 • Bateria: 1200 mAh » Przeczytaj pełny opis Samsung Galaxy S • Ekran: 4,0" • System: Android 2.3 • Bateria: 1500 mAh » Przeczytaj pełny opis Samsung Galaxy Ace • Ekran: 3,5" • System: Android 2.2 • Bateria: 1350 mAh » Przeczytaj pełny opis Samsung Galaxy Gio • Ekran: 3,2" • System: Android 2.2 • Bateria: 1350 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC Desire HD • Ekran: 4,3" • System: Android 2.3 • Bateria: 1230 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC Incredible S • Ekran: 4,0" • System: Android 2.3 • Bateria: 1450 mAh » Przeczytaj pełny opis HTC Sensation • Ekran: 4,3" • System: Android 2.3 • Bateria: 1520 mAh » Przeczytaj pełny opis Trochę statystykiMożecie wierzyć lub nie, ale najnowsze statystyki wskazują, że codziennie na świecie aktywowanych jest (uwaga!) 700 000 nowych urządzeń z Androidem na pokładzie. Taka informacja podana została przez samego ojca systemu Android, Andyego Rubina, na jego profilu Google+. Całkowita liczba aktywacji natomiast osiągnęła już poziom około 250 milionów. Dwie krzywe, które najbardziej rzucają się w oczy należą odpowiednio do Symbiana, którego popularność spadła drastycznie z niebagatelnych 66 do 17%, oraz do Androida, który zanotował wzrost z 0,6 do prawie 53%, tym samym obejmując pozycję lidera. Wykres bazuje na ilości urządzeń, które połączyły się z Android Marketem w okresie 14 dni na przełomie 2011 i 2012 roku. Jest to okres poświąteczny, więc z pewnością obejmuje również świeżo aktywowane urządzenia, które trafiły do rąk użytkowników jako prezenty. Procentowy rozkład poszczególnych platform wygląda następująco: Zauważyć można, że bardzo stary już Android 1.5 (Cupcake, API 3) stanowi obecnie około 0,6% rynku, podobnie jak najnowsza wersja 4.0 (Ice Cream Sandwich, API 15). Nie trzeba chyba tłumaczyć, że procentowy udział tego pierwszego będzie z miesiąca na miesiąc malał, a drugiego rósł (i to gwałtownie). Android ICS to obecnie jeden z najlepszych systemów mobilnych. Co więcej, przeznaczony jest on nie tylko na pokłady smartfonów, ale również dużych tabletów (w przeciwieństwie do wersji 1.x, 2.x oraz 3.x), więc jego popularność będzie rosła szybciej niż poprzedników.
Tym samym kolejny raz trzeba zaznaczyć, że jest to najbardziej rozchwytywany system mobilny na świecie ;)
Na co warto zwracać uwagę kupując smartfona? Po pierwsze upewnijmy się, że urządzenie działa pod kontrolą najnowszej udostępnionej wersji systemu. Teraz jest to szczególnie ważne, gdyż początek 2012 roku to w wielu przypadkach moment przejściowy między starszym Androidem 2.3 Gingerbread a dużo nowocześniejszym Androidem 4.0 Ice Cream Sandwich. W momencie kupna takich modeli jak HTC Sensation XE, Motorola RAZR, Samsung Galaxy S 2, Samsung Galaxy Note czy LG Swift 2X zapewne otrzymamy domyślnie zainstalowaną starszą wersję systemu, a samą aktualizację do ICS będziemy musieli przeprowadzić we własnym zakresie. Jeśli smartfon, który mamy na oku nie ma perspektyw w zakresie aktualizacji do Androida 4.0, to lepiej zainteresować się innym modelem. Oczywiście możliwe jest też zrootowanie telefonu i samodzielne wrzucenie tak zwanego „custom ROM-a”, ale to polecamy tylko zaawansowanym użytkownikom, którzy znają ryzyko jakie to za sobą pociąga.
Od jednego rdzenia aż do czterech rdzeni, a co za tym idzie wzrost ceny i mocy potrzebnej do funkcjonowania telefonu więc bateria szybko padnie.
Do klasy premium dla tych co mają kasę wkroczą konstrukcje czterordzeniowe, więc jeśli jesteśmy prawdziwymi entuzjastami, lubimy funkcjonalności i nie mamy na co wydać pieniędzy to powinniśmy wstrzymać się z zakupem aż do tego czasu aż wyjdzie nowszy model jeszcze bardziej zaawansowany. Oczekiwać można też popularyzacji ekranów o wysokiej rozdzielczości, takich jak np. te wbudowane w Samsunga Galaxy Nexus (1280x720 px) lub Samsunga Galaxy Note (1280x800 px). W tym pierwszym przypadku gęstość upakowania pikseli wynosi około 316 ppi i jest na tyle wysoka, że poszczególne piksele widoczne będą gołym okiem tylko dla osób o naprawdę sokolim wzroku. Ekrany 800x480 px nie będą już zbyt często spotykane w klasie wyższej. Modele o wysokich pojemnościach baterii, takie jak Samsung Galaxy Note (2500 mAh) czy zaprezentowana niedawno Motorola Droid RAZR Maxx (aż 3300 mAh). Ta ostatnia według deklaracji ma wytrzymać na jednym naładowaniu aż 21,5 godziny! Życzylibyśmy sobie i wam, żeby wszystkie nowe smartfony wytrzymywały przynajmniej tak długo, ale z pewnością nie stanie się tak jeszcze przez dłuższy czas. Warto też zwrócić uwagę na technologię wykonania wyświetlacza. Tradycyjne, zwykłe LCD będzie wciąż pojawiało się w konstrukcjach budżetowych. Wyżej do czynienia będziemy mieć wciąż z ekranami S-LCD, ale coraz częściej pojawiały się będą konstrukcje AMOLED-owe (np. Super AMOLED+ lub HD Super AMOLED). Nie zapominajmy również o zintegrowanych kamerkach, coraz częściej bowiem pojawiają się na rynku smartfony o całkiem akceptowalnej jakości nagrań i zdjęć – dobrym przykładem jest Samsung Galaxy S 2. Cała ta funkcjonalność i wydajność zamykana będzie przez producentów w coraz cieńszych obudowach.
W Trakcie Edycji.
Źródło: http://www.benchmark.pl
Etykiety
: Games
: Rozgrzeszenie
(Video Game)
$
10
11
11 September
11 Września
1280x720
1400
18+
2
2012
21
24
2K Czech
3
360
3d
3Multiplayer
3PLAYSTATION
3PSNXbox
3Research
3Xbox
3Xbox 360
4
4A Games
64
720p
8
Absolution
Achievements
action
Activision
Ad
Ad Council
addons
adult
Advertising
akcja
Akcji
aktualizacja
aktualizacja tytułu
Aktualizacje treści
aktualności
Alan
Aliens
alienware
Alive
Allah
allegro
Amd
amount
analiza
Android
Animacje
Animals
animation
animations
anomalie
Apocaliptic
Apokalipsa
App
App Store
Archeolog
Arma 3
Arts
Asked & Answered
Assasin
Assasin Creed
Assassin's Creed III
Asus
auta
Auto
Avatar
Avatars
avatary
AvataryBuddy
Axel
badania
bajki
Battlefield
Beaterator
benchmark
beta
Bethesda
Bezpieczeństwo
BFG
BIografia
bit
bitwy
biznes
Black Ops
Black Ops II
Blitz WoT
blood
blue
błędy
Bogaty
bonusy
brain
Brakujące
Brazil
Brazylia
bronie
broń
bros
Brotherhood
Buddy
Buddy Icons
budowle
bug
bugi
bugs
Bully: Scholarship Edition
Bunt
button
buy
calculation
calkulator
Call of Duty
Call of Juarez
Capcom
Card
cars
celebryci
celebs
celowanie
Cementary
cena
Cenega
CEO
Challenge
Characters
cheaters
Check It Out
Chinatown Wars
chmura
chmurze
choice
Chrome
Cień Czarnobyla
cinematic
City
clan
client
Clip
Club
cmentarz
COD
Code
Collectibles
Colonial
Comando Sombra
combat
comics
Commodore
Competitive Spirit
computer
contact
Content
Content Creator
Content Updates
ContentMax
Contest
Contest Crews
Controller
core
cores
counter
Counter-Strike:Global Offensive
creed
Crew Cut
crews
Crews Fan Videos
Crime
Crisis
Croft
cross
Cry
Crystal Dynamics
Crytek
cs 1.6
cuda
Customize
cut
cutscene
cyberpunk
cyfrowa dystrybucja
Czasopisma
człowiek z blizną
czołgi
Dan Houser
Danger Close
Dark
Darkworks
Darmowy System Operacyjny
data
data premiery Ubisoft
dead
Dead Island
Dead Space
death
Deathmatch
dedykowane serwery
Dedykowany
demo
design
designer
Desktops
Deus
developer
devGaming
Diablo
differences
directX
Disorganized Crime
dlc
dodatki
Dog
dogs
Dokument
dolary
doniesienia
DONTNOD
Doom
Doom 3
dorosłość
doświadczenie
Download
Downloadable
Downloadable Content
Downloads
dreams
Driver
Drivers
drugs
dual chanel
dvd
dx
dx10
dx11
dziadek
dziewczyna
dziki
dzwięk
dźwięk
dźwiękowa
dźwiękowa Mp3
E-kino
e-mail
e-sport
E3
EA Polska
Edition
Efekty
Effects
egzemplarze
Eidos
Ekipy
Elder
Electronic
elektroniczna
elektronika
email
end
Engine
enix
epic
Episodes From Liberty City
erotic
error
error unknown
ESL
esport
eve
event
Events
EventsMax Payne
Eventy
everythink
Ex
Explorer
fabuła
facebook
fakty
Fallout
family
fan
Fan Art
Fan Filmy
Fan Video
Fan Videos
fani
Fanowskie Video
Fansites
Far
Far Cry 4
farma
fast
Favorites
fb
Feedback
felieton
female
Feud
Feudal Lords
ficzery
fifa
film
Filmy
fire
first
first trailer
fix
fizyka
Flashpoint
Found
Found via
fpp
fps
free-to-play
fun
funkcjonalność
funkcjonalny
future
game
Game Informer
Game Tips
Game with Developers
GameInformer
Gameplay
Games
Games for Windows
Games fun
Gamescom
Gamesmaster
gaming
gang
gangi
gangster
gazeta
gc
gdzie
geforce
generacja
get
Ghz
gier
girl
GlassBox
glitch
Global
glos
głupota
Golden
GoldenJoystick
Golgota
Google
gra
Gra Wieloosobowa
gra z developerami
Gra z Deweloperami
gracze
grafen
Graffiti
graficzne
graficznych
grafika
granaty
Grand
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V. gta V
grandpa
granie
graphene
graphick
graphicks
graphics
green
grenades
grid
gry
gry akcji
gry na świecie
gry sieciowe
gry w Polsce
gry WoWP
gryonline
gryonline.pl
GSM
GTA
GTA 4
gta 5
GTA Advance
GTA IV
GTA Online
gta V
GTA: San Andreas
GTA: Vice City
GTA3
GTA4
GTA5
GTAV
gtx
Guns
hack
hacks
hakerzy
Hammerpoint
Hands-On
Hawk
hd
headphones
health
Hearthfire
help
historia
Hitman
Honor
horror
Hostage
Hostage Negotiation
I am
I Am Alive
Icons
id
idea
IGN
II
III
ilość
impreza
imprezy
Imprezy Online
infected
info
infografika
informacja
informacje
Informer
Innowacje
Instagram
intel
Interactive
Internet
Internet Technologia
IO
iPad
iPadi
iPhone
iPod touch
Islam
island
iTunes
IV
iv-mp
iv-multiplayer
iv;mp
iv;multiplayer
iv:mp
iv:mp iv:multiplayer
iv:multiplayer
iv:sa
Japan
Japonia
JC2-MP
jednostki
Jobs
joel ellie
joypad
Joysticks
Just Cause 2
Just Cause 2 Mod
kalkulacja
Kara
karta
karta graficzna
karty
karty graficzne
kasa
kategorie
Kepler
kilka
killer
kinect
Kino
klan
klanówki
klienta
kłopoty
kobieta
kobiety
komiks
komórka
Komórkowe
Komputer
Komputer Świat
komputery
Komputery stacjonarne
Konami
koncepcje
konfiguracja
konie
koniec
konkrsy
konkurs
Konkursy
konsekwencje
konsola
konsole
kontakt
konto
konwersja
Koran
kosmos
kowboje
kowboy
kradzież
krew
kryminaliści
krzem
kulisy
kup
kupić
kupka
kustomizacja
L.A
L.A Noire
L.A. Noire
Lady
laptop
laptopy
Lara
lat
Laugh
Legends and Killers
legendy
level
levels
Liars and Cheats
Liberty City
licencja
license
liczba
life
Linux
Lite
Live
Livestream
loadouts
Local Justice
Loch
logika
Lost and Damned
Low
ludzie
Ludzkości
łatka
łzy
m4
macintosh
Made in Heaven
Mafia
magazine
magic
mail
make
małolaty
man
Manhunt
Manhunt 2
Maniak
map
maps
mapy
Marines
mario
marketing
mashinima
Mass Effect
Max
Max Payne
Max Payne 1
Max Payne 2
Max Payne 3
Max Payne 3. Multiplayer
Max Payne. Max Payne 3
Max Payne3
Mechy
Medal
Medal of Honor
Medal of Honor:
Medal of Honor: Warfighter
Medale
media
member
members
Memories
Message
Metro 2033
metrów
mężczyzna
microphone
Microsoft
Midnight Club
milions
miliony
Minecraft
mlodzi
MMO
mobile
Mobilny
mod
modder
moderatorzy
Modern
Modification
mods
mody
modyfikacje
molyneux ps3. playstation3
more
Moto
Motoryzacja
movie
możliwości
MP
mp ekipy
MP Games
Mp3
mp3:mp
multi
Multikino
Multiplayer
Multiplayer Event
MultiTheftAuto
murder
music
muzyka
myślenie
nagrody
najnowsza
najtrwalszy
Nanotechnologia
napisy
narkotyki
naughty
Negotiation
New
New York
News
Newswire
niepoczytalny
Nintendo
NJ
nobienie
noire
noobs noob
notebook
Notebooks
Nowa
nowe
nowe avatary
nowe mapy
nowiny
Nowy Jork
nożna
Nurt
nvidia
NY
Obcy
oblicze
obsługa
oddanie
oddany
odwołanie
of
Offensive
Official
Ogłoszenie
Ogniwo
ok
okładka
okulary
Olimpic
online
Online Event
opcje
open
Open Enrollment
Operation
opłacalność
options
optymalizacja
Orchestra
orginalne
origin
oszuści
out
pack
paczka
paczka dlc patch
Painful
Painful Memories
Pakiet
Patch
patologia
patology
Payne
PayneMax
pc
pc strzelanki
pc xbox360
PCX360PS3
people
performance
PES
petycja
Phone
Phone Blog Introducing
Phonei
Photo
physix
pierwiastek
pierwsze
pika
piłkaże
piosenka
Piraci
piractwo
pisarz
Pismo
pixel
pl
play
player
players
playstation
PLAYSTATION 3
PlayStation 4
playstation3
Pliki do pobrania
plotki
plus osiemnaście
płyty
Pobierz
poczta
Pod touch
podgląd
podobieństwa
pojazdy
pokręcone
polacy
Poland
polish
Polityka prywatności
polonizacja
polscy
polska
polski
pomoc
popaprańcy
poprawka
poradnik
poradniki
porady
Porady gry
Porównanie
posibilities
postaci
postacie
postęp
postępu
potencjał
poziom
poziomy
Prace
prawdziwe historie
pray
Pre-Order
premiera
preview
prey
price
prieview
Privacy Policy
pro
problemy
procesor
procesory
produkcji
progi
Program
programista
programiści
programmers
programowanie
progress
projektant
promocje
prywatność
przegląd
Przenośne
przesunięta
przeszłość
przewidywane
przewodnik
przygodówka
przyjemność
przyszłe
przyszłość
ps vita
ps3
PS4
PSN
psychiatra
psychole
psycholog
quantic
quiz
r MP
race
radeon
Radio
Rage
Raider
rambo
raper
ray
rdr
rdzenie
recenzja
recenzje
recka
Recommendations
red
Red Dead Desert
Red Dead Redemption
Redemption
Reef Entertainment
regulamin
reklama
Rekomendacje
release
religia
religion
remade
Remedy
Remember Me
report
Research
Resident Evil
Revelations
review
revoke
rewolucja
Rich
rifle
Ringier
riots
River
Rockstar
Rockstar Benefits
Rockstar Games
Rockstar North
Rockstar References
Rockstar Verified
Rockstar Verified Jobs
Rocznica
rodzina
roku
role
Rony
rozgrywka
Rozgrywka Sieciowa
rozgrywki
rozrywka
rozwój
Różnice
rp
RPG
rules
rywalizacja
rzeczywistość
sa-mp
sa=mp
Sam Lake
samoloty
samp
samsung
San Andreas
Sapphire
scanning
scarface
screen
Screensaver
Screenshots
Screenshots Screens
screeny
script
Scripts
Scrolls
Scrools
Seattle
sell
seria
serio
serwisy
several
Shepard
Shoter
sieciowe
Silver
siły
Sim
Sims
Sims 4
Sing
singleplayer
sites
skali
skanowanie
SKater
sklep
sklepy
Skrypty
skrzynka
Skyrim
slajd
sleeping
sli
sluchawki
słuchawki
Smartfon
Smartfony
snake
Snapmatic
Sniper
Social
Social Club
Software
Softworks
Soldier
Song
Sony
Souls
soundtrack
sp3
Space Engineers
specifications
specjalne
specyfikacje
speed
spekulacje
spo
spolszczenie
społeczność
spójność
Springer
sprzedane
sprzedawanie
sprzedaż
Squads
square
Square Enix
Square-Enix
Staliningrad
Stalker
stan
Standout
Star Wars
Stars
Station 4
Steam
sterowanie
sterownik
sterowniki
story
strategia
strategie
strategy
stream
streams
strike
strony
strzelaniny
strzelanki
studio
stworzenie
subject
suggestions
sukces
sumulation
sumulatory
Support
SupportTitle
survival
symulator
synchronisation
synchronizacja
szczegóły
szejkowie
sztuka
szybkość
ścieżka
Ścieżka dźwiękowa
śmiech
śmierć
Świat
Świergot
T-Shirts
tactics
take
Take Two
taktyka
Tankfest
Tanks
targi
TBoGT
team
teams
tears
teaser
Techland
Technauka
Technologia
Technology
Tegra
tekstury
teledysk
telefon
Telefony
test
testers
testy
textures
the
The Ballad of Gay Tony
The Elder Scrolls V: Skyrim
The Last of Us
The Lost and Damned
The Old Republic
The Pirate Bay
Theft
Theftendo
thelastofus
think
third
THQ
Thresholds
tips
TipsMax
Title
Title Update
TLAD
tlou
toilet
Tomb
Tomb Raider
top
Tournament
Tournaments
TP-Link
tpp
trailer
trailery
trainer
trainery
translate
tranzystor
Treyarch
trick
triki
TrophiesWeapons
trouble
Truck Ambush
True
tryb
trzeci
Tsunami
turniej
tutorial
tv
Twitch
Twitter
two
Tworzenie
tydzień
Tytuł Aktualizacja
Ubisoft
Ubisoft Montreal
Ubisoft Shanghai
udźwiękowienie
ukradli
Ultra
ultrabook
ulubione
Undead Nightmare
Unlockables
Update
Updates
user
ustawienia
ustawień
użytkownicy
valentine day
Valve
vehicle
vehicles
version
via
Vice
Victor Kislyi
video
video games
videogame
vision
visual
Vita
voice
w
Wake
walentynki
Wally
war
War Z
Warehouse
Warfare
Warfighter
Wargaming
WarGaming.net
Warplanes
wars
wartość
warunki
Waśnie
Watch Dogs
WCG
weapon
weapons
Weapons Bronie
week
wersja
wersje
western
węgiel
Wiadomości
Wiadomość
wideo
Widźmin2
wiecej
Wiedźmin
Wiedźmin2
wierny
wieści
Wii
WiiU
Windows
Windows 7
Windows 8
Windows Live
windows7
windows8
WindowsPhone
Wins
wirtualna
Witcher
Witcher2
wizerunek
wizualnie
wojna
Wojny
Wojsko Polskie
woman
woman's
womans
Wordpress
Wordpress Pisanie mobile Writing
World
World of Tanks
World of Warplanes
worldoftanks
worldoftanks.eu
WoT
WoT e-sport
WoWP
wp
Writer
września
wskazówki
Wsparcie
Współczesność
wstydu
Wszechświat
wybór
wycinek
wycinek ekip
wydajność
wydane
wydanie
wydarzenia
wydarzenie
Wygaszacz ekranu
wygoda
Wygrane
wykorzystanie
wymagania
wyścig
wywiad
x360
x64
xbox
Xbox 360
Xbox LIVE
Xbox One
xbox360
XboxOne
xd
xp
xross fire
year
youtube
YouTube Favorites
YouTube Ulubione
Yves Guillemot
zabawa
zabójca
zabójcy
zachód
zakupy
załoga
załogi
zamach
zapowiedz
zapowiedź
Zapytania & Odpowiedzi
Zawody
zdolny
zdrowie
zielone
zieloni
zjawiska
zło
zmiany
Znaki
znalezione
zombie
Zrzuty ekranu
Zweryfikowane przez Rockstar
zwiastun
zwiedza
zwolnienia
życia
Życie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz