Etykiety

: Games : Rozgrzeszenie (Video Game) $ 10 11 11 September 11 Września 1280x720 1400 18+ 2 2012 21 24 2K Czech 3 360 3d 3Multiplayer 3PLAYSTATION 3PSNXbox 3Research 3Xbox 3Xbox 360 4 4A Games 64 720p 8 Absolution Achievements action Activision Ad Ad Council addons adult Advertising akcja Akcji aktualizacja aktualizacja tytułu Aktualizacje treści aktualności Alan Aliens alienware Alive Allah allegro Amd amount analiza Android Animacje Animals animation animations anomalie Apocaliptic Apokalipsa App App Store Archeolog Arma 3 Arts Asked & Answered Assasin Assasin Creed Assassin's Creed III Asus auta Auto Avatar Avatars avatary AvataryBuddy Axel badania bajki Battlefield Beaterator benchmark beta Bethesda Bezpieczeństwo BFG BIografia bit bitwy biznes Black Ops Black Ops II Blitz WoT blood blue błędy Bogaty bonusy brain Brakujące Brazil Brazylia bronie broń bros Brotherhood Buddy Buddy Icons budowle bug bugi bugs Bully: Scholarship Edition Bunt button buy calculation calkulator Call of Duty Call of Juarez Capcom Card cars celebryci celebs celowanie Cementary cena Cenega CEO Challenge Characters cheaters Check It Out Chinatown Wars chmura chmurze choice Chrome Cień Czarnobyla cinematic City clan client Clip Club cmentarz COD Code Collectibles Colonial Comando Sombra combat comics Commodore Competitive Spirit computer contact Content Content Creator Content Updates ContentMax Contest Contest Crews Controller core cores counter Counter-Strike:Global Offensive creed Crew Cut crews Crews Fan Videos Crime Crisis Croft cross Cry Crystal Dynamics Crytek cs 1.6 cuda Customize cut cutscene cyberpunk cyfrowa dystrybucja Czasopisma człowiek z blizną czołgi Dan Houser Danger Close Dark Darkworks Darmowy System Operacyjny data data premiery Ubisoft dead Dead Island Dead Space death Deathmatch dedykowane serwery Dedykowany demo design designer Desktops Deus developer devGaming Diablo differences directX Disorganized Crime dlc dodatki Dog dogs Dokument dolary doniesienia DONTNOD Doom Doom 3 dorosłość doświadczenie Download Downloadable Downloadable Content Downloads dreams Driver Drivers drugs dual chanel dvd dx dx10 dx11 dziadek dziewczyna dziki dzwięk dźwięk dźwiękowa dźwiękowa Mp3 E-kino e-mail e-sport E3 EA Polska Edition Efekty Effects egzemplarze Eidos Ekipy Elder Electronic elektroniczna elektronika email end Engine enix epic Episodes From Liberty City erotic error error unknown ESL esport eve event Events EventsMax Payne Eventy everythink Ex Explorer fabuła facebook fakty Fallout family fan Fan Art Fan Filmy Fan Video Fan Videos fani Fanowskie Video Fansites Far Far Cry 4 farma fast Favorites fb Feedback felieton female Feud Feudal Lords ficzery fifa film Filmy fire first first trailer fix fizyka Flashpoint Found Found via fpp fps free-to-play fun funkcjonalność funkcjonalny future game Game Informer Game Tips Game with Developers GameInformer Gameplay Games Games for Windows Games fun Gamescom Gamesmaster gaming gang gangi gangster gazeta gc gdzie geforce generacja get Ghz gier girl GlassBox glitch Global glos głupota Golden GoldenJoystick Golgota Google gra Gra Wieloosobowa gra z developerami Gra z Deweloperami gracze grafen Graffiti graficzne graficznych grafika granaty Grand Grand Theft Auto Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto V Grand Theft Auto V. gta V grandpa granie graphene graphick graphicks graphics green grenades grid gry gry akcji gry na świecie gry sieciowe gry w Polsce gry WoWP gryonline gryonline.pl GSM GTA GTA 4 gta 5 GTA Advance GTA IV GTA Online gta V GTA: San Andreas GTA: Vice City GTA3 GTA4 GTA5 GTAV gtx Guns hack hacks hakerzy Hammerpoint Hands-On Hawk hd headphones health Hearthfire help historia Hitman Honor horror Hostage Hostage Negotiation I am I Am Alive Icons id idea IGN II III ilość impreza imprezy Imprezy Online infected info infografika informacja informacje Informer Innowacje Instagram intel Interactive Internet Internet Technologia IO iPad iPadi iPhone iPod touch Islam island iTunes IV iv-mp iv-multiplayer iv;mp iv;multiplayer iv:mp iv:mp iv:multiplayer iv:multiplayer iv:sa Japan Japonia JC2-MP jednostki Jobs joel ellie joypad Joysticks Just Cause 2 Just Cause 2 Mod kalkulacja Kara karta karta graficzna karty karty graficzne kasa kategorie Kepler kilka killer kinect Kino klan klanówki klienta kłopoty kobieta kobiety komiks komórka Komórkowe Komputer Komputer Świat komputery Komputery stacjonarne Konami koncepcje konfiguracja konie koniec konkrsy konkurs Konkursy konsekwencje konsola konsole kontakt konto konwersja Koran kosmos kowboje kowboy kradzież krew kryminaliści krzem kulisy kup kupić kupka kustomizacja L.A L.A Noire L.A. Noire Lady laptop laptopy Lara lat Laugh Legends and Killers legendy level levels Liars and Cheats Liberty City licencja license liczba life Linux Lite Live Livestream loadouts Local Justice Loch logika Lost and Damned Low ludzie Ludzkości łatka łzy m4 macintosh Made in Heaven Mafia magazine magic mail make małolaty man Manhunt Manhunt 2 Maniak map maps mapy Marines mario marketing mashinima Mass Effect Max Max Payne Max Payne 1 Max Payne 2 Max Payne 3 Max Payne 3. Multiplayer Max Payne. Max Payne 3 Max Payne3 Mechy Medal Medal of Honor Medal of Honor: Medal of Honor: Warfighter Medale media member members Memories Message Metro 2033 metrów mężczyzna microphone Microsoft Midnight Club milions miliony Minecraft mlodzi MMO mobile Mobilny mod modder moderatorzy Modern Modification mods mody modyfikacje molyneux ps3. playstation3 more Moto Motoryzacja movie możliwości MP mp ekipy MP Games Mp3 mp3:mp multi Multikino Multiplayer Multiplayer Event MultiTheftAuto murder music muzyka myślenie nagrody najnowsza najtrwalszy Nanotechnologia napisy narkotyki naughty Negotiation New New York News Newswire niepoczytalny Nintendo NJ nobienie noire noobs noob notebook Notebooks Nowa nowe nowe avatary nowe mapy nowiny Nowy Jork nożna Nurt nvidia NY Obcy oblicze obsługa oddanie oddany odwołanie of Offensive Official Ogłoszenie Ogniwo ok okładka okulary Olimpic online Online Event opcje open Open Enrollment Operation opłacalność options optymalizacja Orchestra orginalne origin oszuści out pack paczka paczka dlc patch Painful Painful Memories Pakiet Patch patologia patology Payne PayneMax pc pc strzelanki pc xbox360 PCX360PS3 people performance PES petycja Phone Phone Blog Introducing Phonei Photo physix pierwiastek pierwsze pika piłkaże piosenka Piraci piractwo pisarz Pismo pixel pl play player players playstation PLAYSTATION 3 PlayStation 4 playstation3 Pliki do pobrania plotki plus osiemnaście płyty Pobierz poczta Pod touch podgląd podobieństwa pojazdy pokręcone polacy Poland polish Polityka prywatności polonizacja polscy polska polski pomoc popaprańcy poprawka poradnik poradniki porady Porady gry Porównanie posibilities postaci postacie postęp postępu potencjał poziom poziomy Prace prawdziwe historie pray Pre-Order premiera preview prey price prieview Privacy Policy pro problemy procesor procesory produkcji progi Program programista programiści programmers programowanie progress projektant promocje prywatność przegląd Przenośne przesunięta przeszłość przewidywane przewodnik przygodówka przyjemność przyszłe przyszłość ps vita ps3 PS4 PSN psychiatra psychole psycholog quantic quiz r MP race radeon Radio Rage Raider rambo raper ray rdr rdzenie recenzja recenzje recka Recommendations red Red Dead Desert Red Dead Redemption Redemption Reef Entertainment regulamin reklama Rekomendacje release religia religion remade Remedy Remember Me report Research Resident Evil Revelations review revoke rewolucja Rich rifle Ringier riots River Rockstar Rockstar Benefits Rockstar Games Rockstar North Rockstar References Rockstar Verified Rockstar Verified Jobs Rocznica rodzina roku role Rony rozgrywka Rozgrywka Sieciowa rozgrywki rozrywka rozwój Różnice rp RPG rules rywalizacja rzeczywistość sa-mp sa=mp Sam Lake samoloty samp samsung San Andreas Sapphire scanning scarface screen Screensaver Screenshots Screenshots Screens screeny script Scripts Scrolls Scrools Seattle sell seria serio serwisy several Shepard Shoter sieciowe Silver siły Sim Sims Sims 4 Sing singleplayer sites skali skanowanie SKater sklep sklepy Skrypty skrzynka Skyrim slajd sleeping sli sluchawki słuchawki Smartfon Smartfony snake Snapmatic Sniper Social Social Club Software Softworks Soldier Song Sony Souls soundtrack sp3 Space Engineers specifications specjalne specyfikacje speed spekulacje spo spolszczenie społeczność spójność Springer sprzedane sprzedawanie sprzedaż Squads square Square Enix Square-Enix Staliningrad Stalker stan Standout Star Wars Stars Station 4 Steam sterowanie sterownik sterowniki story strategia strategie strategy stream streams strike strony strzelaniny strzelanki studio stworzenie subject suggestions sukces sumulation sumulatory Support SupportTitle survival symulator synchronisation synchronizacja szczegóły szejkowie sztuka szybkość ścieżka Ścieżka dźwiękowa śmiech śmierć Świat Świergot T-Shirts tactics take Take Two taktyka Tankfest Tanks targi TBoGT team teams tears teaser Techland Technauka Technologia Technology Tegra tekstury teledysk telefon Telefony test testers testy textures the The Ballad of Gay Tony The Elder Scrolls V: Skyrim The Last of Us The Lost and Damned The Old Republic The Pirate Bay Theft Theftendo thelastofus think third THQ Thresholds tips TipsMax Title Title Update TLAD tlou toilet Tomb Tomb Raider top Tournament Tournaments TP-Link tpp trailer trailery trainer trainery translate tranzystor Treyarch trick triki TrophiesWeapons trouble Truck Ambush True tryb trzeci Tsunami turniej tutorial tv Twitch Twitter two Tworzenie tydzień Tytuł Aktualizacja Ubisoft Ubisoft Montreal Ubisoft Shanghai udźwiękowienie ukradli Ultra ultrabook ulubione Undead Nightmare Unlockables Update Updates user ustawienia ustawień użytkownicy valentine day Valve vehicle vehicles version via Vice Victor Kislyi video video games videogame vision visual Vita voice w Wake walentynki Wally war War Z Warehouse Warfare Warfighter Wargaming WarGaming.net Warplanes wars wartość warunki Waśnie Watch Dogs WCG weapon weapons Weapons Bronie week wersja wersje western węgiel Wiadomości Wiadomość wideo Widźmin2 wiecej Wiedźmin Wiedźmin2 wierny wieści Wii WiiU Windows Windows 7 Windows 8 Windows Live windows7 windows8 WindowsPhone Wins wirtualna Witcher Witcher2 wizerunek wizualnie wojna Wojny Wojsko Polskie woman woman's womans Wordpress Wordpress Pisanie mobile Writing World World of Tanks World of Warplanes worldoftanks worldoftanks.eu WoT WoT e-sport WoWP wp Writer września wskazówki Wsparcie Współczesność wstydu Wszechświat wybór wycinek wycinek ekip wydajność wydane wydanie wydarzenia wydarzenie Wygaszacz ekranu wygoda Wygrane wykorzystanie wymagania wyścig wywiad x360 x64 xbox Xbox 360 Xbox LIVE Xbox One xbox360 XboxOne xd xp xross fire year youtube YouTube Favorites YouTube Ulubione Yves Guillemot zabawa zabójca zabójcy zachód zakupy załoga załogi zamach zapowiedz zapowiedź Zapytania & Odpowiedzi Zawody zdolny zdrowie zielone zieloni zjawiska zło zmiany Znaki znalezione zombie Zrzuty ekranu Zweryfikowane przez Rockstar zwiastun zwiedza zwolnienia życia Życie

sobota, 7 września 2013

Grand Theft Auto V - Sprzeczne punkty widzenia



Co intryguje nas najbardziej w Grand Theft Auto V? Nie są to na pewno skoki czy nurkowanie, palenie trawki lub dyskutowanie na temat aktu nekrofilii ale Michael, Franklin i Trevor. To śmiałe próby tkania spójnej narracji za pomocą trzech bardzo różnych perspektyw i to jest najbardziej niesamowite.

W pewnym sensie, bohaterowie są mocno autorami - dialog jest ostro napisany, maniery i wracające historie starannie opracowane. Każdy z nich ma bardzo konkretny zestaw cech. Ale druga część ich charakterystyki - to co faktycznie robią - jest prawie całkowicie powierzona nam. W GTA V stajesz się wszechmocną personą, abyś mógł zaatakować umysłami wiodących postaci.

Los Santos jest niesamowitym miejscem, a otrzymasz je patrząc z trzech bardzo różnych punktów widzenia.

Jest to dawna technika opowiadania, ale rzadko używana przez gry. Zmiana punktu widzenia subtelnie zmienia swoją relację z jednego znaku na inny, emocjonalnie i moralnie.



"To jest możliwe , aby spojrzeć w przeszłość tej brudnej kamizelki, prawdopodobnie jest to inkrustowane z jego własnymi wymiocinami i będziesz bardzo oczarowany przez Trevora".

Myślimy, że Trevor jest prawdopodobnie najlepszym przykładem tego, co mamy na myśli. Jest gwałtowny, zdejmuje z zawiasów wszystko i jest bardzo nieprzewidywalny. Jednakże, jest to możliwe, aby spojrzeć w przeszłość, że zabrudzona kamizelka, prawdopodobnie jest inkrustowana jego własnymi wymiocinami i będziesz bardzo oczarowany Trevorem i to naprawdę wzmacnia moment gry nim. To dziwne, żyjesz w grze jako on - on jest beznadziejnym zboczeńcem i zabójcą. Gdy jesteś nim to podejrzewa się, że przełączanie postaci w GTA V, rzekomo rozbije zaprojektowaną mechanikę, aby zawsze jednak utrzymać się w centrum akcji, może okazać się, że w tajemnicy będzie rozgrywać się najsilniejsze urządzane opowiadanie w grze.

Jak zawsze, tego typu rzeczy, najlepiej widać na przykładach. Więc są dwie misje gdzie o Franklinie nie wspomina się praktyczne w pierwszych informacjach od IGN z GTA V. Myśleć trzeba, że są wielkie przykłady jak przełączanie znaków, które wywiera subtelne zasilanie narracji.

Miejskie Safari jest pierwszą misją jaką graliśmy w GTA V i to zaczyna się poza domem Franklina. On jest wezwany przez jego przyjaciela Lamar, który desperacko potrzebuje jego pomocy w handlu narkotykami. Franklin nie chce żadnego udziału w takim drobnym waleniu gangów - to jasne, bo jego ambicje leżą daleko poza maską gangów gdzie się urodził. Trevor nagle pojawia się i jest absolutną siłą natury jaką zawsze podejrzewaliśmy. On jest wzburzony, wędrówką, mrucząc coś o jego kiepskim dzieciństwie i zachłannie szuka kłopotów. Nic dziwnego, że okazuje się oprzeć sprawie narkotyków. (Co ciekawe, zaczęliśmy tę misję grać jako Franklin, ale nie było też możliwości, aby rozpocząć jako Trevor, czyli z otwartym - światem gry i misje mogą współgrać w kombinacji nieco innej).

Z Trevorem na pokładzie jest trudniej dla Franklina do Cavil, a więc będziemy kłusować na tyle furgonetki Trevora, wraz z Lamarem Alexander i jego wiernym rottweilerem, Chopem. To nie potrwa długo, aby dotrzeć do serca maski - Franklin jasno nie poszedł daleko. To jest znana rodzina cul-de-sac, frędzle przez zniszczone domy i (shifty huddles) członków gangu - jest Grove Street, dom bohatera San Andreas, CJ-a i jako gang negocjujemy z kilogramem koki? Ballas.

Wyskakujemy z samochodu, a następnie Lamar dostaje się do jednego z domów. Czujemy tysiąc oczy oglądających każdy nasz ruch. Nie czujemy się bezpiecznie. Drzwi otwierają się podejrzliwie, a my przedstawieni zostajemy z białym blokiem owiniętym w folię. Rozcinamy nożem komediowo aby mogli skosztować towaru. Lamar czuje smak i jest chętny do oddania masywnej ilości gotówki, ale Trevor jest podejrzliwy. On pyta, czy mogą pobrać próbkę z drugiej strony białej cegły. Dealer odmawia i zaczyna grać twardo - chcemy zawrzeć umowę, czy nie? Trevor wyrywa blok z facetem w ręce i zaskakuje go w ułamku sekundy. To jest fałszywe: Gramy z uderzeniem ukrytej i fałszywej białej cegły prochów. Mamy przerąbane.

Wynik podbija się gwałtownie, grzech przybiera ogromne rozmiary, rozpętuje się piekło. Zdezorientowani, wpadamy w najbliższą okładkę - niski mur ogrodu. Czujemy się naprawdę niebezpiecznie, otoczenie wygląda na poważnie wkurzonych gangsterów. Uwięzieni na dnie Grove Street, jesteśmy jak martwi. Wszyscy o tym wiemy.

Naszą jedyną szansą jest współdziałać i walczyć naszą drogą w górę ulicy. I zaczyna się wyścig od deski do deski, chowając się za zaparkowane samochody, czuć jak kule latają nad naszą głową. Widać, że Chop biegnie, szczeka, widać rysunek ognia, a nawet gryzienia. Jesteśmy przygnieceni od tyłu furgonetki, więc przechodzimy do Trevora, zastanawiając się, czy jest możliwość zmiany znaków, dostajemy się do więzienia gdzie powinny znaleźć się brakujące apteczki ale on bierze tylko dużo prawdopodobnie bandaży xd.

Policjanci szybko zjawiają się na miejscu aby podporządkować sobie miejskie zamieszki. To jest odwrócenie uwagi na jakie czekaliśmy. Słyszymy krzyk Lamara z drugiej strony ulicy - że znalazł wyjście. I idziemy za nim w wąską uliczkę, która oddziela dwa niechlujne domy, a tam gruba klaustrofobia z Grove rozprasza ulice (shootout). Świat otwiera się ponownie. Domy z powrotem wracają do Los Santos z drenażu burzy - Zdecydowany człowiek dostrzega rzeczne wyrzeźbienie z betonu. Biegniemy w kierunku wody. Dziwna jest grupa dziewcząt w kolorowych bikini tańczących dla ekipy filmowej przed trzema odrzutowymi nartami. Czy to reklama TV? Teledysk? Porno? Nie mamy czasu, aby dowiedzieć się - jest już policyjny śmigłowiec nad głowami i buczenie. Przepychamy jedną z dziewczyn w trakcie drogi i kradniemy jej jet ski. Trevor i Lamar udają się na otwarte wody - Chyba Chop pobiegł do domu - ale nie możemy uciec. Śmigłowiec wciąż na ogonie.

"Nigdy nie chciałem się angażować w nic z tego brudu. To wszystko jego wina. Nie chcę wracać do Grove Street."

Po szumie przez otwarte wody po kilku minutach oddalamy się w dużej odległości od gliniarzy na Grove Street, lądujemy na pobliskim wybrzeżu. Trevor zniknął (podejrzewamy, że możemy zrobić dużo), a zwykły Lamar jest pomysłowy. To do nas uderza, żeby poradzić sobie z jego bałaganem. Mess wyciąga nas. Jak słońce, prowadzi nas stromą ścieżką od plaży na klifie powyżej. Mamy nasz karabin maszynowy podniesiony w każdym momencie, zbierając się na policję, która chce nas przywitać.

Ostatecznie osiągamy pobocze i wskakujemy do jednego z już wolnych samochodów policyjnych. Nadal realizujemy się, ale czujmy także, że możemy uciec. I udajemy się w ciemności, w dół sieci zakurzonych dróg, które leżą daleko poza miastem. Przełamujemy linie wzroku naszych prześladowców, a nasz poziom poszukiwania spada. Mamy jasność, ale kończąc misję jako Franklin, czujmy złość. Jesteśmy źli z Lamarem, który siedział w samochodzie obok mnie. Nie chcę, żeby tam był. Tak, jest to zabawne, jak to było w czasie gry, nigdy nie chcieliśmy angażować się w cokolwiek z tego. To wszystko jego wina. Nie chcę wracać do Grove Street. I wychodzimy aby zniknąć w nocnym cieniu.

Drugą misje Gramy przysługując się świeżemu mięsu. Michael został porwany przez Triade i od słabych krzyków słyszymy w tle grożący telefon, nie ma go długo. I wybucha panika, nie mamy pojęcia, dlaczego Michael został porwany, lub gdzie mamy go zacząć szukać w tej ogromnej mieścinie, rozległego świata lub gdzie do cholery przebywa Trevor. Naprawdę możemy zrobić z jego pomocą sporo. Ale jedno jest pewne: czas ucieka, a jako Franklin sami musimy znaleźć Michaela ... bardzo szybko.

Słyszeliśmy, że Michael opisał Franklina jako syna jakiego nigdy naprawdę nie miał, a teraz gra z Franklinem, w obliczu tej sytuacji, dotkliwie czujemy ciężar tego wyróżnienia.

Na szczęście mamy jakąś pomoc w postaci (Trackify), aplikacji na nasz telefon komórkowy. Śledzenie połączenia triady 'daje nam surowy pomysł, gdzie on może być. Więc skaczemy w najbliższą kolejkę - I decydujemy się na przeciętnym salonie, szybko zdając sobie sprawę, jak wiele czasu jest w istocie - i udajemy się na poszukiwanie migającego markera wyświetlanego na telefonie.

Ale to nie jest tak jak z GPS, który zazwyczaj znajduje się w dolnym lewym rogu, z jasno oświetlonej (Snaking) trasy przez ulice miasta, pobierając cel w jak najkrótszym czasie. To niepokojąco puste - ulice nie są uspokajająco opisane i są kolorowe linie dla nas do naśladowania, tylko mglistych dokuczliwych znaczników w oddali. Czujemy się nieco oślepieni, tęsknimy za wiórami i czujemy często, że zmierzamy w złym kierunku. Ale jesteśmy też coraz bliżej, aż w końcu dochodzimy do dużej fabryki.

"Wiem, że Michael jest gdzieś tutaj. Słyszę jego krzyk."

I wyciągamy okrągłe plecy (czyli schylamy się, kucamy xd), tak, aby nie zostać zauważonym. Potrzebujemy dostać się do środka. W pobliżu znajdujemy drabinę, którą zabieramy dla nas na dach, gdzie kierujemy się wąskim chodnikiem prowadzącym do przodu budynku. I poruszamy się szybko, ale ostrożnie, ponieważ wiemy, że będzie ciężko z przewagą liczebną. Jak dotrzemy do przodu budynku u usłyszymy dwie Triady na dole, nie zauważają nas, więc otwieramy ogień z karabinu maszynowego. (Z perspektywy czasu, to prawdopodobnie byłoby już bardziej ostrożne z załączonym tłumikiem, ale wkręciliśmy się. Nie czuliśmy się w tym czasie, jakby subtelnie.) I wspinamy się po drabinie i głowę kierujemy do ciemnej fabryki.

Wiemy, że Michael jest gdzieś tutaj. Słyszymy jego krzyk.

To fabryka pakowania mięsa, świeżo-zmasakrowany tusz zwisa z sufitu i wstążki krwi barwią płytki gresowe. A niektóre z jego funkcjonalnych szczegółów - te przerwy zwłoki linii wzroku, pomagają i przeszkadzają i robimy zaskakująco dobrą osłonę, odnośnie Triady, którzy są tam, aby nas pozdrowić. Za rogiem znaleźliśmy Michaela, powieszonego za nogi, pozornie do wstąpienie do innych kołyszących ciał. Triada ma skierowany pistolet na niego, ale nie wahamy się, strzelamy członka gangu, który grozi naszemu przyjacielowi. Ale to nie jest czysta śmierć - on wpada do jakiejś pobliskiej maszyny i widzimy fontannę krwi natychmiast re-dekorując fabrykę od wnętrza.

"Ale to nie jest czysta śmierć - członek gangu jest wciągnięty do jakiejś pobliskiej maszyny i widzimy fontanne krwi natychmiast re-dekorując fabrykę od wnętrza".

I rzucamy Michaela pistolet, a my ze względu na możliwość zmiany znaków przełączamy się. I to robimy i nagle jesteśmy do góry nogami, a nawet więcej Triady wpadła do pokoju. Bierzemy ich z kilkoma strzałami w głowę, przed obniżeniem się do ziemi. Przełączamy się do krwawej kamizelki i ostrożnie trzymamy się za bok, to jest oczywiste, Michael znosi wiele bólu i musimy znaleźć sposób teraz aby uciec. Gramy jako Michael i dziwnie czujemy się w kontroli sytuacji, gdy Franklin odracza nas.

Wokół kilku innych zakątków, w miejscu wyjścia i na zewnątrz czeka samochód. Skaczemy i odrywamy się w nocy. Ale to nie koniec: Triady są tuż za nami - są trwałym gronem - z japońskim tunerem, (pimped) w neonowym kolorze pomarańczowym. W trakcie poruszania się jako Franklin strzelamy z okna pasażera w samochodzie, który stale zyskuje na popularności. Oddajemy dobry strzał, jako Franklin ale jest nieskuteczny, aż tu nagle przecinają się nadjeżdżające pojazdy, myśląc, że mogę być w stanie skutecznie zniknąć na autostradzie. Tuner zyskuje, choć i tak się zwraca, aby podjąć odcinki drogi, dopinamy Triady pojazd, który na szczęście obraca się i jest zsunięty na ścianie, gdzie wybucha w płomieniach. Jesteśmy w trakcie przyłączenia się do autostrady. Zrobiliśmy to. Tak po prostu.

Okay, to jest czas na drobne spowiedzi. Zmarliśmy kilka razy podczas gry w trakcie misji opisanych powyżej, ale to nie wpływa na ocenę w dół dla Grand Theft Auto V bo jest nadmiernie trudne. Nie jesteśmy straszni w grach - naprawdę, nie jesteśmy. W tym czasie, myśleliśmy, że może to być spowodowane całą nową kontrolą i mechaniką jaka mieliśmy przyjemność się nauczyć. Ale wtedy myśleliśmy bardziej o chwilach, w którym zginęliśmy. Z czym te przejazdy mają wspólnego? To było wtedy, gdy zawahaliśmy się, gdy nie wiedzieliśmy, gdzie iść i doszli do wniosku, że wina leży wyłącznie u osoby grającej. GTA V nie powiedziało nam, gdzie się udać, ale o to właśnie chodzi. Możesz iść gdziekolwiek. I umarliśmy, kiedy brakowało zarówno wyobraźni i przekonania do tego.

Widzisz, akurat podczas tej sesji gracz był strasznie leniwy, a gra oczekiwała strzelania i jazdy od nas, jesteśmy jednak zadowoleni zostać przesuniętym w kierunku celu średnio udanego. Więc kiedy wylądowaliśmy na plaży z Lamarem, nagle spojrzeliśmy jak dziecko na cukierka bo dostaliśmy wskazówki mieszające się w coś, czego do końca nie rozumieliśmy, byliśmy wniebowzięci. Mogliśmy iść gdziekolwiek, nie mogliśmy uciec w żaden sposób ani znaleźć wyjścia, ale zmarliśmy tam na piasku, urosło jednak zapoznanie się z grą, które konsekwentnie nas jednak lekceważyło.

Nie wiemy, czy Grand Theft Auto V może powstrzymać falę. Prawdopodobnie może. Ale po spędzeniu czterech godzin zwiedzania tego świata, mogliśmy spokojnie powiedzieć, że to ożywiło naszą chorą wiarę w wielkie hity w grach. W GTA V jest nie tylko ziemia wielkiej wolności. Jesteśmy przekonani, że GTA V otrzyma uwagę na temat sprawności technicznej, (swaggering) postawy i miłości kontrowersji, ale ma potencjalnie subtelne podejście do opowiadania historii i charakterystyki tutaj, o której nie należy zapominać.

Przechodząc między znakami, identyfikowanie się z więcej niż jednym punktem widzenia, jest wyrafinowanym opowiadaniem, i to zapewnia GTA V status aby powiedzieć o niej "Gra Ambitna" i można opowiadać na temat innych niuansów więcej bez przerwy. Te znakowe chwile - na przykład, podrażnianie z Lamarem, jak Franklin ciągnie nas z powrotem do okapu - naprawdę to się wyróżniło w w trakcie gry. I nawet zaczęliśmy grać w inny sposób, w zależności od postaci byliśmy pod kontrolą. Gra zachęca do tego bardzo delikatnie z różnymi statystykami postaci i zdolności specjalnych - Franklin jest podobno najlepszym kierowcą (no podobno xd), na przykład, więc ma możliwość spowolnienia czasu podczas gdy siedzi za kierownicą (blabla). Ale to wykracza poza to, dużo głębiej, znaleźliśmy się także w sytuacji działając bardziej lekkomyślnie jako Trevor i bardziej ojcowsko jako Michael. Wykonywaliśmy to. I rzeczywiście uważamy, że może tobyć najbardziej nieoczekiwaną i imponującą rzeczą jaką odkryliśmy podczas gry w Grand Theft Auto V.



Źródło: Rockstar Games and IGN

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz