Etykiety
: Games
: Rozgrzeszenie
(Video Game)
$
10
11
11 September
11 Września
1280x720
1400
18+
2
2012
21
24
2K Czech
3
360
3d
3Multiplayer
3PLAYSTATION
3PSNXbox
3Research
3Xbox
3Xbox 360
4
4A Games
64
720p
8
Absolution
Achievements
action
Activision
Ad
Ad Council
addons
adult
Advertising
akcja
Akcji
aktualizacja
aktualizacja tytułu
Aktualizacje treści
aktualności
Alan
Aliens
alienware
Alive
Allah
allegro
Amd
amount
analiza
Android
Animacje
Animals
animation
animations
anomalie
Apocaliptic
Apokalipsa
App
App Store
Archeolog
Arma 3
Arts
Asked & Answered
Assasin
Assasin Creed
Assassin's Creed III
Asus
auta
Auto
Avatar
Avatars
avatary
AvataryBuddy
Axel
badania
bajki
Battlefield
Beaterator
benchmark
beta
Bethesda
Bezpieczeństwo
BFG
BIografia
bit
bitwy
biznes
Black Ops
Black Ops II
Blitz WoT
blood
blue
błędy
Bogaty
bonusy
brain
Brakujące
Brazil
Brazylia
bronie
broń
bros
Brotherhood
Buddy
Buddy Icons
budowle
bug
bugi
bugs
Bully: Scholarship Edition
Bunt
button
buy
calculation
calkulator
Call of Duty
Call of Juarez
Capcom
Card
cars
celebryci
celebs
celowanie
Cementary
cena
Cenega
CEO
Challenge
Characters
cheaters
Check It Out
Chinatown Wars
chmura
chmurze
choice
Chrome
Cień Czarnobyla
cinematic
City
clan
client
Clip
Club
cmentarz
COD
Code
Collectibles
Colonial
Comando Sombra
combat
comics
Commodore
Competitive Spirit
computer
contact
Content
Content Creator
Content Updates
ContentMax
Contest
Contest Crews
Controller
core
cores
counter
Counter-Strike:Global Offensive
creed
Crew Cut
crews
Crews Fan Videos
Crime
Crisis
Croft
cross
Cry
Crystal Dynamics
Crytek
cs 1.6
cuda
Customize
cut
cutscene
cyberpunk
cyfrowa dystrybucja
Czasopisma
człowiek z blizną
czołgi
Dan Houser
Danger Close
Dark
Darkworks
Darmowy System Operacyjny
data
data premiery Ubisoft
dead
Dead Island
Dead Space
death
Deathmatch
dedykowane serwery
Dedykowany
demo
design
designer
Desktops
Deus
developer
devGaming
Diablo
differences
directX
Disorganized Crime
dlc
dodatki
Dog
dogs
Dokument
dolary
doniesienia
DONTNOD
Doom
Doom 3
dorosłość
doświadczenie
Download
Downloadable
Downloadable Content
Downloads
dreams
Driver
Drivers
drugs
dual chanel
dvd
dx
dx10
dx11
dziadek
dziewczyna
dziki
dzwięk
dźwięk
dźwiękowa
dźwiękowa Mp3
E-kino
e-mail
e-sport
E3
EA Polska
Edition
Efekty
Effects
egzemplarze
Eidos
Ekipy
Elder
Electronic
elektroniczna
elektronika
email
end
Engine
enix
epic
Episodes From Liberty City
erotic
error
error unknown
ESL
esport
eve
event
Events
EventsMax Payne
Eventy
everythink
Ex
Explorer
fabuła
facebook
fakty
Fallout
family
fan
Fan Art
Fan Filmy
Fan Video
Fan Videos
fani
Fanowskie Video
Fansites
Far
Far Cry 4
farma
fast
Favorites
fb
Feedback
felieton
female
Feud
Feudal Lords
ficzery
fifa
film
Filmy
fire
first
first trailer
fix
fizyka
Flashpoint
Found
Found via
fpp
fps
free-to-play
fun
funkcjonalność
funkcjonalny
future
game
Game Informer
Game Tips
Game with Developers
GameInformer
Gameplay
Games
Games for Windows
Games fun
Gamescom
Gamesmaster
gaming
gang
gangi
gangster
gazeta
gc
gdzie
geforce
generacja
get
Ghz
gier
girl
GlassBox
glitch
Global
glos
głupota
Golden
GoldenJoystick
Golgota
Google
gra
Gra Wieloosobowa
gra z developerami
Gra z Deweloperami
gracze
grafen
Graffiti
graficzne
graficznych
grafika
granaty
Grand
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V. gta V
grandpa
granie
graphene
graphick
graphicks
graphics
green
grenades
grid
gry
gry akcji
gry na świecie
gry sieciowe
gry w Polsce
gry WoWP
gryonline
gryonline.pl
GSM
GTA
GTA 4
gta 5
GTA Advance
GTA IV
GTA Online
gta V
GTA: San Andreas
GTA: Vice City
GTA3
GTA4
GTA5
GTAV
gtx
Guns
hack
hacks
hakerzy
Hammerpoint
Hands-On
Hawk
hd
headphones
health
Hearthfire
help
historia
Hitman
Honor
horror
Hostage
Hostage Negotiation
I am
I Am Alive
Icons
id
idea
IGN
II
III
ilość
impreza
imprezy
Imprezy Online
infected
info
infografika
informacja
informacje
Informer
Innowacje
Instagram
intel
Interactive
Internet
Internet Technologia
IO
iPad
iPadi
iPhone
iPod touch
Islam
island
iTunes
IV
iv-mp
iv-multiplayer
iv;mp
iv;multiplayer
iv:mp
iv:mp iv:multiplayer
iv:multiplayer
iv:sa
Japan
Japonia
JC2-MP
jednostki
Jobs
joel ellie
joypad
Joysticks
Just Cause 2
Just Cause 2 Mod
kalkulacja
Kara
karta
karta graficzna
karty
karty graficzne
kasa
kategorie
Kepler
kilka
killer
kinect
Kino
klan
klanówki
klienta
kłopoty
kobieta
kobiety
komiks
komórka
Komórkowe
Komputer
Komputer Świat
komputery
Komputery stacjonarne
Konami
koncepcje
konfiguracja
konie
koniec
konkrsy
konkurs
Konkursy
konsekwencje
konsola
konsole
kontakt
konto
konwersja
Koran
kosmos
kowboje
kowboy
kradzież
krew
kryminaliści
krzem
kulisy
kup
kupić
kupka
kustomizacja
L.A
L.A Noire
L.A. Noire
Lady
laptop
laptopy
Lara
lat
Laugh
Legends and Killers
legendy
level
levels
Liars and Cheats
Liberty City
licencja
license
liczba
life
Linux
Lite
Live
Livestream
loadouts
Local Justice
Loch
logika
Lost and Damned
Low
ludzie
Ludzkości
łatka
łzy
m4
macintosh
Made in Heaven
Mafia
magazine
magic
mail
make
małolaty
man
Manhunt
Manhunt 2
Maniak
map
maps
mapy
Marines
mario
marketing
mashinima
Mass Effect
Max
Max Payne
Max Payne 1
Max Payne 2
Max Payne 3
Max Payne 3. Multiplayer
Max Payne. Max Payne 3
Max Payne3
Mechy
Medal
Medal of Honor
Medal of Honor:
Medal of Honor: Warfighter
Medale
media
member
members
Memories
Message
Metro 2033
metrów
mężczyzna
microphone
Microsoft
Midnight Club
milions
miliony
Minecraft
mlodzi
MMO
mobile
Mobilny
mod
modder
moderatorzy
Modern
Modification
mods
mody
modyfikacje
molyneux ps3. playstation3
more
Moto
Motoryzacja
movie
możliwości
MP
mp ekipy
MP Games
Mp3
mp3:mp
multi
Multikino
Multiplayer
Multiplayer Event
MultiTheftAuto
murder
music
muzyka
myślenie
nagrody
najnowsza
najtrwalszy
Nanotechnologia
napisy
narkotyki
naughty
Negotiation
New
New York
News
Newswire
niepoczytalny
Nintendo
NJ
nobienie
noire
noobs noob
notebook
Notebooks
Nowa
nowe
nowe avatary
nowe mapy
nowiny
Nowy Jork
nożna
Nurt
nvidia
NY
Obcy
oblicze
obsługa
oddanie
oddany
odwołanie
of
Offensive
Official
Ogłoszenie
Ogniwo
ok
okładka
okulary
Olimpic
online
Online Event
opcje
open
Open Enrollment
Operation
opłacalność
options
optymalizacja
Orchestra
orginalne
origin
oszuści
out
pack
paczka
paczka dlc patch
Painful
Painful Memories
Pakiet
Patch
patologia
patology
Payne
PayneMax
pc
pc strzelanki
pc xbox360
PCX360PS3
people
performance
PES
petycja
Phone
Phone Blog Introducing
Phonei
Photo
physix
pierwiastek
pierwsze
pika
piłkaże
piosenka
Piraci
piractwo
pisarz
Pismo
pixel
pl
play
player
players
playstation
PLAYSTATION 3
PlayStation 4
playstation3
Pliki do pobrania
plotki
plus osiemnaście
płyty
Pobierz
poczta
Pod touch
podgląd
podobieństwa
pojazdy
pokręcone
polacy
Poland
polish
Polityka prywatności
polonizacja
polscy
polska
polski
pomoc
popaprańcy
poprawka
poradnik
poradniki
porady
Porady gry
Porównanie
posibilities
postaci
postacie
postęp
postępu
potencjał
poziom
poziomy
Prace
prawdziwe historie
pray
Pre-Order
premiera
preview
prey
price
prieview
Privacy Policy
pro
problemy
procesor
procesory
produkcji
progi
Program
programista
programiści
programmers
programowanie
progress
projektant
promocje
prywatność
przegląd
Przenośne
przesunięta
przeszłość
przewidywane
przewodnik
przygodówka
przyjemność
przyszłe
przyszłość
ps vita
ps3
PS4
PSN
psychiatra
psychole
psycholog
quantic
quiz
r MP
race
radeon
Radio
Rage
Raider
rambo
raper
ray
rdr
rdzenie
recenzja
recenzje
recka
Recommendations
red
Red Dead Desert
Red Dead Redemption
Redemption
Reef Entertainment
regulamin
reklama
Rekomendacje
release
religia
religion
remade
Remedy
Remember Me
report
Research
Resident Evil
Revelations
review
revoke
rewolucja
Rich
rifle
Ringier
riots
River
Rockstar
Rockstar Benefits
Rockstar Games
Rockstar North
Rockstar References
Rockstar Verified
Rockstar Verified Jobs
Rocznica
rodzina
roku
role
Rony
rozgrywka
Rozgrywka Sieciowa
rozgrywki
rozrywka
rozwój
Różnice
rp
RPG
rules
rywalizacja
rzeczywistość
sa-mp
sa=mp
Sam Lake
samoloty
samp
samsung
San Andreas
Sapphire
scanning
scarface
screen
Screensaver
Screenshots
Screenshots Screens
screeny
script
Scripts
Scrolls
Scrools
Seattle
sell
seria
serio
serwisy
several
Shepard
Shoter
sieciowe
Silver
siły
Sim
Sims
Sims 4
Sing
singleplayer
sites
skali
skanowanie
SKater
sklep
sklepy
Skrypty
skrzynka
Skyrim
slajd
sleeping
sli
sluchawki
słuchawki
Smartfon
Smartfony
snake
Snapmatic
Sniper
Social
Social Club
Software
Softworks
Soldier
Song
Sony
Souls
soundtrack
sp3
Space Engineers
specifications
specjalne
specyfikacje
speed
spekulacje
spo
spolszczenie
społeczność
spójność
Springer
sprzedane
sprzedawanie
sprzedaż
Squads
square
Square Enix
Square-Enix
Staliningrad
Stalker
stan
Standout
Star Wars
Stars
Station 4
Steam
sterowanie
sterownik
sterowniki
story
strategia
strategie
strategy
stream
streams
strike
strony
strzelaniny
strzelanki
studio
stworzenie
subject
suggestions
sukces
sumulation
sumulatory
Support
SupportTitle
survival
symulator
synchronisation
synchronizacja
szczegóły
szejkowie
sztuka
szybkość
ścieżka
Ścieżka dźwiękowa
śmiech
śmierć
Świat
Świergot
T-Shirts
tactics
take
Take Two
taktyka
Tankfest
Tanks
targi
TBoGT
team
teams
tears
teaser
Techland
Technauka
Technologia
Technology
Tegra
tekstury
teledysk
telefon
Telefony
test
testers
testy
textures
the
The Ballad of Gay Tony
The Elder Scrolls V: Skyrim
The Last of Us
The Lost and Damned
The Old Republic
The Pirate Bay
Theft
Theftendo
thelastofus
think
third
THQ
Thresholds
tips
TipsMax
Title
Title Update
TLAD
tlou
toilet
Tomb
Tomb Raider
top
Tournament
Tournaments
TP-Link
tpp
trailer
trailery
trainer
trainery
translate
tranzystor
Treyarch
trick
triki
TrophiesWeapons
trouble
Truck Ambush
True
tryb
trzeci
Tsunami
turniej
tutorial
tv
Twitch
Twitter
two
Tworzenie
tydzień
Tytuł Aktualizacja
Ubisoft
Ubisoft Montreal
Ubisoft Shanghai
udźwiękowienie
ukradli
Ultra
ultrabook
ulubione
Undead Nightmare
Unlockables
Update
Updates
user
ustawienia
ustawień
użytkownicy
valentine day
Valve
vehicle
vehicles
version
via
Vice
Victor Kislyi
video
video games
videogame
vision
visual
Vita
voice
w
Wake
walentynki
Wally
war
War Z
Warehouse
Warfare
Warfighter
Wargaming
WarGaming.net
Warplanes
wars
wartość
warunki
Waśnie
Watch Dogs
WCG
weapon
weapons
Weapons Bronie
week
wersja
wersje
western
węgiel
Wiadomości
Wiadomość
wideo
Widźmin2
wiecej
Wiedźmin
Wiedźmin2
wierny
wieści
Wii
WiiU
Windows
Windows 7
Windows 8
Windows Live
windows7
windows8
WindowsPhone
Wins
wirtualna
Witcher
Witcher2
wizerunek
wizualnie
wojna
Wojny
Wojsko Polskie
woman
woman's
womans
Wordpress
Wordpress Pisanie mobile Writing
World
World of Tanks
World of Warplanes
worldoftanks
worldoftanks.eu
WoT
WoT e-sport
WoWP
wp
Writer
września
wskazówki
Wsparcie
Współczesność
wstydu
Wszechświat
wybór
wycinek
wycinek ekip
wydajność
wydane
wydanie
wydarzenia
wydarzenie
Wygaszacz ekranu
wygoda
Wygrane
wykorzystanie
wymagania
wyścig
wywiad
x360
x64
xbox
Xbox 360
Xbox LIVE
Xbox One
xbox360
XboxOne
xd
xp
xross fire
year
youtube
YouTube Favorites
YouTube Ulubione
Yves Guillemot
zabawa
zabójca
zabójcy
zachód
zakupy
załoga
załogi
zamach
zapowiedz
zapowiedź
Zapytania & Odpowiedzi
Zawody
zdolny
zdrowie
zielone
zieloni
zjawiska
zło
zmiany
Znaki
znalezione
zombie
Zrzuty ekranu
Zweryfikowane przez Rockstar
zwiastun
zwiedza
zwolnienia
życia
Życie
sobota, 7 września 2013
Grand Theft Auto V - Sprzeczne punkty widzenia
Co intryguje nas najbardziej w Grand Theft Auto V? Nie są to na pewno skoki czy nurkowanie, palenie trawki lub dyskutowanie na temat aktu nekrofilii ale Michael, Franklin i Trevor. To śmiałe próby tkania spójnej narracji za pomocą trzech bardzo różnych perspektyw i to jest najbardziej niesamowite.
W pewnym sensie, bohaterowie są mocno autorami - dialog jest ostro napisany, maniery i wracające historie starannie opracowane. Każdy z nich ma bardzo konkretny zestaw cech. Ale druga część ich charakterystyki - to co faktycznie robią - jest prawie całkowicie powierzona nam. W GTA V stajesz się wszechmocną personą, abyś mógł zaatakować umysłami wiodących postaci.
Los Santos jest niesamowitym miejscem, a otrzymasz je patrząc z trzech bardzo różnych punktów widzenia.
Jest to dawna technika opowiadania, ale rzadko używana przez gry. Zmiana punktu widzenia subtelnie zmienia swoją relację z jednego znaku na inny, emocjonalnie i moralnie.
"To jest możliwe , aby spojrzeć w przeszłość tej brudnej kamizelki, prawdopodobnie jest to inkrustowane z jego własnymi wymiocinami i będziesz bardzo oczarowany przez Trevora".
Myślimy, że Trevor jest prawdopodobnie najlepszym przykładem tego, co mamy na myśli. Jest gwałtowny, zdejmuje z zawiasów wszystko i jest bardzo nieprzewidywalny. Jednakże, jest to możliwe, aby spojrzeć w przeszłość, że zabrudzona kamizelka, prawdopodobnie jest inkrustowana jego własnymi wymiocinami i będziesz bardzo oczarowany Trevorem i to naprawdę wzmacnia moment gry nim. To dziwne, żyjesz w grze jako on - on jest beznadziejnym zboczeńcem i zabójcą. Gdy jesteś nim to podejrzewa się, że przełączanie postaci w GTA V, rzekomo rozbije zaprojektowaną mechanikę, aby zawsze jednak utrzymać się w centrum akcji, może okazać się, że w tajemnicy będzie rozgrywać się najsilniejsze urządzane opowiadanie w grze.
Jak zawsze, tego typu rzeczy, najlepiej widać na przykładach. Więc są dwie misje gdzie o Franklinie nie wspomina się praktyczne w pierwszych informacjach od IGN z GTA V. Myśleć trzeba, że są wielkie przykłady jak przełączanie znaków, które wywiera subtelne zasilanie narracji.
Miejskie Safari jest pierwszą misją jaką graliśmy w GTA V i to zaczyna się poza domem Franklina. On jest wezwany przez jego przyjaciela Lamar, który desperacko potrzebuje jego pomocy w handlu narkotykami. Franklin nie chce żadnego udziału w takim drobnym waleniu gangów - to jasne, bo jego ambicje leżą daleko poza maską gangów gdzie się urodził. Trevor nagle pojawia się i jest absolutną siłą natury jaką zawsze podejrzewaliśmy. On jest wzburzony, wędrówką, mrucząc coś o jego kiepskim dzieciństwie i zachłannie szuka kłopotów. Nic dziwnego, że okazuje się oprzeć sprawie narkotyków. (Co ciekawe, zaczęliśmy tę misję grać jako Franklin, ale nie było też możliwości, aby rozpocząć jako Trevor, czyli z otwartym - światem gry i misje mogą współgrać w kombinacji nieco innej).
Z Trevorem na pokładzie jest trudniej dla Franklina do Cavil, a więc będziemy kłusować na tyle furgonetki Trevora, wraz z Lamarem Alexander i jego wiernym rottweilerem, Chopem. To nie potrwa długo, aby dotrzeć do serca maski - Franklin jasno nie poszedł daleko. To jest znana rodzina cul-de-sac, frędzle przez zniszczone domy i (shifty huddles) członków gangu - jest Grove Street, dom bohatera San Andreas, CJ-a i jako gang negocjujemy z kilogramem koki? Ballas.
Wyskakujemy z samochodu, a następnie Lamar dostaje się do jednego z domów. Czujemy tysiąc oczy oglądających każdy nasz ruch. Nie czujemy się bezpiecznie. Drzwi otwierają się podejrzliwie, a my przedstawieni zostajemy z białym blokiem owiniętym w folię. Rozcinamy nożem komediowo aby mogli skosztować towaru. Lamar czuje smak i jest chętny do oddania masywnej ilości gotówki, ale Trevor jest podejrzliwy. On pyta, czy mogą pobrać próbkę z drugiej strony białej cegły. Dealer odmawia i zaczyna grać twardo - chcemy zawrzeć umowę, czy nie? Trevor wyrywa blok z facetem w ręce i zaskakuje go w ułamku sekundy. To jest fałszywe: Gramy z uderzeniem ukrytej i fałszywej białej cegły prochów. Mamy przerąbane.
Wynik podbija się gwałtownie, grzech przybiera ogromne rozmiary, rozpętuje się piekło. Zdezorientowani, wpadamy w najbliższą okładkę - niski mur ogrodu. Czujemy się naprawdę niebezpiecznie, otoczenie wygląda na poważnie wkurzonych gangsterów. Uwięzieni na dnie Grove Street, jesteśmy jak martwi. Wszyscy o tym wiemy.
Naszą jedyną szansą jest współdziałać i walczyć naszą drogą w górę ulicy. I zaczyna się wyścig od deski do deski, chowając się za zaparkowane samochody, czuć jak kule latają nad naszą głową. Widać, że Chop biegnie, szczeka, widać rysunek ognia, a nawet gryzienia. Jesteśmy przygnieceni od tyłu furgonetki, więc przechodzimy do Trevora, zastanawiając się, czy jest możliwość zmiany znaków, dostajemy się do więzienia gdzie powinny znaleźć się brakujące apteczki ale on bierze tylko dużo prawdopodobnie bandaży xd.
Policjanci szybko zjawiają się na miejscu aby podporządkować sobie miejskie zamieszki. To jest odwrócenie uwagi na jakie czekaliśmy. Słyszymy krzyk Lamara z drugiej strony ulicy - że znalazł wyjście. I idziemy za nim w wąską uliczkę, która oddziela dwa niechlujne domy, a tam gruba klaustrofobia z Grove rozprasza ulice (shootout). Świat otwiera się ponownie. Domy z powrotem wracają do Los Santos z drenażu burzy - Zdecydowany człowiek dostrzega rzeczne wyrzeźbienie z betonu. Biegniemy w kierunku wody. Dziwna jest grupa dziewcząt w kolorowych bikini tańczących dla ekipy filmowej przed trzema odrzutowymi nartami. Czy to reklama TV? Teledysk? Porno? Nie mamy czasu, aby dowiedzieć się - jest już policyjny śmigłowiec nad głowami i buczenie. Przepychamy jedną z dziewczyn w trakcie drogi i kradniemy jej jet ski. Trevor i Lamar udają się na otwarte wody - Chyba Chop pobiegł do domu - ale nie możemy uciec. Śmigłowiec wciąż na ogonie.
"Nigdy nie chciałem się angażować w nic z tego brudu. To wszystko jego wina. Nie chcę wracać do Grove Street."
Po szumie przez otwarte wody po kilku minutach oddalamy się w dużej odległości od gliniarzy na Grove Street, lądujemy na pobliskim wybrzeżu. Trevor zniknął (podejrzewamy, że możemy zrobić dużo), a zwykły Lamar jest pomysłowy. To do nas uderza, żeby poradzić sobie z jego bałaganem. Mess wyciąga nas. Jak słońce, prowadzi nas stromą ścieżką od plaży na klifie powyżej. Mamy nasz karabin maszynowy podniesiony w każdym momencie, zbierając się na policję, która chce nas przywitać.
Ostatecznie osiągamy pobocze i wskakujemy do jednego z już wolnych samochodów policyjnych. Nadal realizujemy się, ale czujmy także, że możemy uciec. I udajemy się w ciemności, w dół sieci zakurzonych dróg, które leżą daleko poza miastem. Przełamujemy linie wzroku naszych prześladowców, a nasz poziom poszukiwania spada. Mamy jasność, ale kończąc misję jako Franklin, czujmy złość. Jesteśmy źli z Lamarem, który siedział w samochodzie obok mnie. Nie chcę, żeby tam był. Tak, jest to zabawne, jak to było w czasie gry, nigdy nie chcieliśmy angażować się w cokolwiek z tego. To wszystko jego wina. Nie chcę wracać do Grove Street. I wychodzimy aby zniknąć w nocnym cieniu.
Drugą misje Gramy przysługując się świeżemu mięsu. Michael został porwany przez Triade i od słabych krzyków słyszymy w tle grożący telefon, nie ma go długo. I wybucha panika, nie mamy pojęcia, dlaczego Michael został porwany, lub gdzie mamy go zacząć szukać w tej ogromnej mieścinie, rozległego świata lub gdzie do cholery przebywa Trevor. Naprawdę możemy zrobić z jego pomocą sporo. Ale jedno jest pewne: czas ucieka, a jako Franklin sami musimy znaleźć Michaela ... bardzo szybko.
Słyszeliśmy, że Michael opisał Franklina jako syna jakiego nigdy naprawdę nie miał, a teraz gra z Franklinem, w obliczu tej sytuacji, dotkliwie czujemy ciężar tego wyróżnienia.
Na szczęście mamy jakąś pomoc w postaci (Trackify), aplikacji na nasz telefon komórkowy. Śledzenie połączenia triady 'daje nam surowy pomysł, gdzie on może być. Więc skaczemy w najbliższą kolejkę - I decydujemy się na przeciętnym salonie, szybko zdając sobie sprawę, jak wiele czasu jest w istocie - i udajemy się na poszukiwanie migającego markera wyświetlanego na telefonie.
Ale to nie jest tak jak z GPS, który zazwyczaj znajduje się w dolnym lewym rogu, z jasno oświetlonej (Snaking) trasy przez ulice miasta, pobierając cel w jak najkrótszym czasie. To niepokojąco puste - ulice nie są uspokajająco opisane i są kolorowe linie dla nas do naśladowania, tylko mglistych dokuczliwych znaczników w oddali. Czujemy się nieco oślepieni, tęsknimy za wiórami i czujemy często, że zmierzamy w złym kierunku. Ale jesteśmy też coraz bliżej, aż w końcu dochodzimy do dużej fabryki.
"Wiem, że Michael jest gdzieś tutaj. Słyszę jego krzyk."
I wyciągamy okrągłe plecy (czyli schylamy się, kucamy xd), tak, aby nie zostać zauważonym. Potrzebujemy dostać się do środka. W pobliżu znajdujemy drabinę, którą zabieramy dla nas na dach, gdzie kierujemy się wąskim chodnikiem prowadzącym do przodu budynku. I poruszamy się szybko, ale ostrożnie, ponieważ wiemy, że będzie ciężko z przewagą liczebną. Jak dotrzemy do przodu budynku u usłyszymy dwie Triady na dole, nie zauważają nas, więc otwieramy ogień z karabinu maszynowego. (Z perspektywy czasu, to prawdopodobnie byłoby już bardziej ostrożne z załączonym tłumikiem, ale wkręciliśmy się. Nie czuliśmy się w tym czasie, jakby subtelnie.) I wspinamy się po drabinie i głowę kierujemy do ciemnej fabryki.
Wiemy, że Michael jest gdzieś tutaj. Słyszymy jego krzyk.
To fabryka pakowania mięsa, świeżo-zmasakrowany tusz zwisa z sufitu i wstążki krwi barwią płytki gresowe. A niektóre z jego funkcjonalnych szczegółów - te przerwy zwłoki linii wzroku, pomagają i przeszkadzają i robimy zaskakująco dobrą osłonę, odnośnie Triady, którzy są tam, aby nas pozdrowić. Za rogiem znaleźliśmy Michaela, powieszonego za nogi, pozornie do wstąpienie do innych kołyszących ciał. Triada ma skierowany pistolet na niego, ale nie wahamy się, strzelamy członka gangu, który grozi naszemu przyjacielowi. Ale to nie jest czysta śmierć - on wpada do jakiejś pobliskiej maszyny i widzimy fontannę krwi natychmiast re-dekorując fabrykę od wnętrza.
"Ale to nie jest czysta śmierć - członek gangu jest wciągnięty do jakiejś pobliskiej maszyny i widzimy fontanne krwi natychmiast re-dekorując fabrykę od wnętrza".
I rzucamy Michaela pistolet, a my ze względu na możliwość zmiany znaków przełączamy się. I to robimy i nagle jesteśmy do góry nogami, a nawet więcej Triady wpadła do pokoju. Bierzemy ich z kilkoma strzałami w głowę, przed obniżeniem się do ziemi. Przełączamy się do krwawej kamizelki i ostrożnie trzymamy się za bok, to jest oczywiste, Michael znosi wiele bólu i musimy znaleźć sposób teraz aby uciec. Gramy jako Michael i dziwnie czujemy się w kontroli sytuacji, gdy Franklin odracza nas.
Wokół kilku innych zakątków, w miejscu wyjścia i na zewnątrz czeka samochód. Skaczemy i odrywamy się w nocy. Ale to nie koniec: Triady są tuż za nami - są trwałym gronem - z japońskim tunerem, (pimped) w neonowym kolorze pomarańczowym. W trakcie poruszania się jako Franklin strzelamy z okna pasażera w samochodzie, który stale zyskuje na popularności. Oddajemy dobry strzał, jako Franklin ale jest nieskuteczny, aż tu nagle przecinają się nadjeżdżające pojazdy, myśląc, że mogę być w stanie skutecznie zniknąć na autostradzie. Tuner zyskuje, choć i tak się zwraca, aby podjąć odcinki drogi, dopinamy Triady pojazd, który na szczęście obraca się i jest zsunięty na ścianie, gdzie wybucha w płomieniach. Jesteśmy w trakcie przyłączenia się do autostrady. Zrobiliśmy to. Tak po prostu.
Okay, to jest czas na drobne spowiedzi. Zmarliśmy kilka razy podczas gry w trakcie misji opisanych powyżej, ale to nie wpływa na ocenę w dół dla Grand Theft Auto V bo jest nadmiernie trudne. Nie jesteśmy straszni w grach - naprawdę, nie jesteśmy. W tym czasie, myśleliśmy, że może to być spowodowane całą nową kontrolą i mechaniką jaka mieliśmy przyjemność się nauczyć. Ale wtedy myśleliśmy bardziej o chwilach, w którym zginęliśmy. Z czym te przejazdy mają wspólnego? To było wtedy, gdy zawahaliśmy się, gdy nie wiedzieliśmy, gdzie iść i doszli do wniosku, że wina leży wyłącznie u osoby grającej. GTA V nie powiedziało nam, gdzie się udać, ale o to właśnie chodzi. Możesz iść gdziekolwiek. I umarliśmy, kiedy brakowało zarówno wyobraźni i przekonania do tego.
Widzisz, akurat podczas tej sesji gracz był strasznie leniwy, a gra oczekiwała strzelania i jazdy od nas, jesteśmy jednak zadowoleni zostać przesuniętym w kierunku celu średnio udanego. Więc kiedy wylądowaliśmy na plaży z Lamarem, nagle spojrzeliśmy jak dziecko na cukierka bo dostaliśmy wskazówki mieszające się w coś, czego do końca nie rozumieliśmy, byliśmy wniebowzięci. Mogliśmy iść gdziekolwiek, nie mogliśmy uciec w żaden sposób ani znaleźć wyjścia, ale zmarliśmy tam na piasku, urosło jednak zapoznanie się z grą, które konsekwentnie nas jednak lekceważyło.
Nie wiemy, czy Grand Theft Auto V może powstrzymać falę. Prawdopodobnie może. Ale po spędzeniu czterech godzin zwiedzania tego świata, mogliśmy spokojnie powiedzieć, że to ożywiło naszą chorą wiarę w wielkie hity w grach. W GTA V jest nie tylko ziemia wielkiej wolności. Jesteśmy przekonani, że GTA V otrzyma uwagę na temat sprawności technicznej, (swaggering) postawy i miłości kontrowersji, ale ma potencjalnie subtelne podejście do opowiadania historii i charakterystyki tutaj, o której nie należy zapominać.
Przechodząc między znakami, identyfikowanie się z więcej niż jednym punktem widzenia, jest wyrafinowanym opowiadaniem, i to zapewnia GTA V status aby powiedzieć o niej "Gra Ambitna" i można opowiadać na temat innych niuansów więcej bez przerwy. Te znakowe chwile - na przykład, podrażnianie z Lamarem, jak Franklin ciągnie nas z powrotem do okapu - naprawdę to się wyróżniło w w trakcie gry. I nawet zaczęliśmy grać w inny sposób, w zależności od postaci byliśmy pod kontrolą. Gra zachęca do tego bardzo delikatnie z różnymi statystykami postaci i zdolności specjalnych - Franklin jest podobno najlepszym kierowcą (no podobno xd), na przykład, więc ma możliwość spowolnienia czasu podczas gdy siedzi za kierownicą (blabla). Ale to wykracza poza to, dużo głębiej, znaleźliśmy się także w sytuacji działając bardziej lekkomyślnie jako Trevor i bardziej ojcowsko jako Michael. Wykonywaliśmy to. I rzeczywiście uważamy, że może tobyć najbardziej nieoczekiwaną i imponującą rzeczą jaką odkryliśmy podczas gry w Grand Theft Auto V.
Źródło: Rockstar Games and IGN
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz